Dat ligt eraan waar je de laatste jaren over gelezen hebt - aan je forumkeus te zien denk ik dat dat over programmeertalen hebt geleerd. Ik denk dat het belangrijk is om jezelf voor de leeuwen te gooien en je opgedane kennis tot uitvoer te brengen.
Stel een case op, of probeer er één van StackOverflow te reproduceren (wel iets waarvoor je liefst geen dure investeringen hoeft te doen, behalve op je eigen manuren).
Wat ik je aan wil raden is om op datzelfde StackOverflow te zoeken naar 'Codegolf' projectjes. Dat is een niche in het programmeren, maar wel verdomde uitdagend. De bedoeling is om in zo kort mogelijke snippets de oplossing te bereiken. De antwoorden op zo'n Codegolf topic zijn heel divers, want ieder zendt zijn eigen favoriete taal in. En, er worden verbeteringen op gegeven oplossingen ingezonden, met uitleg waarom dat sneller of beter is.
Ga vooral ook zelf meedoen. Want naar de code kijken en braaf jaknikken zet geen zoden aan de dijk. Mijn ervaring is, dat als je het zelf moet doen, je opeens beseft hoe weinig je precies weet. Hoe minder je tussendoor hoeft op te zoeken, hoe efficiënter je werkt, en daarmee houd je tijd over (processorkracht in je hoofd) om boven het simpele implementeren uit te stijgen, en echt slimme systemen te bedenken.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs