Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC Beeldbewerking & Gaming a €1500 -- excl. randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

• Fencrux
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-05-2023
Hey allen,

Ik heb een build gemaakt voor een PC (exclusief monitor en overige randapparatuur omdat ik die al heb) en ik vroeg me af of de mensen met meer verstand ervan er even een blik op willen werpen. Hier is de build:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 286,95€ 286,95
1MSI B350 PC Mate€ 83,01€ 83,01
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OCV1€ 0,-€ 0,-
1Seagate IronWolf, 3TB€ 95,-€ 95,-
1Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart€ 70,95€ 70,95
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 83,49€ 83,49
1Noctua NH-U12 SE-AM4€ 56,50€ 56,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 206,-€ 206,-
1Seasonic M12II Evo 620W€ 65,95€ 65,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.033,35

Note: de MSI GeForce GTX 1060 6GT OCV1 is wel verkrijgbaar, hoewel Tweakers geen prijzen beschikbaar heeft. Ik heb de build op Alternate in elkaar gezet zodat zij hem in elkaar kunnen zetten mocht ik daarvoor kiezen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC moet voornamelijk goed zijn met het Adobe pakket (Premiere Pro, After Effects, Photoshop en Illustrator voornamelijk). Zo'n PC zou ook gaming aan moeten kunnen lijkt me zo. Het beste is als ik dat ook kan opnemen, maar dat is geen vereiste.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf te denken rond de €1500,- excl. verzendkosten en assemblage. Ik denk wel dat ik het in elkaar ga laten zetten, maar dat gaat me dan gewoon extra kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een LG monitor: (LG 24MB56HQ-B), verder een usb toetsenbord en een bluetooth muis (maar ik heb ook een usb muis).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een laptop op het moment met een SSD, 16GB werkgeheugen maar prut videokaart. Dat merkt je vooral bij software zoals Premiere Pro en After Effects, dus ik heb voornamelijk een goede videokaart nodig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, ik wil goed materiaal hebben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Volgens mij is 30 ~ 40 dB ongeveer wat je van een ventilator kan verwachten en dat lijkt me niet storend (dat is ongeveer een stil kantoor volgens mij).

Ga je overklokken?
Aangezien ik dat nog nooit gedaan heb ben ik niet van plan omdat direct vanaf het begin te doen. Misschien ver in de toekomst, maar dan moet ik mij eerst maar even inlezen.

Wat verwacht je van ons?
Het zou fijn zijn als jullie even er naar willen kijken om te controleren of mijn build aan mijn ideeën gaat voldoen. Voor sommige dingen (zoals koeler, behuizing, voeding) heb ik gewoon wat op internet gezocht dus dit zijn plekken waar ik niet zeker weet of het allemaal op elkaar aansluit.

Ik kreeg ook een melding over het werkgeheugen betreffende een JEDEC standaard en het feit dat de snelheid van het geheugen hoger is dan de standaard snelheid die door de gekozen processor ondersteund wordt, ik heb geen idee wat dit betekent dus ik wil graag weten of dit een probleem gaat vormen.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Het model voeding wat je kiest is niet nieuw meer en heeft 'maar' en bronze certificaat. Ik zou je pricewatch: Corsair RM550x Zwart of pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold aanraden.

Seagate Ironwolf is bedoeld voor een NAS. Ik zou gewoon een pricewatch: Seagate Barracuda, 3TB of pricewatch: WD Blue WD30EZRZ, 3TB nemen.

Snelheid van het geheugen kan probleemloos hoger zijn, maar Ryzen schijnt wat kieskeurig te zijn op geheugenkeuze. Als Alternate je systeem in elkaar zet is dat geen probleem, dan checken zij of het goed werkt. Anders zou je op de QVL van je mobo kunnen kijken welk geheugen gecertificeerd is.

De kast komt mij niet zo bekend voor, maar dat hoeft geen enkel punt te zijn. Populaire alternatieven in deze prijsklasse zijn bijvoorbeeld: pricewatch: NZXT S340 Zwart (ook in andere kleurstellingen te krijgen) of iets duurder: pricewatch: Fractal Design Meshify C of pricewatch: Fractal Design Define C TG

[ Voor 41% gewijzigd door Jesse op 15-01-2018 16:09 ]

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Helemaal eens met de opmerkingen van Jesse. Je kan eventueel zelfs wegkomen met een lichtere voeding, denk aan:
pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W
pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 400W
Beiden prima voedingen, echter niet met een semi-actieve fan zoals de Focus Plus.
Kast is achterhaald. Vreselijk groot ding met loze ruimte. Ga voor een Fractal Design. Mooi design gecombineerd met goede airflow. Vooral de Meshify is daar sterk in. De S340 ben ik zelf geen fan van. Voor €20 meer heb je de Fractal met Tempered Glass, geen plastic window, krasbestendiger, fans op de juiste plaatsen en veel betere intake flow.

Daarnaast is de MX500 van Crucial net uit. Iets minder GB, maar goedkoper en tikkie sneller op papier.
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• Fencrux
Update: Ik bedacht me dat ik ook een netwerk kaart moet hebben. Nu heb ik - compleet willekeurig - de Intel EXPI9301CT gekozen. Op Tweakers kom je dan uit bij deze: Intel Gigabit CT Desktop Adapter. Kan deze?

Verder heb ik vanwege beschikbaarheid voor de GeForce GTX 1060 Armor 6G OCV1 gekozen in plaats van de niet-armor versie.

Zou allemaal moeten werken zo, toch?

[ Voor 0% gewijzigd door Fencrux op 29-01-2018 11:03 . Reden: typfoutjes ]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:02
Waarom heb je een netwerkkaart nodig? Elk moederbord heeft wel een ethernetpoort, zo ook de B350 PC Mate.
Als je wifi wil, moet je wel een aparte kaart kopen, of een moederbord met een wifi ontvanger/transmitter.

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-11 21:33
@Fencrux De Armor serie maakt wat meer lawaai dan de MSI Gaming serie, maar i.v.m. beschikbaarheid en kosten kan dit een goede optie voor je zijn. Houdt dus wel rekening met iets meer lawaai ;)

• Fencrux
@SpeedQber Ik kan op dit moment geen kabel vanaf mijn kamer trekken, dus ik moet draadloos hebben. Ik zou ook een wifi adapter kunnen aanschaffen?

@TheMadd Hoeveel meer lawaai hebben we het dan over? :p

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:02
Je hebt dan of een ander moederbord nodig:
categorie: Moederborden
of een netwerkadapter:
categorie: Netwerkadapters

En netwerkadapter lijkt het goedkoopst. PCI zou beter zijn dan USB.

• Fencrux
SpeedQber schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:58:
Je hebt dan of een ander moederbord nodig:
categorie: Moederborden
of een netwerkadapter:
categorie: Netwerkadapters

En netwerkadapter lijkt het goedkoopst. PCI zou beter zijn dan USB.
Dus de interne netwerkadapter die ik heb gekozen is dan in orde toch? Intel Gigabit CT Desktop Adapter

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
Fencrux schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:21:
[...]

Dus de interne netwerkadapter die ik heb gekozen is dan in orde toch? Intel Gigabit CT Desktop Adapter
nee, want je wil wifi hebben en dat heeft deze niet.

• Fencrux
@Philip Ross thanks voor de feedback! Ik heb deze gevonden: TP Link TL-WDN4800, hoe is die?

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
op HWinfo hebben ze een vrij uitgebreide test gedaan van wifi adapters, zowel intern als usb. Dus misschien kan je daar even kijken.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:03
Praktisch gezien is een grotere SSD wel wenselijk. Je installs van Adobe icm windows zullen op pak 'm beet 120GB komen. Daarnaast houden premiere en AE van veel ruimte als scratch. Ik zou voor minimaal 512GB gaan.

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-11 21:33
Fencrux schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:14:
@SpeedQber Ik kan op dit moment geen kabel vanaf mijn kamer trekken, dus ik moet draadloos hebben. Ik zou ook een wifi adapter kunnen aanschaffen?

@TheMadd Hoeveel meer lawaai hebben we het dan over? :p
@Fencrux op load 10cm van de GPU af zo'n 46,7 dB vs 38 dB voor de Gaming X. (3 dB = 2x zo hard ;)) scheelt dus best veel.

"Hardware info: De hoge geluidsproductie onder belasting verraadde het al een beetje, maar in de koelefficiëntietest zien we pas goed dat de gebruikte koeler op deze Armor-versie veel minder efficiënt koelt dan de Twin Frozr VI van de Gaming X. We zouden de GeForce GTX 1070 Armor OC dan ook alleen kunnen aanraden als de geluidsproductie van je PC je niet uitmaakt."
Pagina: 1