Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• gr8-jen
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 31-03 07:51
In oktober heb ik een hypotheek offerte ondertekend van de ABN.
Dit ging op het laatst nogal hectisch omdat 4 verschillende afdelingen nodig waren en pas op de laatste dag dat ik onder koop van het huis kon komen iemand het lef had om de stempel erop te zetten. 8)7

Eerder in het proces heb ik wel onder protest een keer akkoord moeten gaan met advieskosten.

Ik zie uiteindelijk nergens die advieskosten. Alleen in de ESIS en daar staat deze op 0,00, notariskosten zijn daar wel ingevuld.
Ook bij de notaris zelf heb ik die afvieskosten niet teruggevonden op de afrekening. (Wel genoeg andere kosten...)

Kan ik nu zeggen dat ze die advieskosten vergeten zijn of is het op een andere manier in de hypotheek verwerkt?

• marshallq
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Ze mogen sinds 2013 deze kosten niet meer in de hypotheek verwerken. Dit heet het provisieverbod.

Voor meer informatie - https://www.geld.nl/hypotheek/service/provisieverbod

[Voor 28% gewijzigd door marshallq op 15-01-2018 15:02]

• Psychotec
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06-03-2018
als je ze graag wilt betalen mag je die kosten wat mij betreft ook op mijn rekening storten hoor >:)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
quote:
marshallq schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:02:
Ze mogen sinds 2013 deze kosten niet meer in de hypotheek verwerken. Dit heet het provisieverbod.

Voor meer informatie - https://www.geld.nl/hypotheek/service/provisieverbod
Dit is foutief geinterpreteerd.

Advieskosten (klant betaalt aan dienstverlener) zijn juist in plaats gekomen van provisies (financiele partij betaalt aan dienstverlener).

In geval van een hypotheek die direct bij ABN wordt afgenomen zal het beide rollen vervullen.

[Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 15-01-2018 15:06]

• kpg
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online
Dat ze het mogelijk zijn vergeten bij de notaris op te geven, betekent niet dat de betalingsverplichting vervalt. De rekening komt misschien nog op een later moment.

Daarnaast: nu misschien te laat, maar waarom heb je "onder protest een keer akkoord moeten gaan met advieskosten" terwijl je ook een hypotheek zonder advies (en dus zonder advieskosten) kunt afsluiten bij ABN?

• gr8-jen
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 31-03 07:51
quote:
kpg schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:22:
Dat ze het mogelijk zijn vergeten bij de notaris op te geven, betekent niet dat de betalingsverplichting vervalt. De rekening komt misschien nog op een later moment.

Daarnaast: nu misschien te laat, maar waarom heb je "onder protest een keer akkoord moeten gaan met advieskosten" terwijl je ook een hypotheek zonder advies (en dus zonder advieskosten) kunt afsluiten bij ABN?
Omdat ik volgens hen niet genoeg verdiende om het excecution only af te sluiten ;) (Ik verdien wel genoeg om huidige hypotheek te betalen en die van abn totdat het nieuwe huis er staat en nog wat te sparen, maar goed)

Het is ook niet dat ik het geld geld gelijk uitgeef ofzo, integendeel. Het duurde ruim 3 maanden voordat ik de offerte er door kreeg en heb echt ruzie moeten maken om het voor elkaar te krijgen. Dus zie ze er echt wel voor aan dat ze achteraf nog een factuur versturen.

Ik was gewoon nieuwsgierig of er wel is meer mensen waren die deze casus waren tegengekomen?

• Seraphin
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:45
Je zit bij ABN en hebt een hypotheek met adviestraject afgesloten. Dan heb je dus een (lijvig) gedocumenteerd hypotheekadvies ontvangen, waar de advieskosten e.d. als het goed is in een staatje staan weergegeven.

Deze advieskosten zijn (als het goed is) al in mindering gebracht op het uiteindelijke bedrag dat ABN naar de notaris overmaakt / heeft gemaakt. Kun je het over te maken bedrag in het adviesrapport vergelijken met het bedrag in de nota van afrekening van de notaris? Dan zou je moeten kunnen zien of je daadwerkelijk wel / geen advieskosten hebt betaald.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True