Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-04 18:02
Ik heb een Nokia 6 sinds een maand en sinds vandaag heb ik dat ik soms zachtjes een soort alarm hoor.
Ik heb al gekeken wat dat kon zijn, maar kan het niet vinden. Heb hem al een paar keer opnieuw gestart. Maar hij blijft het doen.

Hij doet het als er nog programma's open staan, maar ook als alles gesloten is.
Dit n.a.v. deze link
nieuws: Android 7.1.2-update toont waarschuwing voor apps die te veel van de ...

Mijn telefoon is up to date versie 7.1.2
En heb de laatste week geen nieuwe apps op mijn telefoon gezet

Heeft iemand misschien een idee

[ Voor 4% gewijzigd door koetsier88 op 15-01-2018 07:14 ]

Beste antwoord (via koetsier88 op 15-01-2018 11:36)

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

NetAmp

"for indoor use only"

@koetsier88 Mijn Nokia 6 maakte ook een paar keer "opeens" geluid, dacht ik. Bleek dat het gebeurde als de telefoon in de buurt kwam van het hoesje, waarin ik ook mijn OV-chipkaart heb zitten... en NFC stond toen constant aan op het toestel. Daardoor reageerde hij dus op de nabijheid van een RFID chip ;-)

Kan dat bij jou ook het geval zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door NetAmp op 15-01-2018 10:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

NetAmp

"for indoor use only"

@koetsier88 Mijn Nokia 6 maakte ook een paar keer "opeens" geluid, dacht ik. Bleek dat het gebeurde als de telefoon in de buurt kwam van het hoesje, waarin ik ook mijn OV-chipkaart heb zitten... en NFC stond toen constant aan op het toestel. Daardoor reageerde hij dus op de nabijheid van een RFID chip ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door NetAmp op 15-01-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@koetsier88 wat voor 'soort' alarmpje is het? Is het een notificatie of alleen een geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
NetAmp schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:52:

Beste
Ik had dat ook gelezen en heb ik NFC uitgezet en nog niks gehoord. Dus ik wacht af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
Ik denk dat dit het was. Heb het aangepast en geen geluid meer gehoord