Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaNeel
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-05 20:42
Mijn vragen:
Wat kan ik het best gebruiken om van afstand naar mijn thuis netwerk te verbinden met mijn laptop? ( denk aan vpns, geen openstaande rdp verbinding )

Ik heb moeite met het accepteren dat een VPN echt veilig is. Het laatste wat ik wil is dat er mensen van buitenaf zo mijn netwerk in komen. Uiteraard kan "alles'' gekraakt en gehackt worden maar ik bedoel is het wel echt veilig een VPN verbinding van mijn laptop naar mijn huis te maken?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Een Windows10 Pro machine die ik gebruik als server. Een Windows10 Pro laptop. Ik heb een 250/25 Ziggo verbinding thuis. Mijn ziggo modem staat in bridge, de router is een TP-Link Archer C3200.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een paar programma's gevonden, het meest belovende programma naar mijn mening is toch OpenVPN. Hoewel ik niet 100% zeker ben of dit goed werkt met mijn router. Ik ga in ieder geval geen nieuwe firmware op mijn router flashen. Ik schaf liever ook geen nieuw apparatuur aan zoals een Cisco firewall of dergelijks.

Is er iemand met deze router in combinatie met een vpn van je laptop(of gewoon afstand)? Ik vind het persoonlijk niet erg om een VPN verbinding te hebben naar ALLEEN de server, hoewel mijn voorkeur toch uitgaat naar het hele netwerk(Ben wel bang dat dit eventueel onveiliger zal zijn).

Erg bedankt voor de Tweakers die mij willen helpen!

Beste antwoord (via LucaNeel op 16-01-2018 13:57)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

FreakNL

Well do ya punk?

Die laatste opmerking snap ik niet.

Zet een OpenVPN server op thuis (liefst op je router, en anders achter je router maar doe dan wel FF port forwarding goed zetten). Verder FF een dyndns account aanmaken (bijv dnsexit) en op je laptop verbind je naar je dyndns hostname. Easy peasy en veilig genoeg voor een thuis situatie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:56

lier

MikroTik nerd

Op pagina 53 van deze tutorial kan je vinden hoe je een L2TP server moet opzetten. Zorg dat je goede passwords gebruikt, dan zit je redelijk veilig. Weet trouwens niet helemaal zeker of deze tutorial ook voor jouw router geschikt is...

[ Voor 16% gewijzigd door lier op 15-01-2018 14:31 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaNeel
Helaas heeft mijn router niet een optie om z'n server op te zetten. Ik moet echt de gateway van de andere kant van de VPN verbinding hebben wil ik een VPN opbouwen met mijn router. Die gateway heb ik niet omdat ik continue op andere plekken ben met mijn laptop.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:07

FreakNL

Well do ya punk?

Die laatste opmerking snap ik niet.

Zet een OpenVPN server op thuis (liefst op je router, en anders achter je router maar doe dan wel FF port forwarding goed zetten). Verder FF een dyndns account aanmaken (bijv dnsexit) en op je laptop verbind je naar je dyndns hostname. Easy peasy en veilig genoeg voor een thuis situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaNeel
Dankjewel, en ja die opmerking klopt niet helemaal ik zie het ook nu. Maar ik ga dit zeker proberen en ik weet wel dat dit gaat lukken. Ik wilde gewoon iemand hebben die mij iets aanraadde en ook aangeeft dat het veiliger is dan bijv. pptp of wat dan ook. Top!