Kan pc niet meer naar fabriek instellingen zetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jengo2003
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-03-2024
Mijn vraag
mijn pc wilt niet meer resetten, terug naar fabriek instellingen

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
pc updaten en schoongemaakt.

elke keer als ik mijn laptop opniew probeer te resetten of windowns schone start krijg ik een probleem zoals kan windowns niet opnieuw instellen. of blijgt op 1% staan.
is dit een bug van windowns of is er iets corrupt in mijn pc? (mijn pc heeft geen dvd speler)
heb de laptop Acer travelmateB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uKRzyQ5mXaD9DpsP4rkVjbvw/thumb.png

foto.
bij de onderste installatie blijft tie vast haken. en bij de andere erboven komt er een probleem naar een tijdje

[ Voor 21% gewijzigd door jengo2003 op 15-01-2018 15:10 ]

Beste antwoord (via jengo2003 op 15-01-2018 15:05)

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:47
Hoe lang heb je eigenlijk gewacht tot dat je stopt met opnieuw installeren? Kan zijn dat die niet direct begint te lopen en dat die ineens naar 30% ofzo schiet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:47
Hoe lang heb je eigenlijk gewacht tot dat je stopt met opnieuw installeren? Kan zijn dat die niet direct begint te lopen en dat die ineens naar 30% ofzo schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jengo2003
als ik aan het resetten ben bijv ben ik bij 30% en krijg ik een fout melding. maar bij windowns opnieuw instaleren heb ik dat tie vast blijft zitten op 1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

USB installatie media aanmaken middels; https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 Starten binnen je huidige Windows installatie en daarbij kiezen om niets te behouden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ja, ik zou hetzelfde aanraden als wat hierboven staat. USB stick aanmaken, daarvan starten en bij de aangepaste installatie ALLE partities verwijderen. Klik daarna op "Volgende" en de setup zal de benodigde partities zelf aanmaken, deze vullen en de setup voortzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jengo2003
ik heb dat gedownload en heb het niet via een usb gedaan maar via de laptop zelf. stond er zelf bij. of het voor deze apparaat is of voor een usb maar nu krijg ik deze laad scherm. heb 3 uur gewacht langerr zelfs.
https://tweakers.net/ext/f/esIr4HJpY9Jj7oE18MVTa54Y/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Als je het in Windows laad, kan je hem niet schoon installeren. Bij het schoon installeren verwijder je alle data, alle partities op jouw Harde schijf. Wanneer je Windows al gestart hebt, kan dat niet... Windows staat immers op die schijf en draait op dat moment van die schijf.

Bij een (normale) schone installatie start je jouw systeem dan ook niet van de (C-)schijf maar van een ander medium. Van bijvoorbeeld een DVD of USB-stick. Jouw systeem zou geen optisch station hebben (geen DVD-brander) dus wordt er aangeraden om het via USB-stick te doen. Pas als je dat doet, kan je de laptop daarmee starten en dus iets laden, voordat jouw huidige Windows installatie aan de beurt is.

Wanneer je dit doet, kan je ook de partities van de Harde schijf verwijderen en de installatie van W10 opnieuw uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jengo2003
is er een mogelijkheid om via de pc zelf dat te doen. en zonder enkele hulp van een USB of een CD recovery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Dus je wilt het besturingssysteem waar je op aan het werk bent wissen terwijl je er op aan het werk bent?

Nee dat kan niet.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jengo2003
ik wil gewoon alle bestanden eraf. en terug naar de normale waarden. en wat kan het probleem zijn dat windows 10 dit niet kan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:41

sapphire

Die-hard pruts0r

jengo2003 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 23:11:
ik wil gewoon alle bestanden eraf. en terug naar de normale waarden. en wat kan het probleem zijn dat windows 10 dit niet kan doen
Laat ik het zo verwoorden. Je zet een ladder neer tegen een uitstekende tak om deze af te zagen, gaat de ladder op, zaagt de tak af (waar je ladder tegen aan staat) en verwacht dat de ladder blijft staan....dat gaat niet.

Als je alle bestanden wist hoe moet windows dan werken want, raad eens, dat bestaat ook gewoon uit bestanden.

Dus koop een USB stickje, volg bovenstaande tips op en je hebt alles gewist en een verse windows installatie. En daarna ook nog een handige usb stick :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jengo2003
oke bedankt. hiervoor heb ik de laptop ook all een keer gereset via windows 10 zelf. maar nu moet ik het denk ik maar proberen met een usb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jengo2003
maar hoe kan het eigenlijk de vorige keer wel goed gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Pagina: 1