Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1028733

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb m'n iPhone opgestuurd ter reparatie aangezien de home button stuk was. Nu krijg ik een bericht dat het komt door waterschade, terwijl alle LCI's nog wit en ik nauwelijks effecten van waterschade op de foto kan zien. Wat kan ik hier tegen doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone SE

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bellen met reparateur (Teleplan via KPN), andere gevallen opzoeken op Internet (weinig succes)

Ik heb het gevoel dat ik gescrewed wordt door de reparateur, maar is dit terecht?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1028733 op 15-01-2018 17:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vragen om een foto waaruit blijkt dat water _de knop_ heeft beschadigd.. als het echt door water komt, zal zo`n knop ook last hebben van corrosie bij de print.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kleine update:

Second opinion vanuit Teleplan laat 'resten van een dikke vloeistof zien'. Ik weet niet wat dat inhoudt, maar ik heb zeker niet m'n telefoon in de stroop gedompeld oid. Want doordat de vloeistof dik zou zijn, zouden de LCI's niet getriggerd zijn.

Ondertussen om foto's van de corrosie op de elektronische componenten gevraagd, maar tot nu toe blijven ze in gebreke (dus ze hebben ze waarschijnlijk niet). In mijn opinie kunnen ze corrosie niet aantonen, zelfs enige vorm van vloeistofschade niet.

Tot slot met KPN gebeld, maar deze kunnen vrij weinig voor me betekenen (want daar hebben ze geen verstand van!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een dikke vloeistof en er lijkt corrosie te zijn... Mja. Dat heb ik één keer eerder gehoord en toen bleek t uiteindelijk te kloppen en ehmm... Was die vloeistof van de man afkomstig, zullen we maar zeggen. :+ Als dat indroogt lijkt t ook sterk op corrosie. Afijn. Ik weet niet hoe betrouwbaar dat verhaal is, maar ik kon wel lachen om de belachelijkheid (letterlijk een klote situatie voor de eigenaar.) en wellicht is ‘t plausibel...

Maar genoeg anekdotes; is Teleplan een reperateur via KPN of is dat een verzekering?
Hoe lang geleden heb je om die foto’s gevraagd? En wat was hun reactie op je verzoek?
Dat vraag ik omdat je reacties elkaar best snel opvolgen. Een basic timeline van je probleem en hoe veel tijd er tussen diagnoses en reacties zitten zou fijn zijn. :) Even een beeld vormen voor de beste vervolgactie.

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 16-01-2018 14:21 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:22

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar dan is nog de vraag: zit die ongedefinieerdevloeistofschade ook in de buurt van de home knop zodat het defect waarvoor je de telefoon opstuurt daar ook daadwerkelijk door veroorzaakt zou kunnen zijn?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Timeline is als volgt:

Vorige woensdag bij KPN ingeleverd (Teleplan is officiële reparateur van KPN). Afgelopen maandag kreeg ik een factuur en sindsdien met hen aan de lijn gezeten. Vanochtend hebben ze een second opinion gedaan en daarna m'n telefoon direct terug opgestuurd.

Telefonisch bleek voorlopig dat ze geen foto's van evt corrosie kunnen overleggen. Op de foto die ik toegestuurd kreeg is ook nauwelijks iets te zien, behalve wat vlekjes op t display en rondom de LCI van de sim kaart. Deze ook met de telefoniste van de KPN overlegd en zij konden er ook weinig van maken, maar trokken er wel hun handen van af.

Ze vertelden wel dat volgens hen blijkbaar de mogelijke vloeistof niet tot schade hoeft te hebben geleden maar al voldoende is voor het afwijzen van de garantie. Dat lijkt me sterk. Tevens omdat in het rapport staat dat er corrosie van elektronische componenten is, maar deze nog steeds niet is aangetoond.

Het hele verhaal komt op mij over als een makkelijke manier om de garantie te ontwijken. Volgens de Apple warranty guide moet voor het waveren van de garantie door vloeistofschade of LCI's zijn getriggerd of sprake zijn van duidelijke corrosie. In mijn opinie is dit zeker niet aangetoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-08 09:59
Het klinkt eerlijk gezegd alsof je telefoon gewoon waterschade heeft maar je wil kostenloos je telefoon gerepareerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klinkt meer als hetzelfde wat Dynafix ook vaak doet: waterschade claimen terwijl dat niet aan de orde is.

Het is jouw woord (+onderzoekskosten die je mag betalen) tegen dat van hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waterschade komt niet uit het niets. Is er geen water, vloeistof over te toestel gekomen ?
er zijn meer indicatoren te zien als het complete scherm verwijdert is. Niet alleen in de ingang van lader en koptelefoon. Zonder duidelijke foto's hier te plaatsen heeft het topic weinig nut. wat ging er vooraf aan dat je (Touch-ID) Homebutton het niet meer doet ? Nu heb je zeker 3 opties gekregen ?

1:Apparaat omruilen voor een vervangend exemplaar a €...
2:Niet akkoord met de kosten; apparaat ongeprepareerd retour a €....
3:Niet akkoord met de kosten; apparaat milieuvriendelijk afvoeren €0,00

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
Hackus schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:09:
Waterschade komt niet uit het niets. Is er geen water, vloeistof over te toestel gekomen ?
er zijn meer indicatoren te zien als het complete scherm verwijdert is. Niet alleen in de ingang van lader en koptelefoon. Zonder duidelijke foto's hier te plaatsen heeft het topic weinig nut. wat ging er vooraf aan dat je (Touch-ID) Homebutton het niet meer doet ? Nu heb je zeker 3 opties gekregen ?

1:Apparaat omruilen voor een vervangend exemplaar a €...
2:Niet akkoord met de kosten; apparaat ongeprepareerd retour a €....
3:Niet akkoord met de kosten; apparaat milieuvriendelijk afvoeren €0,00
Geld dit ook bij Apple store? Ik wil er namelijk zaterdag heen gaan omdat mijn iphone blijkbaar ook niet kan zwemmen. Ik wil dan de kapotte inleveren en een refurbished aanschaffen. Op het net kost een refurbished iphone 6s 64gb tussen 380 en 420. Ik ben benieuwd of apple store voor minder mij een refurbished toestel kan geven.

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-08 12:07
Blueberry33 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:50:
[...]

Geld dit ook bij Apple store? Ik wil er namelijk zaterdag heen gaan omdat mijn iphone blijkbaar ook niet kan zwemmen. Ik wil dan de kapotte inleveren en een refurbished aanschaffen. Op het net kost een refurbished iphone 6s 64gb tussen 380 en 420. Ik ben benieuwd of apple store voor minder mij een refurbished toestel kan geven.
Apple vraagt € 351,10 voor een iPhone 6s out-of-warranty replacement.

https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
MelvinW schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:53:
[...]

Apple vraagt € 351,10 voor een iPhone 6s out-of-warranty replacement.

https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing
Ah thnx! En voor dat prijs krijg je dus een refurbished toestel? Hmm nog best aan de hoge kant. Ik bedoel je levert je oude toestel in dat zou toch ook wat waard zijn..

Apple

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-08 12:07
Blueberry33 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:00:
[...]

Ah thnx! En voor dat prijs krijg je dus een refurbished toestel? Hmm nog best aan de hoge kant. Ik bedoel je levert je oude toestel in dat zou toch ook wat waard zijn..
Je krijgt bij Apple een remanufactured toestel. Dat betekent dat er onderdelen in kunnen zitten die al eerder gebruikt zijn, maar de behuizing, het scherm en de batterij zijn nieuw. Het kan echter ook zijn dat het toestel dat je krijgt wel nieuw is. Het verschil zul je niet zo snel zien.

[ Voor 9% gewijzigd door MelvinW op 25-01-2018 10:26 ]

Pagina: 1