[Bitcoin] Claimen BitcoinDiamond SuperBitcoin BitcoinWorld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcjeno1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 07:13
Is iedereen hier op de hoogte van alle verschillende chainsplits?

Ik heb tot nu toe voor elkaar gekregen om de volgende coins te claimen met mijn private keys:

BitcoinDiamond (BCD)
SuperBitcoin (SBTC)
BitcoinWorld (BTW)
Bitcore (BTX)
Bitcoin Faith (BTF)
Segwit2x (B2X)
Bitcoin X (BCX)

Het kan een leuk zakcentje opleveren wanneer je in bezit bent van meerdere bitcoins.

[ Voor 7% gewijzigd door Marcjeno1 op 19-01-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Zijn er ook al exchanges dan die deze coins listen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:24
Op de hoogte wel. Niet dat ik er heel veel van krijg maar toch.
Probleem is alleen hoe krijg je het voor elkaar dan?
Want die info is nogal tegenstrijdig. (Afhankelijk van welke coin) en waar wil je het traden?

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Fijn dat je het deelt! Misschien is het een idee om per coin even een korte instructie te plaatsen hoe je de verschillende fork-coins claimt? Denk dat veel erbij gebaat zijn, omdat het niet altijd even makkelijk is. Er moet namelijk maar net een dedicated oplossing voor zijn wil het eenvoudig genoeg zijn om te claimen. Ik geloof dat dit bij bitcoin gold op het begin nog niet aanwezig was, waarbij het grote risico bestond dat je bitcoin naar de bitcoin gold chain stuurde en andersom, wat resulteerde in verlies van je bitcoin (gold).

Ik heb bijvoorbeeld destijds mijn Bitcoin cash geclaimt door:
1. Mijn bitcoin uit m'n adres te halen en naar een ander adres te verplaatsen(!)
2. Mijn private keys in Electrum voor bitcoin cash (Electroncash, zie https://www.electroncash.org/) te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcjeno1 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:28:
Is iedereen hier op de hoogte van alle verschillende chainsplits?

Ik heb tot nu toe voor elkaar gekregen om de volgende coins te claimen met mijn private keys:

BitcoinDiamond (BCD)
SuperBitcoin (SBTC)
BitcoinWorld (BTW)
Bitcore (BTX)

Het kan een leuk zakcentje opleveren wanneer je in bezit bent van meerdere bitcoins.
+Bitcoin Gold, Bitcoin Cash, Bitcoin 100000000 verschillende. Check wikipedia even, die hebben een goed overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcjeno1
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:41:
[...]

+Bitcoin Gold, Bitcoin Cash, Bitcoin 100000000 verschillende. Check wikipedia even, die hebben een goed overzicht.
Dit zijn alle bekende splits ja, ik neem aan dat iedereen hier ook inderdaad vanaf weet. Maar er zijn dus ook wat onbekendere coins te claimen en in te wisselen voor bitcoin vandaar ook dit topic.

Ik zit eraan te denken om inderdaad een handleiding te schrijven hoe deze coins te claimen. Het gaat mij wel wat tijd kosten, ik zit gewoon even te pijlen of er genoeg interesse voor is.

Ik heb al deze coins ook daadwerkelijke op verschillende exchanges (shady) kunnen verkopen. Bij de exchanges kan je de coins dan vervolgens in BTC weer uit laten keren.

[ Voor 38% gewijzigd door Marcjeno1 op 15-01-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-09 21:15
Ik heb ook interesse hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:15
Ik ook, hoor graag hoe je dit precies hebt gedaan! SBTC heeft ook redelijk wat waarde dus wel de moeite waard lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 15:38
Goede writeup is hier te vinden: https://www.reddit.com/r/...nd_sell_all_bitcoin_fork/
I just spent about a day looking into the various bitcoin forks and tried to redeem/sell them whenever possible. I can say with a good amount of certainty that the forks listed below are the only ones worth anyone's time.

Based on the prices I got, you should be able to get around $272 for every bitcoin you held through these forks, with decent chances of another ~$50 from BTF soon. Hopefully these instructions should make the process much faster for anyone else interested in what's essentially free money.

These instructions entail significant security risks that I expect you to know how to mitigate. If you're not 100% sure you can do this safely, don't do it all. Otherwise you risk losing your entire btc/crypto stack for some pocket change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Eerder BCH en BTG kunnen claimen op vergelijkbare manier maar nu staat mijn BTC op mijn ledger nano s sinds 23 november.
Waarschijnlijk gaat ledger geen BCD of SBTC ondersteunen gok ik zo. Volgens mij kan ik dan ook niets claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 21:26
spacer schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:50:
Eerder BCH en BTG kunnen claimen op vergelijkbare manier maar nu staat mijn BTC op mijn ledger nano s sinds 23 november.
Waarschijnlijk gaat ledger geen BCD of SBTC ondersteunen gok ik zo. Volgens mij kan ik dan ook niets claimen.
Ook al staat je BTC op een ledger, staat ie alsnog op de blockchain. Als je je private keys uit je nano kan halen, kun je ze zo claimen naar een andere wallet.

https://coinsutra.com/bitcoin-gold-ledger-wallet/

En dan met deze tool kun je ze claimen:

https://www.ledgerwallet.com/support/bip39-standalone.html

[ Voor 12% gewijzigd door Lucky0wn op 15-01-2018 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:27

spacer

SAP nerd

Lucky0wn schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:54:
[...]

Ook al staat je BTC op een ledger, staat ie alsnog op de blockchain. Als je je private keys uit je nano kan halen, kun je ze zo claimen naar een andere wallet.

https://coinsutra.com/bitcoin-gold-ledger-wallet/

En dan met deze tool kun je ze claimen:

https://www.ledgerwallet.com/support/bip39-standalone.html
Thanks! Ik had eigenlijk gedacht dat ik de private keys niet zou kunnen exporteren. Maar eens induiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:49

Rannasha

Does not compute.

spacer schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:12:
[...]

Thanks! Ik had eigenlijk gedacht dat ik de private keys niet zou kunnen exporteren. Maar eens induiken.
Let op dat als je je seed eenmaal hebt ingevoerd op een computer die online is, de veiligheid ervan niet meer gegarandeerd is. Gebruik de BIP39 tool dus op een offline computer (website kun je opslaan en offline gebruiken) of stuur eerst je BTC naar een compleet nieuwe seed (stappenplan: Reset Ledger, maak nieuwe seed, schrijf ontvang-adres op, reset Ledger, herstel originele seed, stuur BTC naar nieuw ontvang-adres, reset Ledger, herstel nieuwe seed).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 15:38
Als je je private key vanaf je nano ergens op een website zet, mag je je Bitcoin net zo goed naar een goed doel overmaken. Altijd eerst je Bitcoin naar een nieuw adres zetten, anders is deze procedure niet veilig. En dat geld niet alleen voor de Bitcoin die erop staat, dat geld voor _alle_ cryptos die op de nano staan, want alles is een afgeleide van je private key. Dus ook je Ether, Litecoin, Ripple en andere munten. Pas als alle oude adressen leeg zijn van Bitcoin en andere dingen en zeker weet dat je nooit meer iets gaat ontvangen op je oude adres is het pas veilig om je private key ergens in te voeren.

Je kan ervan uit gaan dat sommige forks alleen maar zijn gemaakt om private keys te vergaren, dus pas alsjeblieft op met wat je doet.

[ Voor 13% gewijzigd door DaCoTa op 24-01-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Het is op zich niet moeilijk bij normale wallets, maar het is wel zo'n dingetje van:
a) weet zeker dat al je coins verplaatst zijn naar een andere wallet
b) weet zeker dat je de juiste keys exporteert
c) weet zeker dat je a) echt gedaan hebt

Er is een multiwallet Coinomi die praktisch elke nieuwe coin heel snel list. Even googlen op coinomi en import private keys btc of zoiets.

het is op zich allemaal vrij simpel en er zijn ook wel converters te vinden om een qr-code van een private key te maken online (weet je echt zeker dat je btc-wallet echt leeg is?? check dat nog een keer voor je ooit je priv. key ergens invoert!), anders ben je steeds een tijd bezig met overtypen (is ook wel te doen hoor)

edit: drie reacties tegelijk gepost op 23:29. Nice! maar idd. met ^^@Rannasha ook uiteraard!

[ Voor 6% gewijzigd door letatcest op 15-01-2018 23:30 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcjeno1
Ook Bitcoin X is momenteel te claimen en voor een supergoede rate te verkopen op Gate.io. Als je hulp nodig hebt stuur even een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
Ik probeer mijn private key (12 woorden van Exodus) in te voeren bij Bither. Ik krijg iedere keer als antwoord "not match private key format".
Iemand een idee hoe ik verder kom?

Bvd, Ballie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-08 20:15
@Ballie2210 Jij bent waarschijnlijk je back-up geheim van 12 woorden aan het invullen, dit gaat echter niet werken. Je private keys moet je exporteren in exodus via het developer menu.

Google even op "Exodus Support" dan kan je naar hun support website gaan waar dit staat uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
jannick63 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:23:
@Ballie2210 Jij bent waarschijnlijk je back-up geheim van 12 woorden aan het invullen, dit gaat echter niet werken. Je private keys moet je exporteren in exodus via het developer menu.

Google even op "Exodus Support" dan kan je naar hun support website gaan waar dit staat uitgelegd.
Jannick dank voor je reactie.
Ik heb me nu alsnog ingelezen. Ik begrijp nu dat mijn 12 word recovery phrase niet mijn private key is maar een afgeleide is van je private keys.

Morgen maar weer een nieuwe poging wagen.

W'trust Ballie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
jannick63 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:23:

Het is me gelukt.
In mijn Bither staan nu:
BCH
BTG
SBTC
BTW
BCD
BTF
BTP
BTN

Nu kijken hoe ik ze in mijn Bitpie krijg om uiteindeijk te
verkopen op een exchange voor BTC?

Gr, Ballie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
Ballie2210 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:25:
[...]

Het is me gelukt.
In mijn Bither staan nu:
BCH
BTG
SBTC
BTW
BCD
BTF
BTP
BTN

Nu kijken hoe ik ze in mijn Bitpie krijg om uiteindeijk te
verkopen op een exchange voor BTC?

Gr, Ballie
Voor de liefhebber.
Heb via Bitpie mijn BCH, BTG, BCD en SBTC kunnen verkopen voor BTC. Nu de BTC veilig in mijn Electrum wallet. Overige munten zijn nog niet te verkopen.

Gr, Ballie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Ga nou niet overal nonsens zitten posten om aan die postcount restrictie te komen }:| -

[ Voor 197% gewijzigd door .oisyn op 09-02-2018 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DaCoTa schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:29:
Als je je private key vanaf je nano ergens op een website zet, mag je je Bitcoin net zo goed naar een goed doel overmaken. Altijd eerst je Bitcoin naar een nieuw adres zetten, anders is deze procedure niet veilig. En dat geld niet alleen voor de Bitcoin die erop staat, dat geld voor _alle_ cryptos die op de nano staan, want alles is een afgeleide van je private key. Dus ook je Ether, Litecoin, Ripple en andere munten. Pas als alle oude adressen leeg zijn van Bitcoin en andere dingen en zeker weet dat je nooit meer iets gaat ontvangen op je oude adres is het pas veilig om je private key ergens in te voeren.

Je kan ervan uit gaan dat sommige forks alleen maar zijn gemaakt om private keys te vergaren, dus pas alsjeblieft op met wat je doet.
Even zeuren over terminologie, maar jij hebt het over de wallet seed, niet over de private key. Een private key hoort bij een adres (en heeft geen enkele relatie met welk ander adres dan ook). De wallet seed is de master code waaruit alle private keys van alle coins gegenereerd kunnen worden idd :)

.edit: oh valt me nu pas op dat deze post ook alweer een maand oud is 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 09-02-2018 01:29 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevefox
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 15:52
Graag heel erg uitkijken voor je links post zodat je je mede-tweakers tegen stomme fouten beschermd.

[ Voor 119% gewijzigd door Grotman op 09-02-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-09 20:51
8)7 Echt joh? Je recovery phrase op een website intikken? En wie denk je dat er dan met je Ethers vandoor gaat?

Edit: button op de home page: "get strated" ipv "get started". Denk dat je die site moet mijden als de pest.

[ Voor 38% gewijzigd door hansdegit op 09-02-2018 09:06 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan anders ook gewoon je recovery phrase hier neerpennen. Dan gaat er iig nog een mede-tweaker met je ethers vandoor ipv dat je ze weggeeft aan een oplichter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevefox
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-09 15:52
Bij nader inzien scammy inderdaad.
Pagina: 1