Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Asus VC279H - 75Hz op specificaties, krijg enkel 60hz

Pagina: 1
Acties:

• MelvinD
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 25-02 00:06
Hallo!

Ik heb onlangs een nieuwe PC in elkaar gezet. Alles werkt perfect gelukkig, behalve de monitor die ik erbij heb gekocht. Dit betreft een Asus VC279H. Volgens Tweakers zelf hoort de refresh rate 75Hz te zijn. Op een aantal andere sites zoals CoolBlue of Bol.com zag ik toevallig dat er 60Hz bij staat. Ik ben uiteraard uitgegaan van de informatie die op Tweakers staat en die komt overeen met de informatie die ik heb gevonden op de site van Asus zelf (https://www.asus.com/be-nl/Monitors/VC279H/specifications/).

Nu is mijn probleem dat het me gek genoeg nog niet is gelukt om de 75Hz refresh rate in te stellen. Ik heb de bijgeleverde DVI kabel gebruikt en kwam niet verder dan 60Hz. Kan iemand er misschien achter komen of het daadwerkelijk een 75Hz monitor is en welke kabel ik het beste kan gebruiken om die refresh rate te behalen. De monitor is trouwens een 1080p IPS scherm zonder DisplayPort (rip).

Alvast bedankt!

Edit: Ik zie trouwens dat de link naar Tweakers van de monitor niet juist is. Dit is wel de juiste link: https://tweakers.net/pric...17/asus-vc279h-zwart.html

[Voor 9% gewijzigd door MelvinD op 15-01-2018 14:26]

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Dikke kans dat-ie alleen 75Hz haalt op lagere resoluties, zoals 1280x1024 en lager. Komt vaker voor dat de pricewatch daar de mist in gaat.

I reject your reality and substitute my own

• MelvinD
quote:
nelizmastr schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:28:
Dikke kans dat-ie alleen 75Hz haalt op lagere resoluties, zoals 1280x1024 en lager. Komt vaker voor dat de pricewatch daar de mist in gaat.
Is er geen manier waarop ik dat kan testen? Zou ik bijvoorbeeld 75Hz kunnen halen met een normale DVI kabel? Of heb ik dan echt een HDMI 1.4 of 2.0 nodig?

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:29

nelizmastr

Goed wies kapot

DVI-D met een Dual Link kabel is voldoende voor 1080p75. Zie hieronder voor referentie van single en dual link.

https://www.cablecity.co.uk/images/resources/dvipins.jpg

HDMI 1.4 en 2.0 hebben ook voldoende bandbreedte.

Het schijnt dat je een custom resolutie kan aanmaken met 75Hz, maar dat geeft geen garantie en kan in theorie je scherm op den duur beschadigen.

Edit:

ik heb zelf twee van deze: pricewatch: BenQ GW2480 Zwart

Staat beschreven als 76Hz, maar zijn echt 60Hz panelen helaas.

[Voor 21% gewijzigd door nelizmastr op 15-01-2018 14:46]

I reject your reality and substitute my own

• Slogra
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-03 11:28
De vraag is of een normale DVI kabel 1920x1080@75hz aankan.
Er bestaan namelijk ook Dual Link DVI kabels, die hogere resoluties en refresh rates aankunnen. Zo'n kabel zou je eigenlijk ook moeten proberen, maar ik vermoed dat deze niet meegeleverd is.
Ik zou ook zeker even HDMI proberen.

Verder kan je vrij eenvoudig met Custom Resolution Utility (CRU) andere refresh rates toevoegen en testen.

• MelvinD
Okay top, als ik thuis ben zal ik eens kijken naar de pins en wellicht een dual link aanschaffen of HDMI.

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 02:19
quote:
MelvinD schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:51:
Okay top, als ik thuis ben zal ik eens kijken naar de pins en wellicht een dual link aanschaffen of HDMI.
Bespaar je de moeite, als ik op de laatste pagina van de handleiding kijk staat er helaas dat je monitor inderdaad maar tot 60Hz gaat op 1920*1080.
Linkje: https://www.asus.com/us/Monitors/VC279H/HelpDesk_Manual/
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True