Laptop aanbieding bij Aldi niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Aldi heeft groot in de folder gezet dat de laptop MD 61100 in de aanbieding is van 600 Euro voor 400 euro. Ze maakte er zelfs reclame voor op de radio. Ik ben vanmorgen zonder succes langs 2 aldi's geweest. Ook op twitter is niet iedereen even blij https://twitter.com/searc...i%20medionlaptop&src=typd

Het lijkt meer een geval "mocht er iemand toevallig nog een kunnen vinden, dan mag je hem voor 400 euro meenemen."

ik ben benieuwd of iemand er wel een gekocht heeft of in de winkel heeft gezien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:18
Het lijkt meer een geval "mocht er iemand toevallig nog een kunnen vinden, dan mag je hem voor 400 euro meenemen."
Zo gaat dat toch altijd bij de lidl/aldi? Was je er echt op het moment dat ze open gingen?

[ Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 15-01-2018 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:54
Inderdaad, dat is bij lidl/aldi altijd zo. Vroeg er zijn anders weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan over dergelijke zaken een klacht indienen bij de reclame code commissie. Zie ook deze uitspraken (afgewezen welliswaar):

https://www.reclamecode.n...praak.asp?ID=54489&acCode
https://www.reclamecode.n...raak.asp?ID=183757&acCode

De winkel zal dan daadwerkelijk moeten aantonen dat voldoende voorraad was of er anderszins een goede reden was voor weinig voorraad. Als ik zo rondlees over aanleveren van 3 stuks bij Aldi, dan vermoed ik dat die voorraad onvoldoende is.

Zie ook hier:
https://www.consuwijzer.nl/thema/misleidende-reclame

Klacht indienen dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
WEBGAMING schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:35:
[...]

Zo gaat dat toch altijd bij de lidl/aldi? Was je er echt op het moment dat ze open gingen?
ja, de een ging om 8:00 open, en de ander om 8:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een titelfix uitgevoerd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Er staat heel duidelijk bij dat het om de allerlaatste stuks gaat en dat het op=op is. Ik vind persoonlijk geen topic waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WokeBroke schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:31:
Aldi heeft groot in de folder gezet dat de laptop MD 61100 in de aanbieding is van 600 Euro voor 400 euro. Ze maakte er zelfs reclame voor op de radio. Ik ben vanmorgen zonder succes langs 2 aldi's geweest. Ook op twitter is niet iedereen even blij https://twitter.com/searc...i%20medionlaptop&src=typd

ik ben benieuwd of iemand er wel een gekocht heeft of in de winkel heeft gezien?
Op=Op actie, betekend geen voorraad alleen de laatsten per filiaal. (ik heb er zaterdagmiddag nog 1 zien liggen in vitrine). Hoeft dus niet zo te zijn dat er meerdere stuks in filiaal zijn. misschien zelf maar 3 over 8 filialen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:02
Vroeger ooit een printer gehaald bij de Aldi.. Het is algemeen bekend dat er mensen bij de deur wachten voor dit soort artikelen. De ene keer is de voorraad hoger dan de andere keer.

Dit is toch niet allen bij de Aldi het geval? Gebeurd wel vaker en dat is per winkel verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Zoals eerder gezegd, dit gebeurd vaak zat met artikelen bij prijsvechters. Lidl, Aldi, Kruidvat, enz.
Van robotstofzuigers tot desktops & laptops en TV´s & audio apparatuur.

Iedereen weet inmiddels dat een filiaal soms maar 3 producten in de schappen heeft liggen. Maar ach, iedereen wil voor een duppie spullen scoren. Sommigen gaan dan zelfs als schapen voor een nog gesloten winkel zitten & alle geïnteresseerden gaan vervolgens zitten janken als het product na 3 stuks is uitverkocht...

[ Voor 4% gewijzigd door LocK_Out op 16-01-2018 05:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heb zo vaak nee verkocht gekregen bij de Aldi,ga ik toch geen topic voor openen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Medione1210 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:18:
Er staat heel duidelijk bij dat het om de allerlaatste stuks gaat en dat het op=op is. Ik vind persoonlijk geen topic waard.
Dat is op zich inderdaad relevant. Echter is het dan wel erg vreemd om zelfs een dure radioreclame te betalen voor die laatste paar stuks. De voorraad die je mag verwachten moet in lijn zijn met de wijze waarop reclame-uitingen gedaan worden.

Ik zie mensen ook dingen zeggen als "dat is nu eenmaal zo bij prijsvechters"- maar dat houdt natuurlijk geen steek. Ook prijsvechters moeten zich gewoon aan de wet houden, en de wet is er precies om te voorkomen dat mensen massaal naar de winkel gelokt worden voor dingen die er eigenlijk niet te koop zijn op een lokexemplaar na. Mij verbaast het vooral hoe er op TS gereageerd wordt.

Dus, altijd gewoon melding maken van dit soort dingen. Dan worden de winkels die adverteren met dingen die ze niet hebben vanzelf aangepakt en wordt de wereld er weer een heel ietsie pietsie beter van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:54:
[...]

Dat is op zich inderdaad relevant. Echter is het dan wel erg vreemd om zelfs een dure radioreclame te betalen voor die laatste paar stuks. De voorraad die je mag verwachten moet in lijn zijn met de wijze waarop reclame-uitingen gedaan worden.

Ik zie mensen ook dingen zeggen als "dat is nu eenmaal zo bij prijsvechters"- maar dat houdt natuurlijk geen steek. Ook prijsvechters moeten zich gewoon aan de wet houden, en de wet is er precies om te voorkomen dat mensen massaal naar de winkel gelokt worden voor dingen die er eigenlijk niet te koop zijn op een lokexemplaar na. Mij verbaast het vooral hoe er op TS gereageerd wordt.

Dus, altijd gewoon melding maken van dit soort dingen. Dan worden de winkels die adverteren met dingen die ze niet hebben vanzelf aangepakt en wordt de wereld er weer een heel ietsie pietsie beter van :)
De radio reclame heb ik niet gehoord, maar de website en de folder zijn toch wel erg duidelijk lijkt me.
https://ibb.co/fLpOrm
https://ibb.co/mT0AMm
Wellicht zijn er zoveel laatste stuks in de filialen dat ze een radioreclame toch wel financieel interessant vinden.

Verder ben ik het met je eens. Aldi en Lidl hebben er nogal een houtje van om groots te adverteren en als je dan om 8.05 uur in de winkel bent blijken de enige 3(is voorbeeld) exemplaren die ze hebben binnengekregen al weg te zijn. En dan kunnen ze ook niet meer bijbestellen.
Wellicht zal dat in de kleine lettertjes benoemd zijn, maar ik vind het toch misleidend.
Bij AH kan je bijvoorbeeld een coupon krijgen als een bepaalde aanbieding is uitverkocht en zo kan je het produkt alsnog later tegen de goedkopere prijs krijgen. Dat vind ik een nette oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 16-01-2018 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
Als je in de buurt van Groningen woont: bij de Aldi in Zuidhorn ligt nog een laptop voor 400 euro.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Elke winkel mag zijn laatste (nog in de winkel zijnde) afprijzen. Men weet zelf wel in welk filiaal de meeste kans bestaat het te verkopen. Als je bijv. in zetten woont zal de kans kleiner zijn dan in Elst, Arnhem of Nijmegen. in grote(re) steden zal dat ook aan grotere filialen geleverd worden. Het is niet de bedoeling dat het ergens blijft liggen, maar verkocht wordt. Op=Op betekend dat er nog uitgeleverde die in filialen al zijn e.o. rest uit magazijn geleverd worden. Ik heb in mijn netwerk niemand gehoord die er voor ging kijken, dus in deze zal de Rel om ruim voor openingstijd wel meevallen. Het gaat immers niet om een Mega aanbieding van
Converse sneakers of dergelijk. Die pas op bepaalde dag in de winkel liggen. Dan nog kan de melding op=op in de advertentie staan. dan betekend het dat er geen nieuwe levering meer komt, dus alleen alles wat op (woe) uitgeleverd is. In deze kwestie ligt de Laptop al langer in de winkel als dagelijks verkrijgbaar, voor de Op=Op actie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Artikel/uitzending van Radar

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 21-01-2018 18:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Die reacties :+ :+
Het is zoals altijd bij dit soort aanbiedingen... Werkende mensen vissen altijd achter het net... De aanbiedingen zijn alleen voor werklozen en bejaarden... En heel soms... Vissen ook zij achter het net...

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1