MyEhterWallet en altcoins, withdrawal en deposit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:17
Ik ben nu ongeveer een maandje bezig met crypo, begonnen met wat aankopen via litebit en daarna bcdirect en anycoindirect om te laten storten op binance waar zo'n beetje alles nu staat.

Omdat een deel toch meer long term is en op een exchange niet super veilig is ben ik aan het kijken naar alternatieven, een groot deel van mijn portfolio zijn ERC20 munten en los heb ik ook nog wat ETH dus heb ik een MyEtherWallet aangemaakt (icm MetaMask).

Vraag ik me alleen de volgende dingen af, heb nog niks overgemaakt ivm de fees op binance:

1. Wordt een coin automatisch herkend? Als in, als ik vanaf binance FUN overmaak naar deze MEW wallet, wordt deze dan als FUN herkend en komt deze als FUN erin te staan? (In binance zijn de adressen van deze verschillende coins hetzelfde, dus ik vermoed dat dit zo werkt... maar just in case).

2. Met verzenden, kan ik de coin kiezen die ik verzend? Ik zie op dit moent namelijk alleen ETH als dropdown, maar dat kan natuurlijk gewoon komen doordat dit de standaard munt is en ik nog geen andere munten erop heb staan.

3. Transferren van ene exchange naar een wallet als deze wordt toch als withdrawal gezien? Als in, dit kost toch wel wat... helemaal als ik dit voor elke altcoin wil gaan doen.

4. Betere alternatieven? Heb al zitten kijken naar een hardware wallet (Ledger Nano S), maar levertijd is matig en prijs is ook wat verhoogd... en blijf tocht zitten emt het beperkte aantal mogelijke altcoins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 01:17

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

MyEtherWallet is een zogenaamde interface waarmee je interacties kunt uitvoeren op de blockchain van Ethereum met je private keys.

In principe is dat alles en kun je ook ERC20-munten toevoegen die nog niet aan de interface van MEW zijn toegevoegd. Munten (eigenlijk is 'token' een betere naam voor ERC20-muntjes) die daar 'last' van hebben, hebben vaak wel ergens een uitleg staan hoe dat moet. Google iets van ERC20 MEW <tokennaam>. Technisch gezien komt het er altijd op neer dat je:
a) een token-afkorting hebt
b) een contractadres van het token
c) het aantal decimalen waarin het token uitgedrukt kan worden (vaak 18)

Ik ken 'FUN' niet, maar aangezien ie 'op´ etherdelta verhandeld wordt, lijkt het me dat als je vanuit Binance verstuurt naar je eigen wallet, dat het een ethereum-blockchain-adres is. Kun je natuurlijk altijd even checken via etherscan.io o.i.d.

En altijd: doe je iets voor het eerst, doe het met een kleine hoeveelheid!

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:17
Thanks voor de reactie, klopt dat op binance een enkel etherscan adres gekoppeld is aan FUN (en vele andere munten, TRX, POE, FUEL, ETH zelf, etc).

Als ik dit adres echter opzoek via myetherwallet (je kan daar view only doen op een public adres) zie ik alleen mijn eenmalige ETH deposit welke ik via btcdirect heb aangeschaft. Dit terwijl ik op binance dus ook die andere tokens, die ik hierboven genoemd heb, heb staan...

Mijn persoonlijke MEW adres staat 0 op, en dat klopt... Zat even te denken om een test te doen en wat te transferren maar de withdrawel fees op binance zijn 10-15 dollar minimaal zo'n beetje wat ik ook weer zonde vind als testje.

Njah, voor nu maar op binance laten staan denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

m0ridin schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:29:
Thanks voor de reactie, klopt dat op binance een enkel etherscan adres gekoppeld is aan FUN (en vele andere munten, TRX, POE, FUEL, ETH zelf, etc).

Als ik dit adres echter opzoek via myetherwallet (je kan daar view only doen op een public adres) zie ik alleen mijn eenmalige ETH deposit welke ik via btcdirect heb aangeschaft. Dit terwijl ik op binance dus ook die andere tokens, die ik hierboven genoemd heb, heb staan...

Mijn persoonlijke MEW adres staat 0 op, en dat klopt... Zat even te denken om een test te doen en wat te transferren maar de withdrawel fees op binance zijn 10-15 dollar minimaal zo'n beetje wat ik ook weer zonde vind als testje.

Moet inderdaad gewoon naar dat Etheradres.
In je portfolio zal je de munt erna zien. Bij verzenden wijst het zich vaak vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-11-2023
m0ridin schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:29:

Als je op binance coins koopt betekent dat niet dat jij ze dan in een eigen wallet hebt staan. Ze liggen dan nog steeds op een grote hoop bij binance. Pas als je ze stuurt naar een eigen wallet of andere exchange worden ze van die hoop afgehaald. daarom staat alleen jouw eerste deposit op dat adres.