Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• All0The0Web
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-07 00:33
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Beste antwoord (via All0The0Web op 15-03-2018 12:36)

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 15:21

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Ik zie iedereen focussen op het onderhouden van de webshop, alsof de TS daar 100% van zijn tijd mee bezig is.
Ik lees ook klanten in de winkel helpen en telefoon opnemen. Dat is an sich niet heel bijzonder en zeker een vervangbare positie.

wat is de verhouding tussen deze werkzaamheden? Als het 80% winkel/telefoon en 20% webshop is, dan zou ik niet veel boven het minimumloon gaan zitten. Als het andersom is, dan kun je over die €10,- p/u gaan nadenken.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:17
Je hebt je leeftijd een beetje tegen je. Maar onderhoud jij die websites in je eentje? Mocht jij er niet zijn kan iemand anders dat :)? Ik denk namelijk dat je 8 euro per uur bruto wel moet lukken.

Edit: Mocht hij het niet willen betalen dan ga je toch lekker bij de AH werken :) Die betalen nog leuk ook bron: schoonzusje werkt bij de AH en die is net pas gestopt op 20 jarige leeftijd.

[ Voor 32% gewijzigd door AcidBanger op 15-01-2018 17:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Relevante werkervering is ook iets waard. Meer waard dan vakkenvullen iig.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
Ik val bijna van m'n stoel. VIJF EURO !!! 8)7 |:(

Bij mij in Dld. is €8,84 bruto per uur het minimumloon voor 18 jaar en ouder.
In Nederland is het leven nog duurder, dus bedragen van ~7€ en minder zijn imo regelrecht uitbuiting.
Boven geschetst bijbaantje zal in mijn streek (Keulen/Bonn - Essen/Dortmund) zo'n 10-12,50€/h doen, en met wat mazzel wellicht nog iets meer. Onder 8,84€ mag gewoon niet, en dat kan slechts door te werken met 15-17 jarigen, of het werk als stage omschrijven, omzeild worden. (met beperkingen wegens andere strenge regels)
Onder een tientje zou ik ze lekker laten zitten met hun werk. Misschien doen de kaboutertjes het dan voor je werkgever. :N

[ Voor 6% gewijzigd door Vanoverdegrens op 16-01-2018 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 20:41
Als je hetzelfde werk als volwassen collega's doet zou ik minimaal het minimumuurloon voor 22+-ers verwachten. Dat is nu 9.03 euro per uur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:28
Vanoverdegrens schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:35:
Ik val bijna van m'n stoel. VIJF EURO !!!

In Nederland is het leven nog duurder, dus bedragen van ~7€ en minder zijn imo regelrecht uitbuiting.
Boven geschetst bijbaantje zal in mijn streek (Keulen/Bonn - Essen/Dortmund) zo'n 10-12,50€/h doen, en met wat mazzel wellicht nog iets meer. Onder 8,84€ mag gewoon niet, en dat kan slechts door te werken met 15-17 jarigen omzeild worden.
Onder een tientje zou ik ze lekker laten zitten met hun werk. Misschien doen de kabourtjes het dan voor je werkgever.
Minimuumloon voor 18-jarigen is +/- €4,50 per uur in Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• All0The0Web
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:28
Ik zou inzetten op 9 euro per uur en kijken of je kunt uitkomen op 8. Een verdubbeling vragen zou inderdaad wel verkeerd kunnen vallen.

Het minimumloon voor 19 jaar zit al bij de 7, dus dan lijkt 8 me best reeel. Weet je hoe de lonen van je collega's liggen, ook vergeleken met andere werkgevers? Is je werkgever of het algemeen gul of krenterig met lonen?

[ Voor 7% gewijzigd door migchiell op 15-01-2018 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 22:17
Ik snap dat dit een moeilijke positie is, maar €5 per uur is überhaupt laag voor welk baantje dan ook, terwijl je werkgever kennelijk te vreden met je is en je ook verantwoordelijkheid geeft. Toen ik zelf (7 jaar geleden) 18 was verdiende ik met een bijbaantje op een kantoor €7,50 en een jaar later bijna €9 op een ander kantoor. Het moet ook voor jou de moeite waard zijn!

Dus: ‘redelijk’ zou ik in dit geval niet bekijken als een percentage van wat je nu verdient.

[ Voor 12% gewijzigd door Groever op 15-01-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:49
Ik zou het ook een beetje omdraaien, hoeveel extra Wil je verdienen met dit baantje? Ik zou het vooral zien als relevante werk ervaring, staat leuker op je CV, vooral als je straks starter bent. Als je 200 euro per maand wil bijverdienen. Dan moet je bv. Minimaal 20uur per maand werken. Dus dan kom je op een 10euro uit per uur. (Ik praat overal bruto). Ook is je werkgever blij met je? Zo ja, dan valt er iets uit te halen. Wil je je hele studie hier blijven werken? Dan kan je het ook over de boeg gooien, nu 7,5 euro per uur, en dan na een positieve evaluatie (na een 6 of 9maanden) een euro extra.

Als edit: je werk is niet helemaal te vergelijken met een vakkenvuller, niet iedereen kan jouw werk doen. Het vereist wel IT interesse/kennis als ik het zo lees. Dus vakkenvuller is wel echt de bodem, het liefst een euro erbovenop

[ Voor 16% gewijzigd door Goldman op 15-01-2018 17:55 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
migchiell schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:38:
[...]

Ok, uitbuiting van volwassenen tussen 18 en 21 jaar dus. Leuk land. Word je als 18-jarige nog als klein kind behandeld, triest. (zelfs mijn zoon kreeg op z'n 15e in ons dorp 5€ in de supermarkt, en die staan bekend om hun slechte betaling)

Je kunt op die leeftijd dus ook niet zelfstandig leven en werken zonder de bijstand op te zoeken, die dan tot het bestaansminimum geld bijleggen? Gaarne uitleg, is totaal nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• All0The0Web
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 19:10

Seraphin

Meep?

Vanoverdegrens schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:53:
[...]

Je kunt op die leeftijd dus ook niet zelfstandig leven en werken zonder de bijstand op te zoeken, die dan tot het bestaansminimum geld bijleggen? Gaarne uitleg, is totaal nieuw voor me.
De NL overheid wil ontmoedigen dat 18-jarigen fulltime gaan werken; het idee is dat je dan nog aan je opleiding(en) bezig zou moeten zijn en door je ouders wordt ondersteund.

Daarnaast zal het bedrijfsleven ongetwijfeld via de lobby influisteren dat de positie van een 18 tot 21-jarige op de arbeidsmarkt enorm zou verslechteren indien ze even duur zouden worden als "mensen met een volledig uitontwikkeld bewustzijn"; die discussie is een tikje politiek van aard.... ;)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Seraphin schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:05:
[...]

De NL overheid wil ontmoedigen dat 18-jarigen fulltime gaan werken; het idee is dat je dan nog aan je opleiding(en) bezig zou moeten zijn en door je ouders wordt ondersteund.
Bij ons is het leerlingwezen heel groot (Berufsausbildung) en neemt naast WO/HBO de plaats van het MBO in. (soms al een vleugje HBO erbij)
Mijn zoon gaat daarin na de zomervakantie beginnen als net 18jarige, en krijgt als opleidingsvergoeding in het 1e leerjaar al 935€/bruto bij een 36-urige werkweek. Daar gaan dan nog de uren vanaf voor het begeleidend schoolbezoek (Berufsschule). Tot studieeinde stijgt de vergoeding.

Van ondersteuning van mijn kant is in zijn geval dus geen sprake. Z'n kinderbijslag (~200€/mnd) voor kost en inwoning is ok. Heeft ie netto een leuk zakcentje van meer dan 700€ netto. En dat als leerling. Andere koek dan in NL.

Van mijn jongste verwacht ik eerder een studie, dat gaat me geld kosten. Minder verschil met NL.
Seraphin schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:05:
[...]

Daarnaast zal het bedrijfsleven ongetwijfeld via de lobby influisteren ...
... dat ze easy money willen maken, en om die reden de zieljes best uitgeknepen mogen worden.

Ik heb er iig weer iets bijgeleerd, en verbaas me er het meest over, hoe vanzelfsprekend enkele tweakers die hier reageren, dit soort hongerloontjes schijnen te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Vanoverdegrens op 15-01-2018 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:53
Bekijk het eens van het perspectief van de werkgever:
Als jij stopt moet hij iemand zien te vinden die het werk kan doen.
Die moet ook nog ingewerkt worden.
Je weet als werkgever nooit precies wat voor een vlees je in de kuip haalt.
En die nieuwe werknemer gaat ook richting -of misschien wel boven- de 10 euro per uur krijgen.

Misschien is je werkgever wel blij als jij `maar' 10 euro vraagt.

En dan nog, hij/zij zegt zelf tegen jou dat je iets moet vragen, als het hem niet bevalt dan zegt hij/zij het wel.
Lager kan altijd, gewoon vragen wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:38
[...]

Ok, uitbuiting van volwassenen tussen 18 en 21 jaar dus. Leuk land. Word je als 18-jarige nog als klein kind behandeld, triest. (zelfs mijn zoon kreeg op z'n 15e in ons dorp 5€ in de supermarkt, en die staan bekend om hun slechte betaling)

Ik kreeg destijds iets van €3,20 per uur als 15-jarige in de supermarkt. Zat v.g.m. op ergens tussen de €5 en €6 als 18-jarige. Je kunt dan inderdaad niets zelfstandig. Vervolgens moet je er met 18-19 alsnog uit omdat je "te duur" bent. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
@infidel011 Gewoon ziek.
Vroeger, dwz ~40 jaar geleden nam ik op m'n 12e voor het eerst een vakantiebaantje in de bollenteelt. Ik verdiende met bollenpellen vanaf m'n 2e seizoen altijd minstens 5 gulden per uur. En daar kon je toen aardig wat van kopen!
En na enkele jaren kreeg ik meer easy-werk in de schuur. Was het ook niet meer zo zwaar.
De tijden zijn op dit punt wel veranderd, maar niet verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 890159

Nu verricht ik al zo'n drie jaar werkzaamheden en nu sinds twee jaar onder tijdelijk contract.
Hoe zat dat contractueel voor dat tijdelijk contract? Je werkgever zal je nu in ieder geal een vast contract moeten geven, tijdelijk mag niet meer. Als hij het toch doet en je werkt door zal het bij een eventueel coinflict als vast contract beschouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:49
Vanoverdegrens schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:28:
[...]

Bij ons is het leerlingwezen heel groot (Berufsausbildung) en neemt naast WO/HBO de plaats van het MBO in. (soms al een vleugje HBO erbij)
Mijn zoon gaat daarin na de zomervakantie beginnen als net 18jarige, en krijgt als opleidingsvergoeding in het 1e leerjaar al 935€/bruto bij een 36-urige werkweek. Daar gaan dan nog de uren vanaf voor het begeleidend schoolbezoek (Berufsschule). Tot studieeinde stijgt de vergoeding.

Van ondersteuning van mijn kant is in zijn geval dus geen sprake. Z'n kinderbijslag (~200€/mnd) voor kost en inwoning is ok. Heeft ie netto een leuk zakcentje van meer dan 700€ netto. En dat als leerling. Andere koek dan in NL.

Van mijn jongste verwacht ik eerder een studie, dat gaat me geld kosten. Minder verschil met NL.

[...]

... dat ze easy money willen maken, en om die reden de zieljes best uitgeknepen mogen worden.

Ik heb er iig weer iets bijgeleerd, en verbaas me er het meest over, hoe vanzelfsprekend enkele tweakers die hier reageren, dit soort hongerloontjes schijnen te vinden.
Ik moet nu afstuderen (hbo werktuigbouwkunde) echt alle bedrijven staan om je te springen. En ik krijg nu een vergoeding van een 500 euro per maand bruto (36 urige ww) . Dit is niet eens een slechte vergoeding. Maar hier kan ik niet eens mn kamer en mn eten van betalen.
We hebben dit bedrijf vooral gekozen om de leuke opdracht maar ergens is het gewoon uitbuiting vind ik zelf. Na deze opdracht ben ik afgestudeerd en zou ik om en nabij 3k mogen vragen.

In Nederland wordt je als student/scholier altijd genaaid. Ik heb als 13 tot 19 jarige altijd klussen bij mn pa mogen doen die wel redelijk betaald werden. Hij keek gewoon naar wat een normale werknemer zou kosten als die de klus zou doen. Maar ik heb het altijd vertikt om uitgeknepen te worden door supermarkten e. D.

Als ik de TS was zou ik alleen met 7 euro akkoord gaan als je van dit werk echt veel leert / je het heel leuk vind. 'voor jou 10 anderen' gaat in dit geval zeker niet op. Je moet er wat aan hebben toch? Ik heb een keer vrijwilligerswerk gedaan met een vergoeding voor reizen e.d. Kwam neer op 2.5 per uur.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Vanoverdegrens schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:13:
@infidel011 Gewoon ziek.
Vroeger, dwz ~40 jaar geleden nam ik op m'n 12e voor het eerst een vakantiebaantje in de bollenteelt. Ik verdiende met bollenpellen vanaf m'n 2e seizoen altijd minstens 5 gulden per uur. En daar kon je toen aardig wat van kopen!
En na enkele jaren kreeg ik meer easy-werk in de schuur. Was het ook niet meer zo zwaar.
De tijden zijn op dit punt wel veranderd, maar niet verbeterd.
Als je dan toch gaat vergelijken, doe het dan wel eerlijk. Het minimumloon in 1978 was ƒ 1094,40 voor een 18-jarige. Ongeveer 3 gulden per uur dus. Jij zat dus bijna aan het dubbele. Dus reken maar dat er ook toen, "toen het allemaal beter was", ook mensen tegen een laag loon werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvH
  • Laatst online: 20:29

EvH

Zoals Daan! al zegt; "Als jij stopt moet hij iemand zien te vinden die het werk kan doen."

Stel; jij zou er vandaag mee stoppen, hoeveel "gevolgen" heeft dat voor de werkgever?
Ik snap best wel dat jij vervangbaar bent... echter is het ook zo, dat hij weet wat hij in de kuip heeft.

Gezien het feit dat je contract nu naar onbepaalde tijd zou gaan, zou ik de rollen omdraaien, wat vind hij jou waard? Laten we eerlijk zijn, je hebt je leeftijd tegen, maar de kans dat hij een goedkopere kracht vind is onwaarschijnlijk. Ik zou hoog inzetten, niet denken, ja maar verdien nu maar 5 euro, dus 10 euro is het dubbele... nee 10 euro is nog steeds peanuts.

Daarnaast; hoe is je verhouding met je werkgever? je werkt er immers al 3 jaar... is hij tevreden over je? waar ziet hij jou over een paar jaar staan in het bedrijf? persoonlijk zou ik bluffen en hoog inzetten, je bent immers jong en als je nu al voor jezelf opkomt, dan kom je er uiteindelijk wel ;-) veel van ons hebben die fout op jonge leeftijd vaak al gemaakt door zichzelf te vergelijken met anderen... niet elk bedrijf / werkgever is het zelfde, waardoor de reacties op een vraagstelling ook vaak verschillend (kunnen) zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ardana schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:33:
Relevante werkervering is ook iets waard. Meer waard dan vakkenvullen iig.
Ik zou dit zelf niet zien als relevante werkervaring. Het is een beetje prutsen met HTML en CSS, niet iets wat bij Business IT en Management past.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:41
Toevallig in het zelfde schuitje gezeten, ik wilde ook meer verdienen en had meer verantwoordelijkheden dan andere werknemers. betreft wel een andere sector.

Ik zou eerst het gesprek aangaan hoe zij het momenteel vinden met jou als 'eigenaar' of 'tussenpersoon' voor de website en hoe zij jou als persoon vinden met andere werkzaamheden. Je hebt de laatste tijd niet meer verantwoordelijkheid gekregen. Als jij iets fout doet zal jou bedrijfsleider/manager er worden op aangesproken (denk ik). Een argument gebruiken als: 'Ik kan de website goed bij houden' ga je geen verdubbeling van maken. Een hobbyist heeft binnen een week de html en css van die site onder de knie.

Ik heb afgelopen week een nieuw contract gekregen (onbepaalde tijd) voor m'n bijbaan. Hierbij ben ik verantwoordelijk voor de klachten, geld in de kas en dat de machines blijven draaien (wasstraat)

. Al moet ik zeggen dat ik lang niet alles weet van die machines. Ik ben van 7,50 naar 9,50 gegaan. In April weer omhoog doordat ik 22 wordt.

Tsurany schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:34:

[...]

Ik zou dit zelf niet zien als relevante werkervaring. Het is een beetje prutsen met HTML en CSS, niet iets wat bij Business IT en Management past.
Precies de basis kun je leren binnen 4 weken, wat ook gebeurt tijdens deze opleiding. Ik volg hem ook toevallig. :+

EDIT: 2 euro omhoog kan zeker aangezien je nu 'vaste' kracht wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

AcidBanger schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:22:
Edit: Mocht hij het niet willen betalen dan ga je toch lekker bij de AH werken :)
Mijn zoon heeft jaren met plezier gewerkt bij AH en verdiende idd behoorlijk. Toen hij echter wat ouder & duurder werd... werd hij op de meest onmogelijke uren ingeroosterd.... die botste met zijn opleiding en ook nog een keer overgeplaatst op een andere locatie, reis ongunstig. Een soort verborgen manier van wegpesten omdat je te duur bent. Ze waren zeer tevreden over zijn werk, geen enkel probleem. Tja.. die centen..... (hij zat ca 10j geleden al boven de 10 euro/uur en dat was net iets boven het minimumloon van een ca 23 jarige))
Dus: als je te hoge eisen stelt, kun je jezelf wel eens in de voet schieten....

Zie boven van @migchiell

[ Voor 19% gewijzigd door route99 op 16-01-2018 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-07 10:37
3K voor net afgestudeerd? Heb je een uitdaging om een werkgever te vinden die dat betaald.

En stage vergoeding is optioneel, 500 in de maand is best netjes.
Clifdon schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:11:
[...]

Ik moet nu afstuderen (hbo werktuigbouwkunde) echt alle bedrijven staan om je te springen. En ik krijg nu een vergoeding van een 500 euro per maand bruto (36 urige ww) . Dit is niet eens een slechte vergoeding. Maar hier kan ik niet eens mn kamer en mn eten van betalen.
We hebben dit bedrijf vooral gekozen om de leuke opdracht maar ergens is het gewoon uitbuiting vind ik zelf. Na deze opdracht ben ik afgestudeerd en zou ik om en nabij 3k mogen vragen.

In Nederland wordt je als student/scholier altijd genaaid. Ik heb als 13 tot 19 jarige altijd klussen bij mn pa mogen doen die wel redelijk betaald werden. Hij keek gewoon naar wat een normale werknemer zou kosten als die de klus zou doen. Maar ik heb het altijd vertikt om uitgeknepen te worden door supermarkten e. D.

Als ik de TS was zou ik alleen met 7 euro akkoord gaan als je van dit werk echt veel leert / je het heel leuk vind. 'voor jou 10 anderen' gaat in dit geval zeker niet op. Je moet er wat aan hebben toch? Ik heb een keer vrijwilligerswerk gedaan met een vergoeding voor reizen e.d. Kwam neer op 2.5 per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:04

VW-Arjan

★★★★★

Gewoon 10€ vragen. Nee heb je en ja kun je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Laatst online: 20:49
eBoR schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:18:
3K voor net afgestudeerd? Heb je een uitdaging om een werkgever te vinden die dat betaald.

En stage vergoeding is optioneel, 500 in de maand is best netjes.

[...]
Ik heb al een aanbieding van 2850 liggen als ik ben afgestudeerd. Natuurlijk nog geen 3k maar ver zit het er niet vandaan. Allemaal afhankelijk hoe je bent als persoon ook denk ik. Maar de TS doet blijkbaar ook niet alleen maar onverantwoordelijk werk. Dus het lijkt me dat hij daar ook naar betaald moet worden.

Verder is het balengrijkste natuurlijk dat je je werk leuk vind en zelf tevreden bent met wat je betaald krijgt.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 15:21

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

Ik zie iedereen focussen op het onderhouden van de webshop, alsof de TS daar 100% van zijn tijd mee bezig is.
Ik lees ook klanten in de winkel helpen en telefoon opnemen. Dat is an sich niet heel bijzonder en zeker een vervangbare positie.

wat is de verhouding tussen deze werkzaamheden? Als het 80% winkel/telefoon en 20% webshop is, dan zou ik niet veel boven het minimumloon gaan zitten. Als het andersom is, dan kun je over die €10,- p/u gaan nadenken.

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Is het 8 uur klantcontact en daarnaast nog meer uren voor het functioneel beheer van de webshop? Of is het helpen van klanten meer bijzaak? En hoe vaak doet je werkgever een aanspraak op je, buiten die ene werkdag? Verantwoording, zoals al aangegeven, telt zwaar. Flexibele inzet ook.

In het eerste geval (vnml. klantcontact) is iets van 8 à 9 euro heel redelijk (inzetten op 10?), zeker met vakantiegeld inbegrepen.

Als je vooral bezig bent met de webshop kan je hoger inzetten, het regelen van communicatie met een IT dienstverlener en beheren van een CMS vereist kennis en vaardigheden die niet iedereen heeft. Maar bij €10+ mag er ook van je verwacht worden dat je flexibel bent: 'tussendoor' even een mailtje beantwoorden, de telefoon opnemen op zondag, etc. Ook bestaat de kans dat je te duur wordt om ook klantcontact te doen, dus uiteindelijk minder uren kan werken en binding met het bedrijf verliest.

Dat je werkgever aangeeft dat je mag vragen, mits redelijk geeft mij kippenvel. Die vent weet maar al te goed dat wat je nu krijgt totaal niet redelijk is 8)7

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
VW-Arjan schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:24:
Gewoon 10€ vragen. Nee heb je en ja kun je krijgen.
€10 is het dubbele van het huidige salaris, daar zal het wel niet op uitkomen. Maar om duidelijk te maken dat het huidige salaris niet marktconform is, is €10 vragen als startpunt in de onderhandelingen helemaal nog niet zo'n gekke strategie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
Kurkentrekker schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:41:
[...]

Als je dan toch gaat vergelijken, doe het dan wel eerlijk. Het minimumloon in 1978 was ƒ 1094,40 voor een 18-jarige. Ongeveer 3 gulden per uur dus. Jij zat dus bijna aan het dubbele. Dus reken maar dat er ook toen, "toen het allemaal beter was", ook mensen tegen een laag loon werkten.
Eh, 1094,40 gulden is ongeveer 6,30 gulden/uur, want een 40 urige werkweek = ~173 uur/maand.
Ik zat dus destijds in de buurt van het min.loon voor 18+, wat gezien het pittige werk ondanks m'n lage leeftijd (13-16jaar) toch een faire beloning was. En m'n leeftijdgenoten in dezelfde branche verdienden het toen ook.

Het toenmalige minimumloon toont eerder aan, dat het minimumloon de afgelopen tientallen jaren niet bijzonder veel gestegen is. 1094,40 gulden = 496,44 Euro (=2,87€/h)
Dat uurloon + 40 jaar inflatiecorrectie zou duidelijk boven de huidige bedragen moeten liggen.

Conclusie: arbeid wordt steeds slechter beloond. (geen nieuws voor de oplettende aardbewoner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915395

Begin met 9 euro bruto en kom er uit voor 8. Je moet ook nog wat ruimte geven en misschien krijg je het wel. Bedenk dat je meer waard bent voor de ondernemer omdat je nuttig werk doet wat niemand anders kan of duur uitbesteed moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:33

jdh009

FP ProMod
[...]

Is deze loonregeling niet ingesteld om mensen/kinderen in de schoolbanken te houden. Waarom zo je doorleren als je dan nu al 'genoeg' verdient?

Toch zou ik gaan voor het volwassen loon als eis om in ieder geval iets te hebben. Het minimumloon hoort bij dom werk zoals vakken vullen waarbij je geen eigen kennis hebt. Zoals je aangeeft gebruik je jouw kennis over CMS, HTML en CSS. Skills die naar mijn mening niet vallen onder het minimumloon. Echter omdat je nu wel ervaring opdoet in een bepaald werkveld zou ik die eis niet al te hard maken maar wel hoger in zetten om gewoon normaal betaald te krijgen ipv volgens het jeugdloon.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:53
Wat ook nog een mogelijkheid is: De werkgever wil TS juist een beetje uitdagen om een goede beloning te vragen. Voor nu, maar ook als 'zetje' voor zijn/haar toekomstige carrière. Je zult later namelijk ook moeten onderhandelen voor je loon: bij een 'echte' baan is bijna altijd ruimte voor onderhandeling, maar dan moet je het wel doen!

Vaak genoeg meegemaakt (zelf of bij kennissen), een klein bedrijf met een vrij klein aantal vaste werknemers en een werkgever die het beste voorheeft met zijn werknemers. Daar werkte dan bijvoorbeeld ook een student in deeltijd als bijbaan die in eerste instantie het minimumloon kreeg. Later bij gebleken geschiktheid en goede werkmentaliteit was er veel ruimte voor loonsverhoging, meestal op initiatief van de werkgever maar ook zeker op initiatief van de werknemer.

Misschien zit de TS in een vergelijkbare situatie en vindt de werkgever het helemaal geen probleem om TS goed te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Verdubbeling is een verhoging van 100%, verhoging is namelijk alleen wat erbij komt ;) Dat maakt het alweer een stuk minder spannend. Zeker als het maar om weinig uren per week gaat is dat niet echt een kostenpost voor het bedrijf en als jij de enige bent die momenteel bepaalde werkzaamheden doet kan het ze veel gedoe schelen (met een nieuwe zoeken of een andere werknemer de taken over laten nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-07 14:20

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

infidel011 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:49:
[...]

Ik kreeg destijds iets van €3,20 per uur als 15-jarige in de supermarkt. Zat v.g.m. op ergens tussen de €5 en €6 als 18-jarige. Je kunt dan inderdaad niets zelfstandig. Vervolgens moet je er met 18-19 alsnog uit omdat je "te duur" bent. 8)7
Members only:

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-06 16:03
Ik schrik ervan hoe laag de uurlonen liggen voor jobstudenten in Nederland.
Toen ik mijn eerste vakantiebaantje had in Vlaanderen, kreeg ik iets van 7 euro per uur als 15 jarige. En dat was echt het absolute minimum...

Mijn laatste studentenwerk (dat ik +- 3 jaar gedaan heb) was elke zaterdag en daar verdiende ik bijna 14 euro/u. (wel incl "weekendvergoeding").

Bedragen als 3 - 4 euro per uur als studentenjob vind ik persoonlijk pure uitbuiting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quantumgq
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-07 11:46
Vorig jaar had ik als 20 jarige een uurloon van 5.50 in het uur, nu ik 21 ben krijg ik wel wat meer gelukkig 8,09 om precies te zijn (Dit komt ook maar omdat volwassen minimumlonen naar 21 zijn gegaan inplaats van 23), dat is in de detailhandel wat in principe het minimum van het minimum loon is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23

BLACKfm

o_O

De bedragen mogen wel wat accurater mensen :).
Al zet het voor 8 uurtjes per week geen zoden aan de dijk.
creator1988 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:37:
Als je hetzelfde werk als volwassen collega's doet zou ik minimaal het minimumuurloon voor 22+-ers verwachten. Dat is nu 9.03 euro per uur.
€9,11 p/u bij 40 uur p/w
migchiell schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:38:
[...]

€ 4,33 p/u
migchiell schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:44:
[...]
Het minimumloon voor 19 jaar zit al bij de 7, dus dan lijkt 8 me best reeel.
€5,01 p/u

https://www.minimumloon.nl/

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Vanoverdegrens schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:27:
[...]

Eh, 1094,40 gulden is ongeveer 6,30 gulden/uur, want een 40 urige werkweek = ~173 uur/maand.
Ik zat dus destijds in de buurt van het min.loon voor 18+, wat gezien het pittige werk ondanks m'n lage leeftijd (13-16jaar) toch een faire beloning was. En m'n leeftijdgenoten in dezelfde branche verdienden het toen ook.

Het toenmalige minimumloon toont eerder aan, dat het minimumloon de afgelopen tientallen jaren niet bijzonder veel gestegen is. 1094,40 gulden = 496,44 Euro (=2,87€/h)
Dat uurloon + 40 jaar inflatiecorrectie zou duidelijk boven de huidige bedragen moeten liggen.

Conclusie: arbeid wordt steeds slechter beloond. (geen nieuws voor de oplettende aardbewoner)
Whoops, even een euro / gulden omrekening verkeerd gedaan :) Ik neem het terug!

Maar dan nog, als je 13-16 was en je verdiende het loon van een 18-jarige, dan kreeg je waarschijnlijk wel ongeveer het dubbele van het minimumloon voor jouw leeftijd. Dat maakt de vergelijking nog niet helemaal eerlijk met TS dus.

Ook de algemene conclusie dat arbeid steeds slechter wordt beloond is nog niet helemaal getrokken. Misschien dat het minimumloon niet is meegegroeid met de prijsindex, maar dat mag je dan wel even becijferen, want volgens mij laat de overheid het minimumloon redelijk met de inflatie meestijgen (en een beetje met hoe de politieke wind waait). En het minimumloon is natuurlijk niet de definitie van hoe arbeid wordt beloond.

En misschien wordt arbeid nu ook iets normaler beloond. De gouden bergen die de babyboomgeneratie heeft meegemaakt, grotendeels gefinancierd door de gasbaten uit Groningen, zijn nu wel op. Als je eind jaren ’80 bent geboren kun je gewoon niet op 1 inkomen een koophuis financieren, kinderen grootbrengen, drie keer per jaar op vakantie, en op je 58ste met de VUT, een camper kopen en Europa rondtrekken. Helaas, maar volgens mij wel realistisch. Wordt arbeid daarmee slechter beloond? Misschien, maar misschien ook normaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
@Kurkentrekker Ach, Barticus, ik weet niet hoe oud je bent, maar de jongeren vandaag de dag laten zich veel aanpraten en met zich sollen. De globalisatie heeft uiteraard daar waar goedkopere alternatieven zijn ontstaan de loonontwikkeling geremd. Echter pogen veel werkgevers op deze trend mee te surfen, hoewel ze helemaal niet zoveel alternatieven achter de hand hebben.
Ingenieurs elektrotechniek in Dld. zouden door aziatische goedkope concurrentie flink loon gaan inboeten, was rond 2005 de algemene mening. M'n ex verdient echter nog steeds zonder verantwoordelijke positie en 35uurweek bijna 5500€/m. En voor haar zijn er geen 10 anderen. Nu niet, nooit niet. (iig tot haar pensioen, want bijna 50) Vooral bij de grotere bedrijven klotst het geld tegen de plinten .

Gelukkig wordt mijn mening, dat de beloning van de TS belabberd is, door meerderen gedeeld. En Vlaanderen lijkt behoorlijk op Dld., itt NL.
Aan de TS dus de taak z'n situatie te verbeteren. Uit z'n beroerde positie zou ik de al enkele malen genoemde 9€ als startpunt kiezen, 8€ aannemen en volgend jaar verder onderhandelen. Anders opstappen. (genoeg werk momenteel, want de schuldeneconomie loopt weer als een tierelier)

[ Voor 6% gewijzigd door Vanoverdegrens op 16-01-2018 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:48
Werken jullie in Nederland als student voor zo weinig loon? Als 15 jarige met interim jobjes kreeg ik al 7-9 euro per uur betaald. Voor dingen als rekken vullen krijg je vlot tot 10 euro per uur in Belgie. Vanaf men 17 in de IT beginnen werken en dit toen aan +-10 euro per uur.

Members only: title

[ Voor 7% gewijzigd door corewillem op 16-01-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

BLACKfm schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:48:
De bedragen mogen wel wat accurater mensen :).
Al zet het voor 8 uurtjes per week geen zoden aan de dijk.

[...]

€9,11 p/u bij 40 uur p/w

[...]

€ 4,33 p/u

[...]

€5,01 p/u

https://www.minimumloon.nl/
Ik wilde het al niet zeggen, al zou ik geen nee zeggen tegen 7 euro per uur als 19 jarige zijnde...
De lonen zijn zo laag hier, kinderen die nu 15 zijn werken voor 3,42 euro in de supermarkt waar ik werk.

En dan nog iets leuks: contract als oproepkracht ipv hulpkracht dus dan heb je geen recht op de 7,1% ATV toeslag... Het neigt wel een beetje naar uitbuiting ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corewillem
kuusj98 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:47:
[...]

Ik wilde het al niet zeggen, al zou ik geen nee zeggen tegen 7 euro per uur als 19 jarige zijnde...
De lonen zijn zo laag hier, kinderen die nu 15 zijn werken voor 3,42 euro in de supermarkt waar ik werk.

En dan nog iets leuks: contract als oproepkracht ipv hulpkracht dus dan heb je geen recht op de 7,1% ATV toeslag... Het neigt wel een beetje naar uitbuiting ja.
3,42 is dat legaal ? Dat is echt uitbuiting, snap niet dat iemand voor dat bedrag zou willen werken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
kuusj98 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:47:
[...]

.. Het neigt wel een beetje naar uitbuiting ja.
(uitgaande van 1998 als geboortejaar)
Wordt wakker knul!
Het IS uitbuiting.
Waarom krijgen jullie als groep (jongeren) het toch maar niet voor elkaar beter voor jullie belangen op te komen?
De BB'ers zijn nog steeds recordhouder "opkomen voor jezelf" (beetje te), maar zelfs mijn "generatie niks" liet nog niet half met zich sollen als jullie doen.
Geef gas, neem het initiatief. Jullie zijn de toekomst!
(mijn mening als 50+er, die niet trots is op z'n eigen generatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan

VW-Arjan

★★★★★

Hij werkt er maar een paar uur.
Dag zal voor de baas dus ook niet het probleem zijn.

Ik blijf erbij. Vraag 10€. Zegt ie meteen ja heb je mazzel ( of er was nog meer uit te halen ) en anders zegt ie echt wel wat hij wil betalen.
Dan doe je weer een tegenbod en uiteindelijk kom je er uit.

Ik heb vroegah in de bijbaantjes tijd ook wel eens gezegd dat ik voor dat salaris niet uit mijn bed kwam. Tegenbod gedaan en daar is men toen net onder gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wieland99
corewillem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:48:
[...]

3,42 is dat legaal ? Dat is echt uitbuiting, snap niet dat iemand voor dat bedrag zou willen werken...
Snap ik dus ook niet... Als je dan s'middags een belegd broodje koopt en per werkdag 2 flesjes drinkt dan ben je al 1/4 van je loon van die werkdag kwijt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Vanoverdegrens schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Wordt wakker knul!
Het IS uitbuiting.
Waarom krijgen jullie als groep (jongeren) het toch maar niet voor elkaar beter voor jullie belangen op te komen?
De BB'ers zijn nog steeds recordhouder "opkomen voor jezelf" (beetje te), maar zelfs mijn "generatie niks" liet nog niet half met zich sollen als jullie doen.
Mee eens hoor, maar misschien IS het geld er gewoon niet, omdat het allemaal op gaat aan dure babyboomers. Maar ach, 'we' krijgen het wel weer terug via de erfenis, er even van uitgaande dat ze het niet allemaal verbrassen aan een camper of iets dergelijks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
@Kurkentrekker De bedrijfsvermogens groeien ook stevig. En die gaan slechts weinigen erven... :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Vanoverdegrens op 16-01-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Hij gaat niemand anders vinden die het voor zo weinig wil doen... Zou minstens om 10euro vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:24
Kurkentrekker schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:20:
[...]

Mee eens hoor, maar misschien IS het geld er gewoon niet, omdat het allemaal op gaat aan dure babyboomers. Maar ach, 'we' krijgen het wel weer terug via de erfenis, er even van uitgaande dat ze het niet allemaal verbrassen aan een camper of iets dergelijks ;)
offtopic:
En erf belastingen. CAK (verzorgingstehuis). etc. Daar gaan we weinig aan hebben dus.
Jeugdloon blijft bizar. Tegelijkertijd voor mij als werkgever: je neemt wel makkelijk jonge mensen aan, risico is op zich laag.

Denk dat TS er goed aan doet een reëel voorstel neer te leggen - wat dat is kan alleen TS bepalen. Verder bestaat de kans op een onderhandeling, dat is natuurlijk prima. Verder geldt altijd: als je het netjes doet, nee heb je, ja kun je krijgen :)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

corewillem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:48:
[...]

Ja, dat is legaal. Ik heb een jaar voor nog 10 cent minder gewerkt.
[...]

Wordt wakker knul!
Het IS uitbuiting.
Denk je dat ik zelf niet al 4 jaar kapot geïrriteerd ben dat ik voor het zelfde werk de helft krijg puur omdat ik jonger ben?

Ik kom nu voor mezelf op door promotie te maken en betere voorwaarden te krijgen. Zo ga ik als 19 jarige naar rondom de 7,80 per uur.

Zo werkt het nu eenmaal, ga je voor 10€ vragen lachen ze je vierkantig uit. Klaar. En een revolutie starten zie ik zo 1-2-3 ook niet gebeuren, helaas. Ik trek nu een loontje binnen waarmee ik goed kan sparen en geen stress heb als ik een broodje in de middag haal voor 3 euro.
wieland99 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:05:
[...]

Snap ik dus ook niet... Als je dan s'middags een belegd broodje koopt en per werkdag 2 flesjes drinkt dan ben je al 1/4 van je loon van die werkdag kwijt 8)7
Ja, is simpel: geen belegd broodje en gewoon water drinken. Mensen die 40 uur per week werken en iedere dag een belegd broodje en 2 flesjes drinken halen is 150-200€ per maand en dat gaat Jan Modaal tegenwoordig ook niet in de koude kleren zitten. Onzin ook, smeer gewoon boterhammen lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
[...]

Wordt wakker knul!
Het IS uitbuiting.
Zo rolt de nederlandse overheid. Discrimineren op basis van leeftijd is niet de bedoeling, mja voor de nederlandse overheid natuurlijk wel.

Ik kom zeer zeker op voor mijn belangen, maar dat is gewoon erg moeilijk als de overheid het geweldsmonopolie bezit en hier ook maar al te graag gebruik van maakt.

Klein voorbeeld, de straten in mijn buurt liggen vol met afval omdat er niet voldoende vuilcontainers zijn. Soms komen ze ook gewoon 2 weken het vuil niet ophalen.

Dan denk je, joh ik betaal niet meer, pas als dit weer goed geregeld is ga ik betalen.

Tsja dan wordt je uitgelachen aan de telefoon met de mededeling dat je dan weet wat er gebeurd. Dan worden je spullen gestolen of wordt je mishandeld alsof je een crimineel bent en in het gevang gegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wieland99
Dit topic verklaard wel hoe het komt dat Nederlandse supermarkten soms bijna uitsluitend op studenten lijken te draaien en je in Vlaamse supermarkten toch nog vrij veel "vaste werknemers" hebt.

Als ik werkgever was en scholieren aan 4 euro/u zou kunnen laten werken, die ik dan ook nog eens heel flexibel kan inzetten en afdanken als ze niet voldoen. Dan zou ik ook niet twijfelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:38
Bij ons geven ze geen vaste contracten meer aan jongeren. Na 3 jaar moest je er uit (Inmiddels is dit al 2 jaar). Voornaamste reden hiervan is dat het voorkwam dat (relatief) oudere studenten blijven hangen en 2 tot 3 keer zo duur worden als een 15 of 16 jarige. Heb destijds wel een aanbod gekregen om er vast voor 32 uur in de week te blijven werken omdat ze zeer tevreden waren. Echter ga ik niet stoppen met een HBO studie om vervolgens in de supermarkt te blijven werken. Onderhandelen over salaris had geen zin, voor jou 5 anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

infidel011 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:57:
[...]

Bij ons geven ze geen vaste contracten meer aan jongeren. Na 3 jaar moest je er uit (Inmiddels is dit al 2 jaar). Voornaamste reden hiervan is dat het voorkwam dat (relatief) oudere studenten blijven hangen en 2 tot 3 keer zo duur worden als een 15 of 16 jarige. Heb destijds wel een aanbod gekregen om er vast voor 32 uur in de week te blijven werken omdat ze zeer tevreden waren. Echter ga ik niet stoppen met een HBO studie om vervolgens in de supermarkt te blijven werken. Onderhandelen over salaris had geen zin, voor jou 5 anderen.
Ja bij ons vliegen de mensen na 3 jaar ook links en rechts de deur uit, maar teamleiders krijgen vaste contracten. En over salaris: 100% gelijk...

Als ik eerlijk ben haal ik niet alles uit mijn HBO studie, maar ik haal het dus het zal me verder een worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan

VW-Arjan

★★★★★

mashell schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:26:
[...]

€10 is het dubbele van het huidige salaris, daar zal het wel niet op uitkomen. Maar om duidelijk te maken dat het huidige salaris niet marktconform is, is €10 vragen als startpunt in de onderhandelingen helemaal nog niet zo'n gekke strategie.
Nee en ook helemaal geen raar bedrag toch?
Je kunt het volgens mij best rechtvaardigen.
Desnoods door te zeggen dat je het maar een beperkt aantal uren doet.
En toch zelfstandig de webshop runt.
En anders probeer je er extra nog een bonus (percentage opbrengst webshop) bij te onderhandelen.
Als hij bijv zegt niet meer dan 7 euro te willen betalen zeg je ok, maar dan wel ...% van de omzet als bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:57
In de hotellerie (horeca) kreeg ik als receptionist bij de grotere ketens (bijbaan toen ik student was) de volgende standaard uurlonen met dito verhogingen (schaal IV). Die verhogingen hoefde ik niet eens te onderhandelen en kreeg ik standaard als ik weer jarig was.

18: € 7.37
19: € 8.42
20: € 9.47
21: € 10.53

Als ik TS was zou ik inzetten op een salaris van € 8.50 voor nu.

[ Voor 25% gewijzigd door Cheezborger op 16-01-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Vanoverdegrens schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:35:

Er zijn weldegelijk wat ausnahmen. Klopt dus niet helemaal wat je zegt.

https://www.arbeitsrechte.de/mindestlohn-ausnahmen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-07 13:54
Ben je onmisbaar in zoverre dat ze omzet mislopen als jij daar volgende week stopt met werken? Als jij daadwerkelijk kan aantonen bij te dragen aan het bedrijf op zo'n manier kan je best onderhandelen over meer. Maar als jouw werkgever denkt ik vind wel een ander jochie van 18 die hetzelfde kan heb je gewoon pech. Niet leuk, maar tenzij je een andere werkgever vindt heb je geen keus. Maargoed niet geschoten is altijd mis, als jij ergens anders makkelijk aan de slag kan heb je ook niks te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ligt er maar net aan waar je werkt, wat voor werk het is.
Simpel gezegd papieren heb je weinig aan, aan ervaring heb je veel meer aan.
Ik werk in een garage bij een transport bedrijf, repareer hoofdzakelijk DAF’s.
Ik heb daarbij een netto loon van €1843 pm zonder papieren maar met werk evaring.
Het mooie is dat ik een aantal monteurs ken die bij de DAF dealer werken met 2de, 1ste en APK papieren en die verdienen rond de €1800 euro!!
In ons beroep verdien je sowieso al veel minder in verhouding bij een dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
kuusj98 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:44:
[...]

Ja, dat is legaal. Ik heb een jaar voor nog 10 cent minder gewerkt.

[...]

Denk je dat ik zelf niet al 4 jaar kapot geïrriteerd ben dat ik voor het zelfde werk de helft krijg puur omdat ik jonger ben?

Ik kom nu voor mezelf op door promotie te maken en betere voorwaarden te krijgen. Zo ga ik als 19 jarige naar rondom de 7,80 per uur.
Respect dat je voor dat bedrag wilt gaan werken _/-\o_ ik dacht dat mijn eerste studentenjob als 15 jarige aan 7 euro al schandalig weinig was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

corewillem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:45:
[...]

Respect dat je voor dat bedrag wilt gaan werken _/-\o_ ik dacht dat mijn eerste studentenjob als 15 jarige aan 7 euro al schandalig weinig was :(
Het leuke is dat het overgrote deel voor nog een aardig stuk minder werkt als wat ik nu krijg. Het is gewoon niet anders, klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-06 13:47
Op mijn 15e werkte ik zelfs voor 2,67 excl vakantiegeld bij Van der Valk, na enkele maanden weggegaan en bij de Lidl gaan werken waar ze toen ruim het dubbele betaalden. Zit nu tegen de 7 euro aan incl toeslagen.
Toch zie ik nog veel rondhangen bij Van der Valk, terwijl ze niet eens meedelen in de fooien, gekkenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:41
BasV. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:25:
Op mijn 15e werkte ik zelfs voor 2,67 excl vakantiegeld bij Van der Valk, na enkele maanden weggegaan en bij de Lidl gaan werken waar ze toen ruim het dubbele betaalden. Zit nu tegen de 7 euro aan incl toeslagen.
Toch zie ik nog veel rondhangen bij Van der Valk, terwijl ze niet eens meedelen in de fooien, gekkenwerk.
Wellicht dat die mensen het leuk vinden. Ik zou liever 5 euro verdienen en met plezier naar het werk gaan dan dat ik 10/15 euro verdien en iedere zaterdag met tegenzin gaan. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Wordt wakker knul!
Het IS uitbuiting.
Tja het probleem is, wat doe je er aan?

Je ziet het overal, tech bedrijven roepen het hardste dat ze niemand kunnen vinden en maken enorme winsten. Vervolgens kom je er op sollicitatie gesprek, je ziet de meest onmogelijke eisen langs komen. In de categorie; 3 jaar werk ervaring maar wel 4 CAD programmas tot in de puntjes beheersen en met een zeer specialistisch gebied al veel ervaring mee hebben. Vervolgens bied men een loontje waar je van janken moet.

Die technici zijn dus niet te vinden, die er wel zijn gaan voor een deel voor een iets beter loontje in een andere bedrijfstak werken. Vervolgens kom je thuis, zet je de TV aan en zie je de topman van een techbedrijf roepen dat we 100.000 mensen moeten importeren voor de functie waar men je net een klote aanbieding voor heeft gedaan. Rutte staat er naast, knikt, maakt een grapje en moet lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:19

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
corewillem schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:45:
[...]

Ik heb bij een supermarkt op mijn 15e ook voor 3,06 gewerkt.. Je moest toch wat doen om wat geld binnen te halen. Gelukkig na een tijdje een schaal hoger kunnen springen, dit kwam mede omdat ze erg blij met mij waren..

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031655

Members only:

@All0The0Web ; kijk niet alleen naar uurloon, maar ook naar secundaire voordelen. Je leeftijd genoten die "6,40" bij de supermarkt verdienen krijgen waarschijnlijk ook nog boodschappenkorting oid. Met maar een paar uur per week kan dat zo een euro / uur extra zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:13
In 2000, op 14-jarige leeftijd ben ik begonnen met fl. 5,11. Guldens dus. Dat is omgerekend €2,32. Ruim 10 jaar later was dat €11-ish per uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
wieland99 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:38:
Dit topic verklaard wel hoe het komt dat Nederlandse supermarkten soms bijna uitsluitend op studenten lijken te draaien en je in Vlaamse supermarkten toch nog vrij veel "vaste werknemers" hebt.

Als ik werkgever was en scholieren aan 4 euro/u zou kunnen laten werken, die ik dan ook nog eens heel flexibel kan inzetten en afdanken als ze niet voldoen. Dan zou ik ook niet twijfelen ;)
Er was hier in de buurt een Albert Heijn dat merendeels draaide op ervaren, oudere jaars studenten. Meesten waren tussen de 18-21 jaar en dat moest ook wel omdat er tot 23:00 uur 's avonds gewerkt moest worden. Het draaide prima, maar sinds er een nieuwe manager is, is eigenlijk de gehele werkvoer eruit gewerkt en zijn er 16 jarigen voor terug gekomen. Levertijden werden veranderd en werken tot 23 uur was niet meer nodig. Nu is er minder kennis, fatsoen en service. Maar goed, de winst, ja die is waarschijnlijk goed gestegen.
Pagina: 1