Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Mijn vraag

Maakt het veel verschil bij dit moederbord en voornamelijk processor Celeron J3455 welke geheugen module er gebruikt worden. Ik weet van de AMD APU's dat die veel gebaat zijn bij sneller geheugen, maar is dat ook het geval bij deze Intel CPU? Max kan de CPU module van 1866Mhz aan, maar zal het veel schelen als je 1600Mhz zou gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Het bordej wordt de basis voor een HTPC, welke 4K@60hz content moet kunnen gaan afspelen met audio formaten als DD en DTS Treu HD. Daarnaast zal er een emulator op komen te draaien voor het spelen retro games.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het nodige Google werk, zogezegd is het voor een AMD APU wel vrij makkelijk te achterhalen, maar ik kan weinig over de Intel CPU/APU vinden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
waarom een Celeron en niet bv de Pentium varianten uit de zelfde serie :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
SMSfreakie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:05:
waarom een Celeron en niet bv de Pentium varianten uit de zelfde serie :?
Het betreft hier een ITX bordje waar de CPU/APU op het bordje zelf is gesoldeerd met een passieve koeling. Dit moederbordje is ITX en ondersteund HDMI 2.0 één van de leuke eigenaardigheden van dit ITX bordje. Dit voor 80 euro. Ik weet dat het gaat doen wat ik er mee wil, waarom dan een Pentium met los moederbord wat algauw duurder gaat worden?

Als je een goed argument hebt, dan ook hoor ik het graag.

Mijn orginele vraag blijft ook nog staan, heeft deze CPU/APU baad bij sneller geheugen?

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 15-01-2018 17:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Ja alle cpus met ingeintegreerde video chips hebben baat bij sneller geheugen omdat de videochip gebruik maakt van je ram geheugen. Hoeveel het scheelt met iets lager geklokt geheugen durf ik niet te zeggen. Ik heb deze asrock j3455 met 1866 geheugen. Mocht ik tests moeten uitvoeren dan hoor ik het wel.