Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Netflix HDR kijken. Met TV zonder Dolby vision ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gertraaf
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 30-03 17:54
Wellicht een stomme vraag, maar als je tv geen Dolby vision ondersteund. Krijg je dan helemaal geen HDR effect via netflix? Of schakelt deze dan als nog naar HDR10?

Kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.

[Voor 12% gewijzigd door gertraaf op 15-01-2018 18:10]

Alle reacties

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19:54
Indien je TV HDR ondersteunt heb je gewoon de beschikbare HDR content, echter alleen beschikbaar in het 4 schermen abo, oftewel bij het UHD abo.
Dolby Vision in een betere, uitgebreidere vorm van HDR, pakt je tv dit niet op, schakelt hij terug naar de onderliggende HDR10 modus.

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:20
https://help.netflix.com/nl/node/42384

Volgende keer zelf even googelen he. Kleine moeite, 1e hit is gelijk de help pagina van Netflix, ik zie niet wat daar niet duidelijk aan is.

[Voor 69% gewijzigd door Arjant2 op 16-01-2018 08:27]

• gertraaf
Sorry maar ik lees daar niet of een dolby vision titel automatisch naar hdr10 schakelt. Vandaar dat ik het me afvroeg.

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:20
Dat is niet dezelfde vraag als dat je in je TS stelde. Dus dan krijg je ook een antwoord naar wat je vroeg...

Onderaan staat op die pagina:

Als je een tv hebt die HDR ondersteunt, plus een Netflix-abonnement voor vier schermen, wordt bij beschikbare titels het HDR-logo naast de beschrijving weergegeven: .

Als je een tv hebt die Dolby Vision ondersteunt, plus een Netflix-abonnement voor vier schermen, wordt bij beschikbare titels het Dolby Vision-logo naast de beschrijving weergegeven: . Op Cast-tv's zie je een soortgelijk Dolby Vision-logo op het laadscherm: .

Niet alle titels zijn beschikbaar zijn in Dolby Vision of HDR.

Dus ik denk dat dat je vraag wel beantwoord.

• heyhey69
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07-10-2019
quote:
gertraaf schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:10:
Wellicht een stomme vraag, maar als je tv geen Dolby vision ondersteund. Krijg je dan helemaal geen HDR effect via netflix? Of schakelt deze dan als nog naar HDR10?

Kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Als het enkel dolbyvision is heb je wel een tv nodig die dolby vision ondersteund.
Ik weet nu wel niet of er content is op netflix die enkel in dolby vision uitzend
''
Dolby Vision TV also has the ability to decode HDR10, but an HDR10-only TV cannot decode Dolby Vision. ''

• moca
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 29-03 12:55
Om het kort te sluiten als je tv geen Dolby Vision ondersteund krijg je gewoon HDR te zien.

• heyhey69
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 07-10-2019
Alleen als de film naast dolby vision in standaard hdr ook uitzend.

• gertraaf
Ja dat is toch niet helemaal duidelijk. Kan het niet zwart op wit vinden vandaar mijn vragen.

• Bever!
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:15

Bever!

Ondertitel

Alle dolby vision titels zijn in hdr10

Signature

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True