Toon posts:

Instability Probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een hele tijd probs met instabilteit en vandaag heb ik ze kunnen op^lossen door de Mhz op de frontbus terug clocken naar 100 mhz ipv 133. het is natuurlijk ehcter wel de bedoeling terug naar 133 te gaan.

mijn pc is een athlon 1200 266 FSB, abit kt7a mobo matrox hd 256 Sdram van 133!! en een geforce 2 GTS 64 DDR, ik denk dat het iets met de ram is? of kan het ook het mobo of de cpu zijn?

Thx

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 20:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Wat is precies je probleem .. en heb je de bios al eens terug op save defaults gezet ?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
yep ik heb bios al gereset nvmax er al es afgegooid. dus echt het systeem draait simpelweg op pure base, niks overclock of tweaking, alles staat op maximale stabiliteit

Verwijderd

Topicstarter
en het probleem is dat ie meestal na een half uur blijft hangen als ik hem op 133 zet en dan ook vooral op 3d environment, alhoewel het op 2d ook al is voorgekomen

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, klinkt als een warmte probleem....
Gebruik de Search ff, zit vast wel iets bruikbaars tussen.

Whatever.

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:23

Alpine

Twisted animator

Warmte kan idd een probleem zijn. Met VIA hardwaremonitor kan je zien hoe warm je CPU en je SYS is. Zet 'm op 133 fsb, een zwaar progje draaien en VIA hwmonitor draaien en dan bekijken hoe warm 'ie is.
Pagina: 1