Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC doet lang over afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• r00fus
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-05 21:26
Waarom doet mijn pc zo lang over afsluiten? Duurt vaak gemiddeld 20 minuten voordat hij zich geheel uit heeft gezet. Zou dit een UEFI instelling kunnen zijn? Heb de desktop 3 maanden geleden samengesteld en gemonteerd.

Sluit wel snel af als ik weinig handelingen heb verricht.
...

Hierbij mijn desktop: gallery: r00fus
...

...

Alle reacties

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 19:34
Dit lijkt me eerder een software- dan een hardwareprobleem. Welk OS gebruik je? En wat bedoel je met
vaak gemiddeld
?

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-11 16:23
Oh ik zie het al.. Dit ligt aan de muis "Logitech G5 Laser Mouse"

..

..

Nee natuurlijk niet. Hoe moeten wij nu weten waarom jou pc zo traag is als je er niet bij vernoemt wat je zoal zelf geïnstalleerd hebt, welk onderzoek heb je zelf al verricht als in, wat heb je zelf al gevonden wat de boosdoener zou kunnen zijn.
Is het na gebruik van een specifieke applicatie of doet het zich altijd voor?
Hoe sluit jij je pc af, sluit je dan eerst alle programmatuur zelf af of druk je gewoon op je pc knop zo van.. zoek het maar uit en sluit maar af.

*sowieso

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:00
Haal de eventlogs er eens bij.
Daar moet geheid in staan wat het afsluiten zo problematisch maakt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• r00fus
MSteverink schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:07:
Dit lijkt me eerder een software- dan een hardwareprobleem. Welk OS gebruik je? En wat bedoel je met
[...]
?
Vraag 1: Windows 10 64x
Vraag 2: Gemiddeld 20 minuten is een schatting. Heb er niet met een stopwatch naast gestaan.
DonJunior schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:13:
Oh ik zie het al.. Dit ligt aan de muis "Logitech G5 Laser Mouse"
_/-\o_
..

..
Nee natuurlijk niet. Hoe moeten wij nu weten waarom jou pc zo traag is als je er niet bij vernoemt wat je zoal zelf geïnstalleerd hebt, welk onderzoek heb je zelf al verricht als in, wat heb je zelf al gevonden wat de boosdoener zou kunnen zijn.
Is het na gebruik van een specifieke applicatie of doet het zich altijd voor?
Hoe sluit jij je pc af, sluit je dan eerst alle programmatuur zelf af of druk je gewoon op je pc knop zo van.. zoek het maar uit en sluit maar af.
Als ik de boosdoener had gevonden dan had deze topic nooit plaats gevonden.
Goed dat gezegd te hebben. Systeem heb ikzelf in elkaar gezet en draait als een zonnetje. Loopt niet vast, krijg geen foutmeldingen en helemaal geen blauwe schermen. Natuurlijk ben ik eerst op onderzoek uitgegaan dmv googlen. Alleen dat is lastig formuleren en daardoor lastig om het juiste antwoord te vinden. Zoals ik al zei, het gebeurd alleen als een (zwaardere) applicatie heb opgestart (photoshop of cs:go / cod:ww2). Maar het gebeurd ook bij word/excel documenten, mits ik daar enige tijd aan bezig ben geweest. Dus het is wel eens voorgekomen dat hij direct afsluit, maar dat was waarschijnlijk omdat ik niet langer dan 5 minuten eraan bezig ben geweest.

Ik sluit vanzelfsprekend alle applicatie af voor ik de pc geheel afsluit (via start).

Excuses voor mijn eerdere te weinig geleverde informatie. Ik zal volgende keer beter mijn best doen 8)7

• r00fus
Wylana schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:31:
Haal de eventlogs er eens bij.
Daar moet geheid in staan wat het afsluiten zo problematisch maakt.
Wordt vervolgd

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
r00fus schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:21:
[...]
Ik sluit vanzelfsprekend alle applicatie af voor ik de pc geheel afsluit (via start).

Excuses voor mijn eerdere te weinig geleverde informatie. Ik zal volgende keer beter mijn best doen 8)7
zo vanzelfsprekend is dat niet hoor ;)
Vraagjes:
1. Sluit je je pc wel af? Ben je hem niet aan het hibernaten? (lees al je memory naar disk wegschrijven)
2. Wat precies duurt er lang? Blijf je de desktop nog lang zien? zie je dat Windows aan het afsluiten is? Blijft het beeld zwart? etc.

overigens, 2e hit op google:
https://superuser.com/que...tdown-logging-off-process

Computer says no

• r00fus
Meekoh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:35:
[...]

zo vanzelfsprekend is dat niet hoor ;)
Vraagjes:
1. Sluit je je pc wel af? Ben je hem niet aan het hibernaten? (lees al je memory naar disk wegschrijven)
2. Wat precies duurt er lang? Blijf je de desktop nog lang zien? zie je dat Windows aan het afsluiten is? Blijft het beeld zwart? etc.

overigens, 2e hit op google:
https://superuser.com/que...tdown-logging-off-process
Ik sluit de PC zeker weten volledig af. Hij is zeker niet aan het "hibernaten" (slaapstand of zoiets toch?).

En jouw zoekresultaat is het niet. Maar thanks anyway.

Hierbij wat uitleg wat er precies gebeurd. Het afsluiten van mijn pc gaat als volgt:

1. start
2. afsluiten
3. er gebeurd helemaal niks. Desktop en icoontje blijven mij vrolijk aankijken.
4. na 5 á 10 minuten verschijnt het licht blauwe scherm met de tekst erop "windows afsluiten".
5. 5 á 10 minuten later wordt mijn scherm zwart, maar is de pc nog steeds niet volledig afgesloten.
6. en na ongeveer 20 minuten is stil.... dood en dood stil. Dus hij is eindelijk afgesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door r00fus op 15-01-2018 16:56 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
r00fus schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:54:
[...]

Ik sluit de PC zeker weten volledig af. Hij is zeker niet aan het "hibernaten" (slaapstand of zoiets toch?).

En jouw zoekresultaat is het niet. Maar thanks anyway.

Hierbij wat uitleg wat er precies gebeurd. Het afsluiten van mijn pc gaat als volgt:

1. start
2. afsluiten
3. er gebeurd helemaal niks. Desktop en icoontje blijven mij vrolijk aankijken.
4. na 5 á 10 minuten verschijnt het licht blauwe scherm met de tekst erop "windows afsluiten".
5. 5 á 10 minuten later wordt mijn scherm zwart, maar is de pc nog steeds niet volledig afgesloten.
6. en na ongeveer 20 minuten is stil.... dood en dood stil. Dus hij is eindelijk afgesloten.
Gozer, mijn zoekresultaaat is ook geen oplossing :F
Het is hoe jij erachter gaat komen wat er zo lang duurt ;)
Alles wat je moet doen om erachter te komen wat Windows aan het uitvoeren is tijdens shutdown vind je met de info daarvandaan (met name stap 1,2 en 4).

Computer says no

• r00fus
Meekoh schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:08:
[...]

Gozer, mijn zoekresultaaat is ook geen oplossing :F
Het is hoe jij erachter gaat komen wat er zo lang duurt ;)
Alles wat je moet doen om erachter te komen wat Windows aan het uitvoeren is tijdens shutdown vind je met de info daarvandaan (met name stap 1,2 en 4).
OK, ik zal niet dwars zijn en het stappenplan volgen. Wordt vervolgd..
Pagina: 1