Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game Pc Max €1500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om erop te gamen. Ik zal zwaardere games zoals PUBG, Rainbow Six Siege, Escape from Tarkov, CS:GO en Overwatch spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Met monitor echt maximaal €1500, maar er onder mag ook.

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
€1500 is de maximum prijs, zoals eerder gezegd. Ik ga proberen hem zelf in elkaar te zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 250 GB 850 EVO SSD, Headset en muis en toetsenbord.

Wees specifiek en noem merk en model.Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik heb dus al een lijstje gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 184,50€ 184,50
1MSI B350 PC Mate€ 83,01€ 83,01
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Aero 8G€ 483,95€ 483,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 42,83€ 42,83
1NZXT S340 Elite Zwart€ 83,26€ 83,26
1BenQ EX3200R Zilver, Zwart€ 289,-€ 289,-
1Sharkoon Shark Zone P40 XXL€ 22,51€ 22,51
1Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 167,50€ 167,50
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.436,51

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
AMD vind ik toch wel een cool merkje, gewoon omdat ik nu Intel heb en een beetje nieuwsgierig ben...

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ik wilde expres geen 4k monitor, omdat je daar eigenlijk wel een 1080 Ti voor nodig hebt. Ik wil m'n FPS zo hoog mogelijk hebben als m'n beeld aan kan. Geluidsniveau en energieverbruik het liefst zo min mogelijk, maar een beetje geluid is niet zo erg. Grootte maakt me niet uit.

Ga je overklokken?
Ja, maar alleen als ik merk dat m'n systeem de huidige games niet meer op high aan kan onder 60 FPS. Dus dat duurt nog een tijdje :D(hopelijk).

Wat verwacht je van ons?
Een extra controle zou fijn zijn. Dus daarmee bedoel ik: past alles wel op elkaar? Of ik niet iets beters kan krijgen voor hetzelfde geld en of mijn keuzes verstandig zijn.

Alvast bedankt,
De Nareman

Edit: ben vergeten te zeggen dat ik het liefst een 27+ inch scherm heb, die curved is.

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Alles past bij elkaar, opzich een goed systeem.
Goede keuze ook om de AMD Ryzen te nemen, heb zelf de 1600x en het is een beest van een CPU.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
CSGO op een 32 inch curved monitor? Succes ermee. Competitief nadeel is het wel, zo weinig van je scherm in je focus hebben. 24-27 inch is meestal de range die handig is. Zelfde geldt overigens voor PUBG, al is het wat minder omdat die game wat minder fast paced is.
Verder ziet 1080p op 31 inch er eigenlijk echt niet uit. Ik vind 1080p al lelijk worden op 27 inch. Pixeldichtheid wordt te laag.

Verder zou ik een 1070Ti zoeken met een open shroud koeler ipv een blower zoals die. Blowers worden veel te warm en lopen daardoor performance mis.

[ Voor 13% gewijzigd door youridv1 op 15-01-2018 08:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:04:
CSGO op een 32 inch curved monitor? Succes ermee. Competitief nadeel is het wel, zo weinig van je scherm in je focus hebben. 24-27 inch is meestal de range die handig is. Zelfde geldt overigens voor PUBG, al is het wat minder omdat die game wat minder fast paced is.
Verder ziet 1080p op 31 inch er eigenlijk echt niet uit. Ik vind 1080p al lelijk worden op 27 inch. Pixeldichtheid wordt te laag.

Verder zou ik een 1070Ti zoeken met een open shroud koeler ipv een blower zoals die. Blowers worden veel te warm en lopen daardoor performance mis.
Ik was er van op de hoogte dat het scherm niet al te scherp zou zijn. Ik kan zelf ook verder van mijn scherm af zitten, dan komt het ongeveer op hetzelfde neer. Ik kan natuurlijk ook een curves 27 inch scherm nemen, maar dan denk ik al gauw hier aan:
pricewatch: MSI Optix G27C2 Rood, Zwart
Een 144hz scherm lijkt me heel leuk, maar ik wil niet boven de 1080p gaan ivm met prestaties. Ik vind het vrij scheef om te betalen voor een kleiner scherm die vrijwel hetzelfde biedt. Daarom heb ik gekozen voor de 31,5 inch.

De heb liever ook geen blower kaart, maar met de huidige gpu markt is dit de enige kaart die voor een redelijke prijs, €386 leverbaar is. Ik denk namelijk niet dat €60 extra het waard is. Een blower kaart heeft ook zijn voordelen qua airflow.

• Enchantress
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:35:
[...]

De heb liever ook geen blower kaart, maar met de huidige gpu markt is dit de enige kaart die voor een redelijke prijs, €386 leverbaar is. Ik denk namelijk niet dat €60 extra het waard is. Een blower kaart heeft ook zijn voordelen qua airflow.
Ondervolten en de GTX 1070TI gebruikt makkelijk 40/50 watt minder = minder hitte = minder geluid.
Ik zie dit ook met mijn Sapphire RX 580, verbruikt volgens reviews rond de 190/230 watt voor alleen de kaart, ondervolten met een overklok en ik zit nu rond de 130/145watt !
Temps gingen van 76 graden naar 64graden.
geluid was al redelijk stil nu onhoorbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Enchantress schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:43:
[...]

Ondervolten en de GTX 1070TI gebruikt makkelijk 40/50 watt minder = minder hitte = minder geluid.
Ik zie dit ook met mijn Sapphire RX 580, verbruikt volgens reviews rond de 190/230 watt voor alleen de kaart, ondervolten met een overklok en ik zit nu rond de 130/145watt !
Temps gingen van 76 graden naar 64graden.
geluid was al redelijk stil nu onhoorbaar.
Ik weet niet precies hoe undervolten etc werkt. Ik heb tot nu toe zelf alleen een beetje met m'n clockspeeds gespeeld, maar met al die voltages ben ik bang dat ik dingen ga slopen. Als je kaart dan minder verbruikt, gaan de prestaties dan ook achteruit of blijven ze hetzelfde? Anders vraag ik me af waarom Nvidia dat niet voor ons doet :P

• Enchantress
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:48:
[...]

Ik weet niet precies hoe undervolten etc werkt. Ik heb tot nu toe zelf alleen een beetje met m'n clockspeeds gespeeld, maar met al die voltages ben ik bang dat ik dingen ga slopen. Als je kaart dan minder verbruikt, gaan de prestaties dan ook achteruit of blijven ze hetzelfde? Anders vraag ik me af waarom Nvidia dat niet voor ons doet :P
Prestaties gaan er niet op achteruit, ze kunnen er zelfs op voor uit gaan wat in mijn geval ook is omdat ik hem ondervolt het met een overklok.

Makkelijk gezegd is, bv NVIDIA en AMD geven de kaarten 1 bepaalde voltage, dus alle 1070TI,s hebben dezelfde voltage`s, de 1080TI hebben waarschijnlijk iets hogere voltage`s maar ook dat is bij alle 1080TI`s hetzelfde. Dit doen ze omdat niet iedere chip hetzelfde is en dus problemen willen voorkomen.
Maar vele chips kunnen gewoon perfect werken met minder voltage.

Mijn chip heeft een standaard voltage van 1,150mv met een core klok van 1366MHz zo uit de doos.
Bij deze instellingen verbruikt de kaart in RotTR ongeveer 200watt wordt die 76 graden en draait de fan 2150RPM. Draai ik de in game benchmark komt ik op een score van 52.3FPS avg.

Nu heb ik hem op 1,050mv gezet met een core klok van 1400MHz en nu verbruikt de kaart 125/140watt, wordt die 64/66 graden, draait de fan op +-1275RPM en haal ik in dezelfde benchmark een score van 57.6FPS avg.

Het had ook kunnen zijn dat ik die 1,050mv niet haalde met die 1400MHz core klok dan ga je stapjes omhoog totdat hij stabiel is.

Verwijderd

Topicstarter
Enchantress schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:15:
[...]

Prestaties gaan er niet op achteruit, ze kunnen er zelfs op voor uit gaan wat in mijn geval ook is omdat ik hem ondervolt het met een overklok.

Makkelijk gezegd is, bv NVIDIA en AMD geven de kaarten 1 bepaalde voltage, dus alle 1070TI,s hebben dezelfde voltage`s, de 1080TI hebben waarschijnlijk iets hogere voltage`s maar ook dat is bij alle 1080TI`s hetzelfde. Dit doen ze omdat niet iedere chip hetzelfde is en dus problemen willen voorkomen.
Maar vele chips kunnen gewoon perfect werken met minder voltage.

Mijn chip heeft een standaard voltage van 1,150mv met een core klok van 1366MHz zo uit de doos.
Bij deze instellingen verbruikt de kaart in RotTR ongeveer 200watt wordt die 76 graden en draait de fan 2150RPM. Draai ik de in game benchmark komt ik op een score van 52.3FPS avg.

Nu heb ik hem op 1,050mv gezet met een core klok van 1400MHz en nu verbruikt de kaart 125/140watt, wordt die 64/66 graden, draait de fan op +-1275RPM en haal ik in dezelfde benchmark een score van 57.6FPS avg.

Het had ook kunnen zijn dat ik die 1,050mv niet haalde met die 1400MHz core klok dan ga je stapjes omhoog totdat hij stabiel is.
Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg, dan ga ik dit ook even proberen met mijn 960. Wat gebeurt er als je een te laag voltage geselecteerd hebt? Kan je kaart er enigszins beschadigd door worden?

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Neuh, artifacting en crashende games totdat je het voltage verhoogt

• Enchantress
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:24:
[...]

Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg, dan ga ik dit ook even proberen met mijn 960. Wat gebeurt er als je een te laag voltage geselecteerd hebt? Kan je kaart er enigszins beschadigd door worden?
tegenwoordig niet meer, hij crasht alleen en dan moet je iets omhoog gaan totdat hij stabiel is.
zal het wel in kleine stapjes doen.

EN OP JE EIGEN RISICO!!

Verwijderd

Topicstarter
Enchantress schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:43:
[...]

tegenwoordig niet meer, hij crasht alleen en dan moet je iets omhoog gaan totdat hij stabiel is.
zal het wel in kleine stapjes doen.

EN OP JE EIGEN RISICO!!
Bedankt voor de hulp!!
Pagina: 1