Chromebook en android apps

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Hoi mede-tweakers,

Ik ben sinds een aantal maanden in bezit van een HP Chromebook 11 G5 en deze bevalt goed!

Wat mij recent opvalt is een probleem met het gebruiken van Android app. Wat is het probleem;
Als ik een Android app opstart dan kan ik de interface daarvan niet gebruiken. Als ik dan klik met de muis of via het touchscreen dan reageert de app achter de app. Dus als ik Chrome open heb en ik start een android app op dan klik ik dus in Chrome ipv de app. Hierdoor zijn veel apps ineens niet meer bruikbaar, want ik heb een soort van oplossing gevonden. Als ik de hardwaretoets gebruik voor volledig scherm dan doen sommige apps het weer gewoon.
Maar bijvoorbeeld Civilizations 2 blijft onbruik en zo zijn er nog een paar.

Door dit probleem heb je ineens niets meer aan Android apps.

Iemand hetzelfde probleem ervaren? Misschien zelfs iemand een oplossing?

Overigens vind ik de apps voor Ziggo Go en Netflix maar waardeloos op een Chromebook, beide geven 9 van de 10 keer geen videobeelden weer! Dus er mag nog best wat gebeuren aan Chrome OS.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Maar doet Netflix het wel goed via de website in Chrome?

Ik denk soms na over een Chromebook, maar het gebrek aan controle over het systeem houdt mij tot nu toe tegen.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 17:54
Ik heb een HP Chromebook 14 G4, in de browser werkt Netflix bij mij prima.
Ik heb deze: pricewatch: HP Chromebook 14 G4 P5T64EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Nu online
@Lethalis Netflix werkt in de browser ook goed! Verder werkt het systeem prima hoor.. De Netflix app mag alleen wel echt verbeterd worden, sneller en keuze voor offline opslag. Offline opslag gaat nu alleen nog op het interne geheugen en niet op een sd kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vreemd verhaal. Een Android app starten vanuit het start menu laat op mijn Chromebook niet Chrome opstarten. Ook de Android app van Netflix of welke app dan ook werken altijd perfect, ook offline.

Doe eens een power wash om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.
Of direct Chrome OS helemaal herstellen met een herstel image.

https://support.google.com/chromebook/answer/183084?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Nu online
Nou dat van Chrome was een voorbeeld @Corrigan maar ook als ik geen app open heb dan klik ik niet 'in' de android app maar op het bureaublad. Het lijkt alsof hij de app opent en weer geeft maar dat de input er niet in terecht komt. Geen touchscreen en geen muis. Het rare is dus dat sommige android apps wel werken als je de full screen toets gebruikt.

Maar misschien is een power fash wel een goed idee.. Kan ik meteen dev mode aanzetten
Pagina: 1