Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
[ Voor 32% gewijzigd door AcidBanger op 15-01-2018 17:24 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
[ Voor 6% gewijzigd door Vanoverdegrens op 16-01-2018 10:09 ]
Minimuumloon voor 18-jarigen is +/- €4,50 per uur in NederlandVanoverdegrens schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:35:
Ik val bijna van m'n stoel. VIJF EURO !!!
Bij mij in Dld. is €8,84 bruto per uur het minimumloon voor 18 jaar en ouder.
In Nederland is het leven nog duurder, dus bedragen van ~7€ en minder zijn imo regelrecht uitbuiting.
Boven geschetst bijbaantje zal in mijn streek (Keulen/Bonn - Essen/Dortmund) zo'n 10-12,50€/h doen, en met wat mazzel wellicht nog iets meer. Onder 8,84€ mag gewoon niet, en dat kan slechts door te werken met 15-17 jarigen omzeild worden.
Onder een tientje zou ik ze lekker laten zitten met hun werk. Misschien doen de kabourtjes het dan voor je werkgever.
Ik zou inzetten op 9 euro per uur en kijken of je kunt uitkomen op 8. Een verdubbeling vragen zou inderdaad wel verkeerd kunnen vallen.All0The0Web schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:38:
***members only***
[ Voor 7% gewijzigd door migchiell op 15-01-2018 17:45 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Groever op 15-01-2018 17:47 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Goldman op 15-01-2018 17:55 ]
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Ok, uitbuiting van volwassenen tussen 18 en 21 jaar dus. Leuk land. Word je als 18-jarige nog als klein kind behandeld, triest. (zelfs mijn zoon kreeg op z'n 15e in ons dorp 5€ in de supermarkt, en die staan bekend om hun slechte betaling)migchiell schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:38:
[...]
Minimuumloon voor 18-jarigen is +/- €4,50 per uur in Nederland
De NL overheid wil ontmoedigen dat 18-jarigen fulltime gaan werken; het idee is dat je dan nog aan je opleiding(en) bezig zou moeten zijn en door je ouders wordt ondersteund.Vanoverdegrens schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:53:
[...]
Je kunt op die leeftijd dus ook niet zelfstandig leven en werken zonder de bijstand op te zoeken, die dan tot het bestaansminimum geld bijleggen? Gaarne uitleg, is totaal nieuw voor me.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Bij ons is het leerlingwezen heel groot (Berufsausbildung) en neemt naast WO/HBO de plaats van het MBO in. (soms al een vleugje HBO erbij)Seraphin schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:05:
[...]
De NL overheid wil ontmoedigen dat 18-jarigen fulltime gaan werken; het idee is dat je dan nog aan je opleiding(en) bezig zou moeten zijn en door je ouders wordt ondersteund.
... dat ze easy money willen maken, en om die reden de zieljes best uitgeknepen mogen worden.Seraphin schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:05:
[...]
Daarnaast zal het bedrijfsleven ongetwijfeld via de lobby influisteren ...
[ Voor 6% gewijzigd door Vanoverdegrens op 15-01-2018 18:35 ]
Ik kreeg destijds iets van €3,20 per uur als 15-jarige in de supermarkt. Zat v.g.m. op ergens tussen de €5 en €6 als 18-jarige. Je kunt dan inderdaad niets zelfstandig. Vervolgens moet je er met 18-19 alsnog uit omdat je "te duur" bent.Vanoverdegrens schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:53:
[...]
Ok, uitbuiting van volwassenen tussen 18 en 21 jaar dus. Leuk land. Word je als 18-jarige nog als klein kind behandeld, triest. (zelfs mijn zoon kreeg op z'n 15e in ons dorp 5€ in de supermarkt, en die staan bekend om hun slechte betaling)
Je kunt op die leeftijd dus ook niet zelfstandig leven en werken zonder de bijstand op te zoeken, die dan tot het bestaansminimum geld bijleggen? Gaarne uitleg, is totaal nieuw voor me.
Anoniem: 890159
Hoe zat dat contractueel voor dat tijdelijk contract? Je werkgever zal je nu in ieder geal een vast contract moeten geven, tijdelijk mag niet meer. Als hij het toch doet en je werkt door zal het bij een eventueel coinflict als vast contract beschouwd worden.Nu verricht ik al zo'n drie jaar werkzaamheden en nu sinds twee jaar onder tijdelijk contract.
Ik moet nu afstuderen (hbo werktuigbouwkunde) echt alle bedrijven staan om je te springen. En ik krijg nu een vergoeding van een 500 euro per maand bruto (36 urige ww) . Dit is niet eens een slechte vergoeding. Maar hier kan ik niet eens mn kamer en mn eten van betalen.Vanoverdegrens schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:28:
[...]
Bij ons is het leerlingwezen heel groot (Berufsausbildung) en neemt naast WO/HBO de plaats van het MBO in. (soms al een vleugje HBO erbij)
Mijn zoon gaat daarin na de zomervakantie beginnen als net 18jarige, en krijgt als opleidingsvergoeding in het 1e leerjaar al 935€/bruto bij een 36-urige werkweek. Daar gaan dan nog de uren vanaf voor het begeleidend schoolbezoek (Berufsschule). Tot studieeinde stijgt de vergoeding.
Van ondersteuning van mijn kant is in zijn geval dus geen sprake. Z'n kinderbijslag (~200€/mnd) voor kost en inwoning is ok. Heeft ie netto een leuk zakcentje van meer dan 700€ netto. En dat als leerling. Andere koek dan in NL.
Van mijn jongste verwacht ik eerder een studie, dat gaat me geld kosten. Minder verschil met NL.
[...]
... dat ze easy money willen maken, en om die reden de zieljes best uitgeknepen mogen worden.
Ik heb er iig weer iets bijgeleerd, en verbaas me er het meest over, hoe vanzelfsprekend enkele tweakers die hier reageren, dit soort hongerloontjes schijnen te vinden.
Always look on the bright side of life.
Als je dan toch gaat vergelijken, doe het dan wel eerlijk. Het minimumloon in 1978 was ƒ 1094,40 voor een 18-jarige. Ongeveer 3 gulden per uur dus. Jij zat dus bijna aan het dubbele. Dus reken maar dat er ook toen, "toen het allemaal beter was", ook mensen tegen een laag loon werkten.Vanoverdegrens schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:13:
@infidel011 Gewoon ziek.
Vroeger, dwz ~40 jaar geleden nam ik op m'n 12e voor het eerst een vakantiebaantje in de bollenteelt. Ik verdiende met bollenpellen vanaf m'n 2e seizoen altijd minstens 5 gulden per uur. En daar kon je toen aardig wat van kopen!
En na enkele jaren kreeg ik meer easy-werk in de schuur. Was het ook niet meer zo zwaar.
De tijden zijn op dit punt wel veranderd, maar niet verbeterd.
Ik zou dit zelf niet zien als relevante werkervaring. Het is een beetje prutsen met HTML en CSS, niet iets wat bij Business IT en Management past.Ardana schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:33:
Relevante werkervering is ook iets waard. Meer waard dan vakkenvullen iig.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Precies de basis kun je leren binnen 4 weken, wat ook gebeurt tijdens deze opleiding. Ik volg hem ook toevallig.
. Al moet ik zeggen dat ik lang niet alles weet van die machines. Ik ben van 7,50 naar 9,50 gegaan. In April weer omhoog doordat ik 22 wordt.
Tsurany schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:34:
[...]
Ik zou dit zelf niet zien als relevante werkervaring. Het is een beetje prutsen met HTML en CSS, niet iets wat bij Business IT en Management past.
Mijn zoon heeft jaren met plezier gewerkt bij AH en verdiende idd behoorlijk. Toen hij echter wat ouder & duurder werd... werd hij op de meest onmogelijke uren ingeroosterd.... die botste met zijn opleiding en ook nog een keer overgeplaatst op een andere locatie, reis ongunstig. Een soort verborgen manier van wegpesten omdat je te duur bent. Ze waren zeer tevreden over zijn werk, geen enkel probleem. Tja.. die centen..... (hij zat ca 10j geleden al boven de 10 euro/uur en dat was net iets boven het minimumloon van een ca 23 jarige))AcidBanger schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:22:
Edit: Mocht hij het niet willen betalen dan ga je toch lekker bij de AH werken
[ Voor 19% gewijzigd door route99 op 16-01-2018 08:55 ]
Clifdon schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:11:
[...]
Ik moet nu afstuderen (hbo werktuigbouwkunde) echt alle bedrijven staan om je te springen. En ik krijg nu een vergoeding van een 500 euro per maand bruto (36 urige ww) . Dit is niet eens een slechte vergoeding. Maar hier kan ik niet eens mn kamer en mn eten van betalen.
We hebben dit bedrijf vooral gekozen om de leuke opdracht maar ergens is het gewoon uitbuiting vind ik zelf. Na deze opdracht ben ik afgestudeerd en zou ik om en nabij 3k mogen vragen.
In Nederland wordt je als student/scholier altijd genaaid. Ik heb als 13 tot 19 jarige altijd klussen bij mn pa mogen doen die wel redelijk betaald werden. Hij keek gewoon naar wat een normale werknemer zou kosten als die de klus zou doen. Maar ik heb het altijd vertikt om uitgeknepen te worden door supermarkten e. D.
Als ik de TS was zou ik alleen met 7 euro akkoord gaan als je van dit werk echt veel leert / je het heel leuk vind. 'voor jou 10 anderen' gaat in dit geval zeker niet op. Je moet er wat aan hebben toch? Ik heb een keer vrijwilligerswerk gedaan met een vergoeding voor reizen e.d. Kwam neer op 2.5 per uur.
Ik heb al een aanbieding van 2850 liggen als ik ben afgestudeerd. Natuurlijk nog geen 3k maar ver zit het er niet vandaan. Allemaal afhankelijk hoe je bent als persoon ook denk ik. Maar de TS doet blijkbaar ook niet alleen maar onverantwoordelijk werk. Dus het lijkt me dat hij daar ook naar betaald moet worden.eBoR schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:18:
3K voor net afgestudeerd? Heb je een uitdaging om een werkgever te vinden die dat betaald.
En stage vergoeding is optioneel, 500 in de maand is best netjes.
[...]
Always look on the bright side of life.
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
€10 is het dubbele van het huidige salaris, daar zal het wel niet op uitkomen. Maar om duidelijk te maken dat het huidige salaris niet marktconform is, is €10 vragen als startpunt in de onderhandelingen helemaal nog niet zo'n gekke strategie.VW-Arjan schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:24:
Gewoon 10€ vragen. Nee heb je en ja kun je krijgen.
Eh, 1094,40 gulden is ongeveer 6,30 gulden/uur, want een 40 urige werkweek = ~173 uur/maand.Kurkentrekker schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:41:
[...]
Als je dan toch gaat vergelijken, doe het dan wel eerlijk. Het minimumloon in 1978 was ƒ 1094,40 voor een 18-jarige. Ongeveer 3 gulden per uur dus. Jij zat dus bijna aan het dubbele. Dus reken maar dat er ook toen, "toen het allemaal beter was", ook mensen tegen een laag loon werkten.
Anoniem: 915395
Is deze loonregeling niet ingesteld om mensen/kinderen in de schoolbanken te houden. Waarom zo je doorleren als je dan nu al 'genoeg' verdient?Vanoverdegrens schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:53:
[...]
Ok, uitbuiting van volwassenen tussen 18 en 21 jaar dus. Leuk land. Word je als 18-jarige nog als klein kind behandeld, triest. (zelfs mijn zoon kreeg op z'n 15e in ons dorp 5€ in de supermarkt, en die staan bekend om hun slechte betaling)
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Verdubbeling is een verhoging van 100%, verhoging is namelijk alleen wat erbij komtAll0The0Web schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:38:
***members only***
infidel011 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:49:
[...]
Ik kreeg destijds iets van €3,20 per uur als 15-jarige in de supermarkt. Zat v.g.m. op ergens tussen de €5 en €6 als 18-jarige. Je kunt dan inderdaad niets zelfstandig. Vervolgens moet je er met 18-19 alsnog uit omdat je "te duur" bent.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
€9,11 p/u bij 40 uur p/wcreator1988 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:37:
Als je hetzelfde werk als volwassen collega's doet zou ik minimaal het minimumuurloon voor 22+-ers verwachten. Dat is nu 9.03 euro per uur.
€ 4,33 p/umigchiell schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:38:
[...]
€5,01 p/umigchiell schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:44:
[...]
Het minimumloon voor 19 jaar zit al bij de 7, dus dan lijkt 8 me best reeel.
Whoops, even een euro / gulden omrekening verkeerd gedaanVanoverdegrens schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:27:
[...]
Eh, 1094,40 gulden is ongeveer 6,30 gulden/uur, want een 40 urige werkweek = ~173 uur/maand.
Ik zat dus destijds in de buurt van het min.loon voor 18+, wat gezien het pittige werk ondanks m'n lage leeftijd (13-16jaar) toch een faire beloning was. En m'n leeftijdgenoten in dezelfde branche verdienden het toen ook.
Het toenmalige minimumloon toont eerder aan, dat het minimumloon de afgelopen tientallen jaren niet bijzonder veel gestegen is. 1094,40 gulden = 496,44 Euro (=2,87€/h)
Dat uurloon + 40 jaar inflatiecorrectie zou duidelijk boven de huidige bedragen moeten liggen.
Conclusie: arbeid wordt steeds slechter beloond. (geen nieuws voor de oplettende aardbewoner)
[ Voor 6% gewijzigd door Vanoverdegrens op 16-01-2018 12:47 ]
[ Voor 7% gewijzigd door corewillem op 16-01-2018 12:42 ]
Ik wilde het al niet zeggen, al zou ik geen nee zeggen tegen 7 euro per uur als 19 jarige zijnde...BLACKfm schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:48:
De bedragen mogen wel wat accurater mensen.
Al zet het voor 8 uurtjes per week geen zoden aan de dijk.
[...]
€9,11 p/u bij 40 uur p/w
[...]
€ 4,33 p/u
[...]
€5,01 p/u
https://www.minimumloon.nl/
3,42 is dat legaal ? Dat is echt uitbuiting, snap niet dat iemand voor dat bedrag zou willen werken...kuusj98 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:47:
[...]
Ik wilde het al niet zeggen, al zou ik geen nee zeggen tegen 7 euro per uur als 19 jarige zijnde...
De lonen zijn zo laag hier, kinderen die nu 15 zijn werken voor 3,42 euro in de supermarkt waar ik werk.
En dan nog iets leuks: contract als oproepkracht ipv hulpkracht dus dan heb je geen recht op de 7,1% ATV toeslag... Het neigt wel een beetje naar uitbuiting ja.
(uitgaande van 1998 als geboortejaar)kuusj98 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:47:
[...]
.. Het neigt wel een beetje naar uitbuiting ja.
Snap ik dus ook niet... Als je dan s'middags een belegd broodje koopt en per werkdag 2 flesjes drinkt dan ben je al 1/4 van je loon van die werkdag kwijtcorewillem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:48:
[...]
3,42 is dat legaal ? Dat is echt uitbuiting, snap niet dat iemand voor dat bedrag zou willen werken...
Mee eens hoor, maar misschien IS het geld er gewoon niet, omdat het allemaal op gaat aan dure babyboomers. Maar ach, 'we' krijgen het wel weer terug via de erfenis, er even van uitgaande dat ze het niet allemaal verbrassen aan een camper of iets dergelijksVanoverdegrens schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:57:
[...]
(uitgaande van 1998 als geboortejaar)
Wordt wakker knul!
Het IS uitbuiting.
Waarom krijgen jullie als groep (jongeren) het toch maar niet voor elkaar beter voor jullie belangen op te komen?
De BB'ers zijn nog steeds recordhouder "opkomen voor jezelf" (beetje te), maar zelfs mijn "generatie niks" liet nog niet half met zich sollen als jullie doen.
Geef gas, neem het initiatief. Jullie zijn de toekomst!
(mijn mening als 50+er, die niet trots is op z'n eigen generatie)
[ Voor 3% gewijzigd door Vanoverdegrens op 16-01-2018 13:22 ]
Anoniem: 882605
Kurkentrekker schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:20:
[...]
Mee eens hoor, maar misschien IS het geld er gewoon niet, omdat het allemaal op gaat aan dure babyboomers. Maar ach, 'we' krijgen het wel weer terug via de erfenis, er even van uitgaande dat ze het niet allemaal verbrassen aan een camper of iets dergelijks
Ja, dat is legaal. Ik heb een jaar voor nog 10 cent minder gewerkt.corewillem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:48:
[...]
3,42 is dat legaal ? Dat is echt uitbuiting, snap niet dat iemand voor dat bedrag zou willen werken...
Denk je dat ik zelf niet al 4 jaar kapot geïrriteerd ben dat ik voor het zelfde werk de helft krijg puur omdat ik jonger ben?Vanoverdegrens schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:57:
[...]
Wordt wakker knul!
Het IS uitbuiting.
Waarom krijgen jullie als groep (jongeren) het toch maar niet voor elkaar beter voor jullie belangen op te komen?
De BB'ers zijn nog steeds recordhouder "opkomen voor jezelf" (beetje te), maar zelfs mijn "generatie niks" liet nog niet half met zich sollen als jullie doen.
Ja, is simpel: geen belegd broodje en gewoon water drinken. Mensen die 40 uur per week werken en iedere dag een belegd broodje en 2 flesjes drinken halen is 150-200€ per maand en dat gaat Jan Modaal tegenwoordig ook niet in de koude kleren zitten. Onzin ook, smeer gewoon boterhammen lol.wieland99 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:05:
[...]
Snap ik dus ook niet... Als je dan s'middags een belegd broodje koopt en per werkdag 2 flesjes drinkt dan ben je al 1/4 van je loon van die werkdag kwijt
Zo rolt de nederlandse overheid. Discrimineren op basis van leeftijd is niet de bedoeling, mja voor de nederlandse overheid natuurlijk wel.Vanoverdegrens schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:57:
[...]
Wordt wakker knul!
Het IS uitbuiting.
Bij ons geven ze geen vaste contracten meer aan jongeren. Na 3 jaar moest je er uit (Inmiddels is dit al 2 jaar). Voornaamste reden hiervan is dat het voorkwam dat (relatief) oudere studenten blijven hangen en 2 tot 3 keer zo duur worden als een 15 of 16 jarige. Heb destijds wel een aanbod gekregen om er vast voor 32 uur in de week te blijven werken omdat ze zeer tevreden waren. Echter ga ik niet stoppen met een HBO studie om vervolgens in de supermarkt te blijven werken. Onderhandelen over salaris had geen zin, voor jou 5 anderen.
Ja bij ons vliegen de mensen na 3 jaar ook links en rechts de deur uit, maar teamleiders krijgen vaste contracten. En over salaris: 100% gelijk...infidel011 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:57:
[...]
Bij ons geven ze geen vaste contracten meer aan jongeren. Na 3 jaar moest je er uit (Inmiddels is dit al 2 jaar). Voornaamste reden hiervan is dat het voorkwam dat (relatief) oudere studenten blijven hangen en 2 tot 3 keer zo duur worden als een 15 of 16 jarige. Heb destijds wel een aanbod gekregen om er vast voor 32 uur in de week te blijven werken omdat ze zeer tevreden waren. Echter ga ik niet stoppen met een HBO studie om vervolgens in de supermarkt te blijven werken. Onderhandelen over salaris had geen zin, voor jou 5 anderen.
Nee en ook helemaal geen raar bedrag toch?mashell schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:26:
[...]
€10 is het dubbele van het huidige salaris, daar zal het wel niet op uitkomen. Maar om duidelijk te maken dat het huidige salaris niet marktconform is, is €10 vragen als startpunt in de onderhandelingen helemaal nog niet zo'n gekke strategie.
[ Voor 25% gewijzigd door Cheezborger op 16-01-2018 17:13 ]
210667
Er zijn weldegelijk wat ausnahmen. Klopt dus niet helemaal wat je zegt.Vanoverdegrens schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:35:
Bij mij in Dld. is €8,84 bruto per uur het minimumloon voor 18 jaar en ouder.
Respect dat je voor dat bedrag wilt gaan werkenkuusj98 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:44:
[...]
Ja, dat is legaal. Ik heb een jaar voor nog 10 cent minder gewerkt.
[...]
Denk je dat ik zelf niet al 4 jaar kapot geïrriteerd ben dat ik voor het zelfde werk de helft krijg puur omdat ik jonger ben?
Ik kom nu voor mezelf op door promotie te maken en betere voorwaarden te krijgen. Zo ga ik als 19 jarige naar rondom de 7,80 per uur.
Het leuke is dat het overgrote deel voor nog een aardig stuk minder werkt als wat ik nu krijg. Het is gewoon niet anders, klaarcorewillem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:45:
[...]
Respect dat je voor dat bedrag wilt gaan werkenik dacht dat mijn eerste studentenjob als 15 jarige aan 7 euro al schandalig weinig was
Wellicht dat die mensen het leuk vinden. Ik zou liever 5 euro verdienen en met plezier naar het werk gaan dan dat ik 10/15 euro verdien en iedere zaterdag met tegenzin gaan.BasV. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:25:
Op mijn 15e werkte ik zelfs voor 2,67 excl vakantiegeld bij Van der Valk, na enkele maanden weggegaan en bij de Lidl gaan werken waar ze toen ruim het dubbele betaalden. Zit nu tegen de 7 euro aan incl toeslagen.
Toch zie ik nog veel rondhangen bij Van der Valk, terwijl ze niet eens meedelen in de fooien, gekkenwerk.
Tja het probleem is, wat doe je er aan?Vanoverdegrens schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:57:
[...]
Wordt wakker knul!
Het IS uitbuiting.
Ik heb bij een supermarkt op mijn 15e ook voor 3,06 gewerkt.. Je moest toch wat doen om wat geld binnen te halen. Gelukkig na een tijdje een schaal hoger kunnen springen, dit kwam mede omdat ze erg blij met mij waren..corewillem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:45:
[...]
Respect dat je voor dat bedrag wilt gaan werkenik dacht dat mijn eerste studentenjob als 15 jarige aan 7 euro al schandalig weinig was
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Anoniem: 1031655
Er was hier in de buurt een Albert Heijn dat merendeels draaide op ervaren, oudere jaars studenten. Meesten waren tussen de 18-21 jaar en dat moest ook wel omdat er tot 23:00 uur 's avonds gewerkt moest worden. Het draaide prima, maar sinds er een nieuwe manager is, is eigenlijk de gehele werkvoer eruit gewerkt en zijn er 16 jarigen voor terug gekomen. Levertijden werden veranderd en werken tot 23 uur was niet meer nodig. Nu is er minder kennis, fatsoen en service. Maar goed, de winst, ja die is waarschijnlijk goed gestegen.wieland99 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:38:
Dit topic verklaard wel hoe het komt dat Nederlandse supermarkten soms bijna uitsluitend op studenten lijken te draaien en je in Vlaamse supermarkten toch nog vrij veel "vaste werknemers" hebt.
Als ik werkgever was en scholieren aan 4 euro/u zou kunnen laten werken, die ik dan ook nog eens heel flexibel kan inzetten en afdanken als ze niet voldoen. Dan zou ik ook niet twijfelen
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq