Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:20
Beste alle,

Ik heb een vraag betreft Android Auto.

Merk navigation: merkloos (China)
Playstore installed.

Hoe is het mogelijk om dit werkend te krijgen op mijn build-in navigatie van mijn auto?

Ik heb een 7.1.1 Android based inbouw navigatie. Waar Android op draait maar wil ook Android auto erop. Voor connectie met het internet doe ik vaak mijn hotspot aan van mijn mobiele telefoon en dan op de navigatie doe ik WiFi en dan verbinden.

Maar wil nu dus Android Auto op mijn navigatie. Op hun eigen website staat via USB-kabel. Voordat ik dat ga monteren de USB aansluiting wil ik eerst weten wanneer je het op telefoon installeert en vervolgens verbindt met de USB of het ook echt naar de navigatie gaat??

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 15-01-2018 16:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48
Kan je op zijn minst het merk en type van je inbouw apparaat geven?
En wat wil je weten voor je wat monteert?

Een normale car unit met android auto werkt neemt gewoon zaken van je toestel over op het moment dat je de telefoon via USB aansluit op de car unit. Op de telefoon moet dan ook de android auto app geinstalleerd staan (volgens mij kan je die vanuit NL niet uit de app store halen en zal je dus ergens anders moeten downloaden).

Ik krijg een beetje de indruk dat je geen android auto unit hebt, maar een unit met een normale android versie erop (beetje op je een tablet in de auto hebt). Voor zover ik weet is het niet mogelijk om hier dan android auto vanaf je telefoon op het scherm te tonen..

Maar we gaan iets teveel speculeren, dus graag duidelijker formuleren en specificeren wat je hebt en wat je wil.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Het is inderdaad geen Android auto unit.

Merkloos systeem met Android 7.1.1 erop. Ben er tevreden over. Maar omdat op de website staat wordt verbonden met usb-kabel dacht ik dan kan dat bij elke ?. Maar een apk downloaden en in de kaartlezer van de navigatie werkt ook niet dan.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mirrorlink is nog wel je beste optie, bijna geen enkel android-based auto werkt met android auto, of gewoon een kwestie van de APK zoeken en testen. Op XDA staat al een flinke lijst met android-radio's waar het niet werkt.

Maar als je al navigatie hebt, waar verwacht je meerwaarde met android auto?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48
maar kort samengevat:
Je wilt een android 7.1.1 car unit (niet "android auto') als android auto laten werken?

volgens mij is dat niet mogelijk.. misschien kan je de android auto app/apk op je car unit installeren, dan heb je nog steeds je telefoon met hotspot nodig, maar dan heb je misschien wel de android auto interface op het scherm van je car unit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Bedankt voor alle informatie.

Ik las op de site sluit via USB kabel op je navigatie de telefoon aan. En dat het vanuit de smartphone soort gemirrort wordt. Maar als dit niet gebeurd ga ik dit ook niet openen me navigatiesysteem.

Ik dacht android - naar android dat het automatisch gemirrort wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobbie1963
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-03-2024
nu heb ik een Huawei telefoon nieuwste update ect. ook met google play er op
nu probeer ik een apk android auto er op te zetten het geen best wel lukt maar als ik deze probeer te installeren dat gaat naar mijn inziens goed maar zodra ik deze probeer te openen geeft deze een melding ''er is iets mis gegaan Google play services werkt op dit moment niet'' En dat is best wel raar omdat ik deze niet met google play binnen haal maar met apkmirror.

Weet iemand een oplossing? of doe ik echt iets heel fout

grt nob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:20
Je kunt dus een headunit emulator installeren op je autoradio, waardoor je, als je je telefoon verbindt aan je autoradio, je een interface krijgt te zien die echter alle functies (gps, muziek luisteren, etc) via je telefoon laat lopen. Zoals Android Auto dus normaal gesproken werkt.

Je kunt wellicht ook Android Auto 'stand-alone' op je autoradio draaien. Android Auto heeft namelijk ook een telefoonmodus waardoor ie standalone op een telefoon draait. Door de Apk (via bv apkmirror) op je autoradio te installeren, zal ie draaien alsof 'ie op een telefoon draait. Nadeel is dat je dat geen toegang hebt op je data van je telefoon. Je kunt dus niet bij je muziek, krijgt geen whatsapp/sms notificaties, etc.

Duidelijk? 8)

Edit: oops, ik zie dat mijn reactie op de oorspronkelijke topicstarter is, maar niet op de laatste vragen

[ Voor 6% gewijzigd door saturn21 op 07-07-2018 08:55 ]

Pagina: 1