Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1982
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-05-2023
De laatste paar jaar ben ik druk bezig geweest mijn skills op te vijzelen door middel van het volgen van video-cursussen, het lezen van boeken en eindeloos lezen van documentatie en tutorials. Nu mijn kennis enigszins op een leuk peil komt, merk ik dat ik ook graag nieuwe ontwikkelingen wil bijhouden (bijvoorbeeld op het gebied van framework integratie).

Wat zijn volgens jullie goede bronnen om regelmatig eens te checken om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 16:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dat ligt eraan waar je de laatste jaren over gelezen hebt - aan je forumkeus te zien denk ik dat dat over programmeertalen hebt geleerd. Ik denk dat het belangrijk is om jezelf voor de leeuwen te gooien en je opgedane kennis tot uitvoer te brengen.

Stel een case op, of probeer er één van StackOverflow te reproduceren (wel iets waarvoor je liefst geen dure investeringen hoeft te doen, behalve op je eigen manuren).

Wat ik je aan wil raden is om op datzelfde StackOverflow te zoeken naar 'Codegolf' projectjes. Dat is een niche in het programmeren, maar wel verdomde uitdagend. De bedoeling is om in zo kort mogelijke snippets de oplossing te bereiken. De antwoorden op zo'n Codegolf topic zijn heel divers, want ieder zendt zijn eigen favoriete taal in. En, er worden verbeteringen op gegeven oplossingen ingezonden, met uitleg waarom dat sneller of beter is.

Ga vooral ook zelf meedoen. Want naar de code kijken en braaf jaknikken zet geen zoden aan de dijk. Mijn ervaring is, dat als je het zelf moet doen, je opeens beseft hoe weinig je precies weet. Hoe minder je tussendoor hoeft op te zoeken, hoe efficiënter je werkt, en daarmee houd je tijd over (processorkracht in je hoofd) om boven het simpele implementeren uit te stijgen, en echt slimme systemen te bedenken.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 13:07
Guido1982 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:48:
De laatste paar jaar ben ik druk bezig geweest mijn skills op te vijzelen door middel van het volgen van video-cursussen, het lezen van boeken en eindeloos lezen van documentatie en tutorials. Nu mijn kennis enigszins op een leuk peil komt, merk ik dat ik ook graag nieuwe ontwikkelingen wil bijhouden (bijvoorbeeld op het gebied van framework integratie).
Ik hoop dat je ze ook daadwerkelijk toepast. Van alleen lezen en kijken leer je erg weinig.
Wat zijn volgens jullie goede bronnen om regelmatig eens te checken om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen?
Hackersnews en Reddit zijn aggregators waar ik de meeste van m'n info vandaan haal.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1982
Dark Blue schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:49:

Dat ligt eraan waar je de laatste jaren over gelezen hebt - aan je forumkeus te zien denk ik dat dat over programmeertalen hebt geleerd.
Klopt, ik heb me vooral geconcentreerd op PHP en Javascript, maar ook op Linux server administratie. Ik wil ook graag uitbreiden naar Shell scripts en Python. Waar ik vooral tegenaan loop is waar je de zogenaamde 'best-practices' een beetje kunt leren. Er is een hoop te leren op het grote boze web, maar ook een hoop verkeerd te leren.
Dark Blue schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:49:

Wat ik je aan wil raden is om op datzelfde StackOverflow te zoeken naar 'Codegolf' projectjes.
Goede tip, dank je!
Hydra schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:54:
Ik hoop dat je ze ook daadwerkelijk toepast. Van alleen lezen en kijken leer je erg weinig.
Uiteraard. Zo ben ik op dit moment bezig met me inlezen in het opzetten van een Postfix / Dovecot config die ik ook ga implementeren op mijn VPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hydra schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:54:
Hackersnews en Reddit zijn aggregators waar ik de meeste van m'n info vandaan haal.
/r/programming met name ja. En als je een paar sleutelfiguren van zaken die je interessant vindt volgt op Twitter komen daar ook nog wel eens interessante links naar artikelen / blogs etc. voorbij.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1982
RobIII schreef op maandag 15 januari 2018 @ 12:08:
[...]

/r/programming met name ja. En als je een paar sleutelfiguren van zaken die je interessant vindt volgt op Twitter komen daar ook nog wel eens interessante links naar artikelen / blogs etc. voorbij.
Dank je. Heb je een voorbeeld van sleutelfiguren m.b.t. bijvoorbeeld PHP of javascript? Anderen mag natuurlijk ook. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pottink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 10:32
Sitepoint.com is ook een leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Guido1982 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:07:
[...]

Dank je. Heb je een voorbeeld van sleutelfiguren m.b.t. bijvoorbeeld PHP of javascript? Anderen mag natuurlijk ook. Alvast bedankt!
Alle 'belangrijke' lui in de PHP wereld posten naar mijn weten niet heel veel relevants op hun twitter. Ik zie Rasmus Lerdorf weleens voorbij komen maar die post heel veel over hobbyprojectjes die niets/weinig met PHP te maken hebben.

Anders de grotere frameworks eens opzoeken op twitter? Ben je gelijk op de hoogte van de nieuwste updates en soms wat verdieping m.b.t. gebruikte technieken...
@symfony, @larevelphp, @zend en natuurlijk @php_net

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Guido1982 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:07:
[...]

PHP/JS heb ik niet veel mee, maar een snelle 'glance' over wat ik follow leverde het volgende op*:

@BlkRabbitCoder, @briankel, @ch9, @codeplex, @codinghorror, @ericlippert, @Felienne, @FransBouma, @haacked, @HerdingCode, @iamdevloper, @jongalloway, @jonskeet, @joyofcoding, @julielerman, @kellabyte, @markrussinovich, @MetNerdsOmTafel, @OdeToCode, @robconery, @scottgu, @shanselman, @skonnard, @smashingmag, @TheHappieCat en @VisualStudio.

* Kan zijn dat er een teveel is meegekomen of een achterwege is gebleven; handmatig "even snel" 200+ "followings" nalopen is niet al te nauwkeurig :P Maar loop ze gerust zelf even over of je nog iets interessants ziet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 18-01-2018 13:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1