Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 13:23
Mijn vraag:

Onlangs heb ik mijn 5.0 opstelling met Onkyo receiver en losse speakers vervangen door een Denon HEOS Bar soundbar. Deze geeft een geweldig geluid en is erg gebruiksvriendelijk. Één van deze rede om juist deze soundbar uit te kiezen waren de 4 HDMI inputs waar ik mijn randapparatuur op aan kon sluiten. Met één apparaat heb ik het probleem dat hiervan het beeld niet door wordt gegeven; de Nvidia Shield TV (2017 versie). Alle andere apparaten werken prima, zowel qua beeld als geluid.

Mijn Philips TV is d.m.v. meegeleverde HDMI Kabel verbonden met de HDMI out van de HEOS bar. De Shield TV is d.m.v. een nieuwe HDMI 2.0 compatible kabel aangesloten op één van de HDMI inputs van de HEOS bar.
Bij het opstarten van de Shield TV krijg ik wel een Nvidia logo in beeld maar daarna valt het signaal weg.

...

Relevante hardware die ik gebruik:

Philips TV
Philips 40PFL9704

5x HDMI In
  • HDMI Versie: 1.3a
  • HDCP: Ja, versie onbekend
  • CEC support: Ja
Nvidia Shield mediaspeler
Nvidia Shield TV met Controller (2017)

1x HDMI out
  • HDMI Versie: 2.0b
  • HDCP: Ja, versie 2.2
Denon HEOS Soundbar
HEOS bar (HEOSBARBKE2)

1x HDMI out
  • HDMI Versie: 2.0a
4x HDMI in
  • HDMI Versie: 2.0a
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
  • HDMI kabels wisselen: Geen effect.
  • Shield TV rechtstreeks op TV aansluiten: Werkt
  • Shield TV in veilige modus opstarten: Werkt
Daarnaast diverse HDMI instellingen op de Shield geprobeerd maar geen enkele geeft het gewenste effect.
...

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Al geprobeerd om HDMI cec op de tv dan wel op de bar (tijdelijk) uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Pepper92 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 00:00:
Al geprobeerd om HDMI cec op de tv dan wel op de bar (tijdelijk) uit te schakelen?
Uitschakelen op tv heb ik getest; helaas geen effect. Ik kan in de instellingen van HEOS bar helaas geen mogelijkheid vinden om DEC uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger_75
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-11-2023
Hoi, heb jij al en oplossing....Ik krijg ook geen beeld ....even logo en dan niets meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauspartyhouse
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
dnieuwkamp schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:16:
[...]

Uitschakelen op tv heb ik getest; helaas geen effect. Ik kan in de instellingen van HEOS bar helaas geen mogelijkheid vinden om DEC uit te schakelen.
cec instelling is te vinden onder: instellingen-> heos bar -> afstandbedidning->CEC HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
Ondanks meerdere contacten met de helpdesk ben ik nog niet verder gekomen met mijn huidige opstelling. Hun laatste reactie was:
Dit probleem lijkt verband te houden met de HDMI-keten:

- Shield is HDMI2.0
- BAR is HDMI2.0
- TV is HDMI1.3

Volgens onze ontwikkelaars zouden we we u moeten aanbevelen om FW (Firmware) versie 6.3 op uw NVIDIA Shield te gebruiken om correct te kunnen weergeven.

We hebben het hier getest met Shield en BAR en oudere Sony-tv: geen problemen bij het weergeven. Alles is in orde.

We weten dat de oudere FW-versies van Shield veel problemen hadden met het correct weergeven. Ook zijn hier veel threads op NVIDIA of andere forums over te vinden.
Aangezien ik allang firmware versie 6.3 gebruikte is dit niet de oplossing.
cec instelling is te vinden onder: instellingen-> heos bar -> afstandbedidning->CEC HDMI
Bedankt, getest maar helaas geen effect.

Wel heb ik nog getest of het beter werkt met een andere (nieuwere) tv die ik in huis heb; dit bleek wel het geval. Het gaat hierbij om een Philips 32PFK4309/12 met onbekende versie HDMI poorten.
Bij deze TV geen centje pijn. Ik ga dit nog terugkoppelen aan de helpdesk van Heos. Mocht er nog een fix komen zal ik deze hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

is hier nog een fix voor gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
defcon84 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:53:
is hier nog een fix voor gekomen?
Helaas niet meer. De laatste reactie vanuit de klantenservice was;
Bedankt voor uw reactie. Vervelend om te horen dat u alsnog hetzelfde probleem ervaart. We hebben dit nogmaals kunnen bespreken met onze productontwikkelaars, maar ze kunnen geen specifiek reden zien waarom het niet zou werken.
Het probleem zit echt in de oude HDMI versie van mijn TV. Ik heb getest met een nieuwere TV en daarbij is het probleem niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

hmm ok bedankt..
mijn tv is ook 9 jaar oud, misschien hetzelfde probleem dus.

thanks!
Pagina: 1