Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meia
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-01-2018
Wat is er aan de hand met mijn smartphone en hoe kom ik bij mijn gegevens?

Mijn telefoon is helemaal leeg en laad op geen enkele manier op. Gelukkig liep mijn abonnement af en heb ik al een nieuwe besteld, maar er staan gegevens op deze telefoon die ik graag zou houden.

Ik heb verschillende opladers geprobeerd maar die werken allemaal niet. Ik krijg af en toe random de afbeelding op het scherm dat hij oplaad maar dit is niet langer dan 2 sec.

Pielen met het stekkertje haalt niks uit en aan de laptop verbinden evenmin.

Zijn er dingen die ik zelf kan doen, of moet ik hem hier speciaal voor laten maken?
Het gaat mij er vooral om dat ik mijn afbeeldingen etc. kan transporteren naar mijn laptop e.d.

B.v.d.

Meia

Beste antwoord (via rens-br op 17-01-2018 08:41)

Verwijderd

De oplossing bij mij bleek het legen van de system cache (dus geen hardware probleem).
Telefoon uitschakelen en opstarten in recovery mode door power, volume up en home tegelijk in te houden tot een blauw Android scherm verschijnt.
In recovery menu clear system cache selecteren met volumeknoppen en kiezen met powerknop. Daarna normaal opstarten en het probleem was verholpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel toevallig wellicht, maar sinds vanavond laadt mijn A5 (2016) ook niet meer op. Vanochtend zonder problemen met 100% batterij van de lader gehaald en gedurende de dag normaal gebruikt.
Hier ook diverse kabeltjes geprobeerd waar andere telefoons normaal mee opladen maar geen teken van leven van de A5.

Zou het aan een update kunnen liggen? Al heb ik daar niks van voorbij zien komen.

Mroden

Update:
Telefoon uitgezet en toen gaf ie wel een teken van leven bij het aansluiten van de oplaadkabel. Echter na 9u opladen slechts van 35 naar 84% vol. Misschien straks in recovery mode even de system cache legen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2018 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Meia heb je de afbeeldingen niet toevallig op de SD kaart staan of ergens in de cloud hangen? (Google Foto's, Dropbox, Onedrive o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Meia schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:37:
Wat is er aan de hand met mijn smartphone en hoe kom ik bij mijn gegevens?

Mijn telefoon is helemaal leeg en laad op geen enkele manier op. Gelukkig liep mijn abonnement af en heb ik al een nieuwe besteld, maar er staan gegevens op deze telefoon die ik graag zou houden.

Ik heb verschillende opladers geprobeerd maar die werken allemaal niet. Ik krijg af en toe random de afbeelding op het scherm dat hij oplaad maar dit is niet langer dan 2 sec.

Pielen met het stekkertje haalt niks uit en aan de laptop verbinden evenmin.

Zijn er dingen die ik zelf kan doen, of moet ik hem hier speciaal voor laten maken?
Het gaat mij er vooral om dat ik mijn afbeeldingen etc. kan transporteren naar mijn laptop e.d.

B.v.d.

Meia
Kijk of er geen stof/troep in de ingang zit waar de stekker in gaat. Dit kun je het beste met satéprikker schoonmaken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing bij mij bleek het legen van de system cache (dus geen hardware probleem).
Telefoon uitschakelen en opstarten in recovery mode door power, volume up en home tegelijk in te houden tot een blauw Android scherm verschijnt.
In recovery menu clear system cache selecteren met volumeknoppen en kiezen met powerknop. Daarna normaal opstarten en het probleem was verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft dat blauwe scherm lang? Wanneer ik dat doe, blijft er: downloading... staan.
Ook een samsung a5 2016.
Pagina: 1