Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-05 07:31
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een manier om tethering automatisch te activeren. Mijn mifi-modem is kapot en ik heb nog een Android toestel liggen dat tijdelijk kan dienen. Dat vereist ook dat er tethering automatisch geactiveerd dient te worden na booten, maar dat werkt niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 5 en Android 6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zo'n beetje alle automatisch opstarten apps gedownload en geprobeerd + menig forum afgezocht. Naast deze apps heb ik ook MacroDroid en Tasker bijvoorbeeld al geprobeerd. Eveneens geen geluk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@FitsSprits welk toestel gaat het hier precies over?

Verder heb ik je titel even aangepast omdat het niet over een app gaat maar over tethering.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 17-01-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52
het is geen app die je opstart, maar een setting die je inschakeld.. de meeste auto start apps kunnen alleen apps starten. Met tasker (misschien met root omdat een normale app deze setting niet zomaar mag inschakelen) zou het volgens mij wel moeten kunnen, waar loop je met tasker tegen aan?

En uit nieuwsgierigheid, waarom is het een vereiste date tethering automatisch wordt geactiveerd? als je het vast gebruikt moet je em gewoon aan laten staan, inc tethering aan. Mocht je een keer moeten rebooten, dan kan je natuurlijk ook ff die schakelaar omzetten.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor ad hoc gebruik. toestel aan, hotspot aan, lijkt me niet zo'n probleem.

(begrijp me niet verkeer, ik ben 100% voor automatiseren, maar als dat niet lukt kan het in mijn ogen niet een groot probleem zijn)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
@Prulleman
Natuurlijk is het een kleine moeite om tethering handmatig aan te zwengelen. De praktijk is echter dat mijn partner het vergeet, vandaar dus de wens om het automatisch te doen. Ik heb een Mifi-Router van TP-Link, maar die is momenteel naar de knoppen. Vandaar ook de tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@FitsSprits ik kan in Tasker bij Profiel kiezen voor 'Device Boot' en vervolgens bij Tasks kan ik tethering automatisch aan laten zetten.

Edit: Net even getest en het werkt hier op mijn telefoon. Android 7.1.2.

Waarom lukt dit bij jou niet?

Overigens, kun je mijn vraag nog even beantwoorden: rens-br in "Automatisch inschakelen tethering bij starten telefoon".

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 17-01-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
rens-br schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:07:
@FitsSprits ik kan in Tasker bij Profiel kiezen voor 'Device Boot' en vervolgens bij Tasks kan ik tethering automatisch aan laten zetten.

Waarom lukt dit bij jou niet?
Ik hoopte dus dat jij me dat kon vertellen :-) Ik heb het natuurlijk geprobeerd, maar het werkt echt niet. Ik heb overigens een Wiko Jerry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

FitsSprits schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:08:
Ik hoopte dus dat jij me dat kon vertellen :-) Ik heb het natuurlijk geprobeerd, maar het werkt echt niet. Ik heb overigens een Wiko Jerry.
Wat niet? Werkt de Task al niet of alleen bij het automatisch booten? En wat heb je dan precies gekozen / ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
Hij werkt al niet bij het booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Maar de 'Task' werkt dus wel? Dus je kan via Tasker dus wel tethering inschakelen?

Edit: Ik moet de informatie echt uit je trekken. We willen je hier gerust helpen, maar berichten als 'ik heb alles geprobeerd' en 'het werkt niet' hebben we helaas niet zoveel aan.

Probeer dus eens wat concreter te zijn met antwoorden geven:
- Bij welke stap ging het mis?
- Wat werkt er wel?
- Etc.

Dit doen we niet om je te plagen of te pesten, maar helpt ons om tot een betere oplossing te komen.

[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 17-01-2018 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52
Prulleman schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:10:
...
Met tasker (misschien met root omdat een normale app deze setting niet zomaar mag inschakelen) zou het volgens mij wel moeten kunnen, waar loop je met tasker tegen aan?
...
is dat misschien het verschil tussen jou toestel en die van rens?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Prulleman schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:13:
is dat misschien het verschil tussen jou toestel en die van rens?
Mijn toestel is wel geroot, maar Tasker heeft geen root rechten. Dus daar zou het in ieder geval niet aan mogen liggen.

Wel geeft Tasker aan dat het inschakelen van Tethering niet op elk toestel werkt en er mogelijk root voor nodig is. Daarom vraag ik me ook af of Tasker het wel kan op @FitsSprits zijn toestel (de Task dus) of dat het probleem meer ligt bij het opstarten. (De trigger)

Als Tasker het wel kan, kan je de Task namelijk ook op iets anders laten triggeren. Verbinding met mobiel netwerk bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 17-01-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoofdnoorman
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-11-2022
Een late reactie, sorry.
Toch wil ik even vermelden dat ik hetzelfde heb voor mijn Android telefoon. Huawei P7.

Om een speciale, hier niet verder uit te weiden reden, wil ik mijn smartphone die ik als Hotspot gebruik, automatisch laten in en uitschakelen.
Voorheen had ik een Wolfgang en die had Adroid 4.3

Bij de Huawei (ik meen Android 5) gaat dit niet. Het toestel is geroot en nu kan daar Twee Aps op draaien die de telefoon zowel automatisch in de vliegtuigstand zetten en, bij het ontwaken, ook automatisch de Hotspot activeren.
De beide Apps zijn: Droid scheduler en Timed Toggles.

Droid scheduler kan dus automatisch allerlei dingen aan/uit zetten in de Android telefoon.
Timed Toggles schakelt de telefoon op gezette tijden in de vliegtuigstand en terug.

Er staat ook een App op van SuperSU.
Ik heb het door een jonge knaap laten doen want zelf is dit iets te hoog voor mij gegrepen.

Misschien heeft iemand er wat aan?

[ Voor 10% gewijzigd door Hoofdnoorman op 15-06-2019 01:06 ]

Met vriendelijke groet, Rudy.

Pagina: 1