Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een probleem met het inloggen op mijn Lenovo T61. Deze laptop heb ik gekregen met een moeder inlogcode, die ook goed werkt. Daarmee start keurig Windows 7 nog op, maar dan moet ik Ctrl+Alt+del. ingeven (geeft de pc aan), en dan wordt user name en password gevraagd. En die heb ik er dus niet bij gekregen. Kan diegene ook niet meer vragen!. Kan ik dit ook omzeilen, zodat ik de laptop kan gebruiken en mijn eigen programma's erop kan zetten?
Wie kan mij helpen? Het is een type 7663.
Bij voorbaat dank voor een reactie.
Groet
Gina

...

.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
Windows opnieuw installeren.

Andere “hack” hulp mag niet besproken worden op tweakers volgens mij.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het feit dat je een "moeder inlogcode" wat vermoedelijk een master key om het BIOS wachtwoord te omzeilen is, en er nog een Windows 7 op staat welke compleet geconfigureerd is geeft mij sterk het vermoeden dat die laptop zeker niet netjes verkoop klaar gemaakt is. Weet je wel zeker dat het geen gestolen laptop betreft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat weet ik zeker. Heb hem van iemand die overleden is. Heb dus inderdaad wel de master key, maar kan dus niet inloggen op WIndows. Hij is niet gestolen! Dan zou ik de vraag niet eens stellen op deze site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:09
Druk bij het opstarten op de thinkvantageknop, en kies vervolgens voor factory restore. Dat zou moeten werken als de herstelpartitie nog aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hcQd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:32:
Druk bij het opstarten op de thinkvantageknop, en kies vervolgens voor factory restore. Dat zou moeten werken als de herstelpartitie nog aanwezig is.
Bedenk wel dat dit alle data wist. Als je in wilt loggen om bijv dierbare herinneringen veilig te stellen moet je dit vooral niet doen.

Enfin, als je een valide BIOS password hebt, heeft deze vraag sowieso niets met hardware te maken, je hardware start het besturingssysteem op en die vraagt om een login.

Het gaat om een Windows besturingssysteem, dus hoort deze vraaa in Windows Clients.

Move OH -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Monday 15 January 2018 @ 19:59:
Ja, dat weet ik zeker. Heb hem van iemand die overleden is. Heb dus inderdaad wel de master key, maar kan dus niet inloggen op WIndows. Hij is niet gestolen! Dan zou ik de vraag niet eens stellen op deze site.
Ehh.....maar waarom moet je een 'master key' invullen dan? Is dat een BIOS bootwachtwoord, of misschien een Bitlocker recovery key ofzo?

Kun je eens screenshots plaatsen van die schermen. Dus het scherm waar je de masterkey in moet vullen en die waar je in moet loggen (in Windows) en type daar dan eens bij de username wat in? Dan zie je mogelijk welk domein er gebruikt moet worden, misschien kunnen wij je zo wat verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:47
JackSparrow schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:21:
[...]

Ehh.....maar waarom moet je een 'master key' invullen dan? Is dat een BIOS bootwachtwoord, of misschien een Bitlocker recovery key ofzo?

Kun je eens screenshots plaatsen van die schermen. Dus het scherm waar je de masterkey in moet vullen en die waar je in moet loggen (in Windows) en type daar dan eens bij de username wat in? Dan zie je mogelijk welk domein er gebruikt moet worden, misschien kunnen wij je zo wat verder helpen.
Het moeten invoeren van CTRL+ALT+DEL bij het inloggen doet mij ook vermoeden dat het om een domein gaat, anders heb je in windows 7 namelijk direct de "User portretten".

@Verwijderd
Zolang we niet met 100% zekerheid kunnen zeggen dat de laptop inderdaad van jou is lijkt het me niet verstandig om hiermee verder te gaan?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

En hoe heb je het opgelost?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen, Volgens mijn bescheiden mening is geloven een werkwoord wat je alleen kan doen als je iets niet weet, mensen met dit soort vragen kan je beter naar een PC winkel sturen. Sterkte.
Pagina: 1