VooDooShield ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-12-2024
Beste Tweakers

Heeft iemand hier ervaring met de antivirus aanvullende software VooDooShield?
Ik zag recent een interessante test op YouTube:

Lijkt dit jullie iets? Zou die software niet systeembelastend werken? Wat vinden jullie van alternatieven als Trusteer? (edit: ik ben ondertussen al te weten gekomen dat Trusteer niets is) Ik probeer de laptop waar onze bankzaken op gebeuren wat veiliger te maken.

Alvast bedankt!
mvg

[ Voor 8% gewijzigd door ano123 op 11-07-2018 13:09 ]

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
Niemand?

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Veilig is als jij als gebruiker iets weet over beveiligen, dit is echt het aller belangrijkste, dus hier ook tijd erin steken.
Extra software is vaak onnodig, omdat dit achter de feiten aanloopt.
Een virus wordt gemaakt, verspreid, wordt opgemerkt, anti virus software gat iets bedenken, jij installeert anti virus, dus jij bent de laatste die iets weet, en het is al met je gebeurd wat de virus maker wilt.
Ga eens meer info zoeken over beveiligen.

Veiliger internet bankieren gaat veel gemakkelijker, je maakt het je zeer moeilijk.

Een extra pc/laptop, of je oude laptop als je een snelle nieuwe gaat kopen.

Installeer een gratis ubuntu/xubuntu/mate, mate en xubuntu lopen ook goed op oude computers(lichter).
Zet firewall aan.
En je bent klaar, en dit is zeer veilig.

En als je gaat internet bankieren,
aanzetten,
met de hand updaten,
dan naar website van de bank gaan, en weer uitzetten.
Linux is veel veiliger, en omdat je alleen naar de website van de bank gaat, kan er bijna niks gebeuren.
En je hebt geen extra software geinstalleerd, wat het zeer veilig maakt.
En je hebt geen gezeur van het veiliger maken door iets anders te installeren.

Zelf zou ik nog chrome installeren, voor als een website niet werkt, dit gaat op de google website, de deb installeren.

Je kunt ook bij een pc meerdere harde schijven inbouwen, dan deze via een schakelaar, de stroom onderbreken van de hd's, dan zou je meerdere computers in een pc hebben,
Bijv een gewone windows,(1 hd)
internet bankieren(2 hd),
aandelen handel, (3 hd),
testen linux/bsd(4 hd),
Linux spelconsole iso(5 hd),
etc

Stroom kun je onderbreken door een verleng kabel van de sata stroom te kopen,
daar een schakelaar tussen zetten, en zo steeds 1 hd aan te laten staan, dus per operating system.
YouTube: How to Make a One-Click Backup Button
How to Make a One-Click Backup Button

[ Voor 18% gewijzigd door jan99999 op 11-07-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-06 13:54
@jan99999
TS vraagt om een mening over een programma i.v.m. veilig bankieren en jij raad hem aan gelijk een onbekend OS te installeren en zijn pc om te knutselen? :P
En ja, een AV gaat altijd achter de feiten aan lopen, vooral omdat een AV reactief is. En dat is niet perse een probleem, als je verstandig bezig bent is de kans dat jij de eerste persoon met het virus bent best klein, bovendien herkennen AV's varianten van virussen regelmatig ook al weten ze niet precies wat het is.

@_Shield
Voor de gemiddelde gebruiker is het volgende voldoende:
- houd je OS up to date
- houd je AV up to date (mag Windows Defender zijn, je kan ook voor bijv Malwarebytes gaan)
- als je toch zenuwachtig wordt van internetbankieren, gebruik betreffende laptop dan exclusief voor bankzaken (Dus geen facebook, internet, mail, home movies ;) , spelletjes, andere programma's)

9 van de 10 keer zit het probleem tussen de rugleuning en het scherm.
Een bestandje of linkje hier wat binnenkomt via de mail.
Een snelle klik daar op een link/reclamebanner waar je niet op had moeten klikken.
Een USB/hdd die ergens lag, of die je van iemand anders kreeg.
Een spelletje/programma gratis downloaden.

En zorg dat je normale computer ook gewoon netjes beveiligd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
Bedankt voor de reacties! Ik doe hier niet de bankzaken thuis, maar mijn moeder (ik ben 14). En zij heeft geen uitgebreide kennis van dit soort dingen. Ze moet dus op een gebruiksvriendelijke manier haar bankzaken kunnen doen, ook als ik niet thuis ben. Een oude pc hebben we hier niet. De pc die we nu gebruiken is wel dringend aan vervanging toe (heeft wel Windows 10 maar is verschrikkelijk traag), maar mijn moeder wil niet veel geld aan pc's "verspillen". Gelukkig heb ik een eigen pc (desktop) die wel goed werkt.

Ik had er ook al aan gedacht dat een AV achter de feiten aan loopt, maar met een goede AV kan je toch al wat rotzooi voorkomen.

We gebruiken Windows Defender en Malwarebytes Premium. (En op mijn eigen pc heb ik Forticlient) Ik had in een test video op YouTube wel gezien dat de detection rate van Mbam uitzonderlijk laag is.

Bedankt!

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
_Shield schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:06:
Bedankt voor de reacties! Ik doe hier niet de bankzaken thuis, maar mijn moeder (ik ben 14). En zij heeft geen uitgebreide kennis van dit soort dingen. Ze moet dus op een gebruiksvriendelijke manier haar bankzaken kunnen doen, ook als ik niet thuis ben. Een oude pc hebben we hier niet. De pc die we nu gebruiken is wel dringend aan vervanging toe (heeft wel Windows 10 maar is verschrikkelijk traag), maar mijn moeder wil niet veel geld aan pc's "verspillen". Gelukkig heb ik een eigen pc (desktop) die wel goed werkt.

Ik had er ook al aan gedacht dat een AV achter de feiten aan loopt, maar met een goede AV kan je toch al wat rotzooi voorkomen.

We gebruiken Windows Defender en Malwarebytes Premium. (En op mijn eigen pc heb ik Forticlient) Ik had in een test video op YouTube wel gezien dat de detection rate van Mbam uitzonderlijk laag is.

Bedankt!
Ouders met een trage pc klinkt bekend :P dat er windows 10 op draait zegt niet heel veel, ik heb pas nog eens windows 10 op een laptop gezet die oorspronkelijk windows XP draaide met 1gb RAM. De CPU ondersteunde blijkbaar wel windows 10, maar snel was het niet te noemen.
Het zal een beetje van de hardware afhangen die er in zit wat er mogelijk is.

Wat virusscanners betreft, daar is een topic over op tweakers, en meningen zullen altijd verschillen. Zelf heb ik slechte ervaringen met AVG maar dat was in het windows XP tijdperk :+ Sinds ik een adblocker etc gebruik etc heb ik nooit meer troep op mijn computer gehad, dus ik kan ook slecht getuigen van detection rates van virusscanners :P

Stel je AV in om wekelijks een actieve scan te doen (en updaten, maar dat doen ze als het goed is voor aanvang van de scan) en zorg dat je altijd achterdochtig bent bij linkjes, bestanden etc. Zelfs als ze op het eerste gezicht te vertrouwen lijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Is dit niet gewoon spam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
@Itrme Bedankt! Defender is inderdaad ingesteld om heel regelmatig automatisch een scan te doen (2 keer per week dacht ik). Oorspronkelijk draaide die pc Windows 7, en hij zal ondertussen zo'n 7 jaar oud zijn schat ik. Met AVG heb ik ook (heel) slechte ervaring. De beste ervaring heb ik met Forticlient, dus daarom gebruik ik die ook :).

Als adblocker hebben we AdGuard (Edge en Chrome) en die houdt ook veel tegen. Bij ons zegt iedereen dat ze voorzichtig zijn en niet op alles zomaar klikken, maar soms klik je toch op iets waarvan je "zeker" bent dat je het kan vertrouwen terwijl dat niet zo is. De beste antivirus ben je zelf, maar ook die is niet waterdicht :p

Bedankt!

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
Maar niemand heeft ervaring met VooDooShield of kent het programma?

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Itrme
Nope en als die YT video het enige is waar je op af wil gaan ;) Want laten we eerlijk zijn. Een .exe uitvoeren die je in een folder op je bureaublad hebt staan is niet de gebruikelijke manier waarop je virussen binnen kan krijgen. Dat kan op meer manieren.

Zoals Jan aangeeft, je kan het jezelf heel moeilijk maken. Maar in de meeste gevallen werkt Windows defender prima.

Windows Defender bied overigens meer opties om de boel dicht te gooien. Staat standaard uit maar de opties zijn er wel.
Zo kan je installaties blokkeren. Aanpassingen aan bepaalde folders voorkomen (Had dat laatste een keer per abuis aangezet, toen stopte een spelletje met werken, weer wat geleerd 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
@Itrme Bedankt :)
In Defender kan je inderdaad vanalles aanpassen. Echter verbetert dat de veiligheid ten koste van heel veel gebruiksvriendelijkheid voor standaard personen. (Dan heb ik het over die controlled folder access)
De detection rate van Defender is de laatste heel goed, maar of de realtime protection even goed werkt als bij andere software twijfel ik aan.
Maar als je bv deze video kijkt: YouTube: VoodooShield vs Ransomware
dan zou je toch denken dat VoodooShield echt wel een goede extra beveiligingslaag toevoegt?

Bedankt

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
Geen andere meningen?

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Blijkbaar niet.

Ik zou mijn moeder niet zoiets durven 'aandoen'. Zoals ik het lees een vervelende mix van geen-bescherming (als niet aan het browsen) en false positives (als wel en je tegelijkertijd iets anders wilt draaien dan de browser).

Althans, zeker niet op basis van reclamefilmpjes op youtube. Het is gratis te gebruiken als "nagware", probeer het zelf gewoon een paar maanden zelf en gebruik het alsof je een digibeet bent en dus niet omzeilen.

offtopic:
Ik persoonlijk blijf liever bij SRP voor whitelists. Al is dat zeker iets dat ik mijn moeder niet aan doe :P Daar liever gewoon UAC + gekochte goed bekend staande virusscanner + goed opvoeden op te letten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor SRP op het gemakje deze (voorheen gratis) gebruiken: https://www.d7xtech.com/cryptoprevent-malware-prevention/
Werkt op alle edities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik installeer nog liever GNU/Linux of vervang het voor Mac dan dat ik ooit nog bij "leken" een virusscanner ga installeren.
Want na het installeren van een scanner belde ze mij nog vaker om hulp omdat de scanner steeds met meldingen komt als "computer is niet veilig" (dank je wel Ziggo/F-Secure) of "internet is afgesloten ivm aanval".
Dus wist men niet wat men moet doen.
Om dan eventueel nog iets zoals VooDooShield er op te zetten zijn mensen helemaal het spoort bijster.

Hou het gewoon bij Defender of gebruik een ander OS (ander OS niet persé veiliger).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
DJMaze schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:26:
[...]

Ik installeer nog liever GNU/Linux of vervang het voor Mac dan dat ik ooit nog bij "leken" een virusscanner ga installeren.
Want na het installeren van een scanner belde ze mij nog vaker om hulp omdat de scanner steeds met meldingen komt als "computer is niet veilig" (dank je wel Ziggo/F-Secure) of "internet is afgesloten ivm aanval".
Dus wist men niet wat men moet doen.
Om dan eventueel nog iets zoals VooDooShield er op te zetten zijn mensen helemaal het spoort bijster.

Hou het gewoon bij Defender of gebruik een ander OS (ander OS niet persé veiliger).
Bedankt :)

Ander OS: geen mogelijkheid
Mac: als er één merk is op deze planeet dat ik echt heel intens haat, is het Apple. Ook mijn moeder valt nog liever dood dan dat ze 1500 euro aan een pc uitgeeft. Pc's interesseren haar niet zegt ze, maar ja... Met de av (Forticlient) die ik gebruik heb ik nog nooit problemen gehad. (Met dank aan zeer uitgebreide research voor ik zoiets installeer)

Ik laat waarschijnlijk alles zoals het nu is. Hoor hier niemand die enthousiast is over VooDooShield of het programma überhaupt kent.

Andere reacties (of tips) blijven welkom

Bedankt!

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
_Shield schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:07:
Pc's interesseren haar niet zegt ze
Nou heb je de werkelijke oorzaak van het probleem!
Of je niks op de PC zet of 1000 programma's....

Je kan beter een backup dienst regelen voor als de "belangrijke" foto's "verdwijnen".
En dan bedoel ik dus niet een externe harde schijf.

[ Voor 7% gewijzigd door DJMaze op 17-07-2018 15:15 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
DJMaze schreef (op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:14):
[...]
Je kan beter een backup dienst regelen voor als de "belangrijke" foto's "verdwijnen".
En dan bedoel ik dus niet een externe harde schijf.
Backups regel ik. Er is een kopie op een NAS, een kopie op een andere pc en een kopie op een hdd. Binnenkort komt daar nog een kopie bij op een nieuwe hdd die ik op een andere locatie zal leggen, indien er bij ons brand uitbreekt. (Ik ga ervan uit dat we nog leven als er brand uitbreekt, we hebben rookmelders)

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
wagenveld schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:12:
Voor SRP op het gemakje deze (voorheen gratis) gebruiken: https://www.d7xtech.com/cryptoprevent-malware-prevention/
Werkt op alle edities.
BitDefender heeft een gratis anti-ransomware die hoogstwaarschijnlijk beter werkt.

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
@F_J_K Bedankt! :)

Soms actief. Soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
Je zou ook nog hitman pro alert kunnen gebruiken https://www.hitmanpro.com/en-us/alert.aspx

Wij gebruiken die zelf in het bedrijf en nul klachten / performance verlies

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
@HKLM_ HitmanPro.Alert gebruikte ik vroeger toen het nog gratis was.

Voor exploit, web en ransomware protection gebruik ik Malwarebytes Premium. 1 licentie gekocht voor €5, 1 jaar geldig. Gekocht via G2A. De prijs van HitmanPro Alert is €30 voor een jaar. Dat is niet veel, maar toch teveel voor iets dat ik kan vervangen door iets van €5, of zelfs door een gratis alternatief.

[ Voor 69% gewijzigd door ano123 op 17-07-2018 18:13 ]

Soms actief. Soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano123
@wagenveld De testresultaten van Cryptoprevent zijn enorm slecht. (Er zijn maar 10 samples getest, maar toch 10 veel voorkomende) Je betaalt geld en krijgt daar eigenlijk niets voor terug.
Testvideo: YouTube: CryptoPrevent vs Rasomware

[ Voor 19% gewijzigd door ano123 op 17-07-2018 19:12 ]

Soms actief. Soms.

Pagina: 1