Pc valt soms spontaan uit en start zichzelf weer op.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.587 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-06-2022
Goedendag,

Sinds een aantal maanden hebben wij last van dat onze computer soms spontaan uitvalt. Daarna start de pc zichzelf automatisch weer op, maar zijn we wel alles kwijt waar we mee bezig waren. Het ging van kwaad naar erger. 2 maanden geleden gebeurde het eens in de week, echter bouwde dit op naar meerdere malen per dag. Mijn broer kreeg zelfs vandaag plotseling de blue screen (of death) te zien toen hij een kwartiertje aan het internetten was. Hij wou de foutcode voor mij noteren zodat ik die aan jullie kon doorgeven, echter was de foutcode onleesbaar omdat het beeld flikkerde.

Software die we gebruiken: Windows 10 64bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- De pc schoongemaakt en gekeken of er misschien sprake was van oververhitting van de CPU.
- De optie van automatisch opnieuw opstarten uitgezet in de hoop dat als het nog een keer gebeurd dat we dan een foutcode krijgen, maar die kwam er niet. Ik had de optie daarna gelijk weer aangevinkt (dit was voordat we de blue screen of death kregen).

Ik hoop dat dit probleem te verhelpen is want deze pc wordt ook gebruikt als werkcomputer.

Met vriendelijke groet,
Joppie02

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 10:51
90% kans kapotte voeding. Soms gaan ze zelfs fluiten. Bij inspanning valt pc gewoon uit en start opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51
Eens met @Lootbox, voeding is een zeer waarschijnlijke oorzaak. En de enige redelijke optie is uitsluiten door vervanging. Wellicht kan je van iemand anders of van een andere PC een voeding lenen en tijdelijk gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
Ik heb een pc boven staan dus kan ik de voeding daar wel even van lenen.
Maar dan vind ik het nog wel gek dat we een bluescreen kregen want dat heeft er naar mijn idee niks mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51
Joppie02 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:43:
Ik heb een pc boven staan dus kan ik de voeding daar wel even van lenen.
Maar dan vind ik het nog wel gek dat we een bluescreen kregen want dat heeft er naar mijn idee niks mee te maken?
Een voeding die onbetrouwbaar werkt kan werkelijk van alles aan problemen opleveren, inclusief blauwe schermen, vastlopers, resets, opstartproblemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie02
We gaan anders wel langs een computerzaak want ik heb gelezen dat het wel zo z'n risico's heeft.

En hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snixxxxxx
  • Laatst online: 04-01-2021
Valt wel mee hoor. Dit kan je makkelijk zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwanSCOPE
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-12-2021
Ik heb hetzelfde probleem heeft een nieuwe voeding geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zeer onwaarschijnlijk. Sowieso al omdat de topicstarter zo weinig informatie geeft dat het onmogelijk is om iets aan te wijzen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsJust4You
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-06-2021
Ik heb ook het zelfden probleem, Ik dacht eerst dat het aan mijn ram lag tot ik dit hoorden, Mag ik vragen wat
heeft u ondertussen gedaan?
Modbreak:Open even een eigen topic, want het lijkt me sterk dat je hetzelfde probleem hebt. Je hebt immers niet dezelfde hardware. De uiting van je probleem mag dan hetzelfde zijn, de onderliggende oorzaak die je moet oplossen kan totaal anders zijn.

Open dus even een fatsoenlijk topic waarbij je duidelijk je probleem omschrijft (wanneer treedt het op, wat gebeurt er precies, wat vind je terug in log en crashfiles?), een duidelijke opsomming van je hardware (dit topic is dus een slecht voorbeeld wat dat betreft), en de stappen die je zelf hebt genomen.

[ Voor 67% gewijzigd door br00ky op 24-04-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dus dat weet je al wat zijn probleem is en wat jouw probleem is. Dan kun je het dus ook prima oplossen lijkt mij. Anders kun je nooit zeggen dat je hetzelfde probleem hebt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Oude koeien laat we in de sloot, dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.