Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Kan ik de TP-Link RE2000-AC750 wifi range extender gebruiken om een wifi signaal op te pikken en dat over utp door te geven? Dit wil ik in een router laten gaan die er vervolgens een eigen netwerk van maakt (wifi + wired zonder dat ik alles deel met het wifi netwerk dat de range extender in gaat).

Is het dan ook mogelijk om de range extender functionaliteit uit te zetten? De range extender hoeft namelijk alleen het wifi signaal op te pikken en niet te versterken.

Reeds geprobeerd : google naar 'wifi naar utp/bedraad'. Ik kwam daarbij op het gelinkt artikel maar of deze de functionaliteit heeft die ik zoek kon ik zo snel niet terug vinden, ook niet op de website van de fabrikant. Ik kwam nog een paar soortgelijke producten tegen maar deze heeft een redelijk goede beoordeling en wifi ac. Het lijkt mij dat dit gewoon werkt zoals ik het wil gebruiken maar het leek mij verstandig even te vragen op het forum voor ik het bestel.

[ Voor 34% gewijzigd door warcow op 15-01-2018 17:41 ]

Beste antwoord (via warcow op 16-01-2018 15:00)

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat TS achter dit apparaat een compleet eigen netwerk wil maken dat gescheiden is van de rest van het netwerk. Tenminste, dit is hoe ik het lees.

Met de TP-Link kan je het wifi signaal oppikken. Waarschijnlijk wil je aan de UTP poort hiervan een eigen router hangen, waarmee je je eigen netwerkje maakt.

De range extender functionaliteit kun je waarschijnlijk wel uitzetten. Dat kan tenminste wel bij mijn TP-Link RE450 en dit lijkt me verder niet een heel ander ding.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
warcow schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:45:
Kan ik de TP-Link RE2000-AC750 wifi range extender gebruiken om een wifi signaal op te pikken en dat over utp door te geven?
Waar denk je dat die ethernetaansluiting voor is?

Je openingspost voldoet overigens niet helemaal aan de eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om eerst wat eigen inzet te tonen. Kun je toevoegen wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
rens-br schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:17:
[...]

Waar denk je dat die ethernetaansluiting voor is?

[mbr]Je openingspost voldoet overigens niet helemaal aan de eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om eerst wat eigen inzet te tonen. Kun je toevoegen wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt?[/]
Die ethernet aansluiting zou het ook kunnen omdraaien: netwerk via ethernet in en de wifi uit. Vandaar mijn vraag hier, wat ik reeds heb geprobeerd zal ik toevoegen in de startpost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dannynijsing
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
http://www.tp-link.com/nl/products/details/cat-10_RE200.html
Via ethernet-aansluiting kan range extender als draadloos adapter fungeren om bekabeld apparaat aan te sluiten
Rechtsreeks van de site van tp link zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Wat jij zoekt noemt men een "wireless bridge". Dat zal waarschijnlijk helpen met zoeken. Als je OpenWRT kunt installeren kan het altijd, maar zoals @dannynijsing aangeeft lijkt dit apparaat het ook met de standaard firmware te kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

warcow schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:45:
Kan ik de TP-Link RE2000-AC750 wifi range extender gebruiken om een wifi signaal op te pikken en dat over utp door te geven? Dit wil ik in een router laten gaan die er vervolgens een eigen netwerk van maakt (wifi + wired zonder dat ik alles deel met het wifi netwerk dat de range extender in gaat).

Is het dan ook mogelijk om de range extender functionaliteit uit te zetten? De range extender hoeft namelijk alleen het wifi signaal op te pikken en niet te versterken.

Reeds geprobeerd : google naar 'wifi naar utp/bedraad'. Ik kwam daarbij op het gelinkt artikel maar of deze de functionaliteit heeft die ik zoek kon ik zo snel niet terug vinden, ook niet op de website van de fabrikant. Ik kwam nog een paar soortgelijke producten tegen maar deze heeft een redelijk goede beoordeling en wifi ac. Het lijkt mij dat dit gewoon werkt zoals ik het wil gebruiken maar het leek mij verstandig even te vragen op het forum voor ik het bestel.
De RE200 breidt je bestaande Wi-Fi netwerk (draadloos) verder uit.

Tevens zit er op de RE200 een LAN aansluiting.

Deze geeft als output bekabeld internet (aan bijvoorbeeld je laptop)

Stel dat je meerdere apparaten bekabeld wilt aansluiten op de RE200, dan zou je ervoor kunnen kiezen om er een (unmanaged) switch op aan te sluiten.

Mvg Carmen van TP-Link :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat TS achter dit apparaat een compleet eigen netwerk wil maken dat gescheiden is van de rest van het netwerk. Tenminste, dit is hoe ik het lees.

Met de TP-Link kan je het wifi signaal oppikken. Waarschijnlijk wil je aan de UTP poort hiervan een eigen router hangen, waarmee je je eigen netwerkje maakt.

De range extender functionaliteit kun je waarschijnlijk wel uitzetten. Dat kan tenminste wel bij mijn TP-Link RE450 en dit lijkt me verder niet een heel ander ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
wolly_a schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:52:

Precies wat ik wil, bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1