Youngtimer (auto 1985), overgangsregeling en boete

Pagina: 1
Acties:
  • 6.348 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag eenmalig de auto gepakt die nu in de overgangsregeling zit. Via de A10 teruggereden met een stukje trajectcontrole. Hier is vast een camerasysteem aanwezig. Registreert dit systeem automatisch dat er een voertuig in de overgangsregeling zit, en kan ik nu sowieso een (verzuim)boete op de mat verwachten?

De overgangsregeling zorgt ervoor dat je minder wegenbelasting hoeft te betalen, maar in ruil daarvoor in december, januari en februari niet op de openbare weg mag rijden.

Dank alvast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Als je op die manier bent gespot, kun je erop wachten dat je een boete krijgt, en waarschijnlijk mag je met die auto niet meer meedoen aan de overgangsregeling.

Wellicht dat je nog ergens onderuit kunt komen als je kunt aantonen dat het gebruik met een absoluut noodgeval te maken had, maar overheidsinstanties kennende.. Ik denk het niet.

Kortom: Dat was niet zo slim ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Destruction op 14-01-2018 20:04 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Dus je weet zelf dat je niet op de openbare weg mag, maar doet het toch...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je op een camera staat en ze gaan er wat mee doen, dan gaat je dat een flinke boete opleveren (afaik normale MRB plus een boete van nagenoeg hetzelfde bedrag). Beetje MRB zit ~120 per kwartaal, dus je kijkt tegen een 800 euro aan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar kwam ik onderweg ook achter..

En PcDealer: ja in dit geval wel. Ben voor een feest van iemand die 65 wordt drinken gaan inslaan, en wilde dat niet met de fiets doen. Zonder na te denken de A10 opgereden.

Lees dat die verzuimboete maximaal E4950,- kost. Ik wil dus wat meer zekerheid of zo'n trajectcontrole systeem ook automatisch controleert op overgangsregeling overtredingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:06:
Daar kwam ik onderweg ook achter..

En PcDealer: ja in dit geval wel. Ben voor een feest van iemand die 65 wordt drinken gaan inslaan, en wilde dat niet met de fiets doen. Zonder na te denken de A10 opgereden.
Je hebt dus fraude gepleegd? Je zegt dat je de auto niet gebruikt, maar pakt m ff om een klusje te doen?

'zonder na te denken de a10 opgereden'. Hoezo heb je überhaupt overwogen om de auto te pakken?

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmvdw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:06
EWK schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:15:
[...]

Je hebt dus fraude gepleegd? Je zegt dat je de auto niet gebruikt, maar pakt m ff om een klusje te doen?

'zonder na te denken de a10 opgereden'. Hoezo heb je überhaupt overwogen om de auto te pakken?
Gebeurd wel vaker denk ik maar dan niet de ring op zoals ik het begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EWK schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:15:
[...]

Ok tnx voor de belerende vinger. Ik weet dat ik bewust de keus heb gemaakt de auto te gebruiken terwijl die deze maand niet op de openbare weg mag. Zoals ik aangaf was dit eenmalig om een grote berg boodschappen te doen. Maar de reden doet er niet toe.

Aangezien die boete extreem hoog zou kunnen zijn, ben ik benieuwd naar hoe dat trajectcontrole systeem werkt. Indien dit 100% zeker geregistreerd wordt, overweeg ik om mezelf te melden bij de belastingdienst en de situatie te schetsen in de hoop dat dit de kans op boete zou verminderen. Dit forum is er om elkaar te helpen? E5k boete is wel erg veel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat je voor de zekerheid zou kunnen doen (of je daarmee onder een boete uit komt weet ik niet maar dan schep je een ander beeld van jezelf wellicht), is de auto uit de overgangsregeling trekken voor dit jaar. Je betaald dan voor in elk geval dit jaar het volle tarief wegenbelasting. Wellicht wat vervelend als je die auto normaal gesproken in deze tijd van het jaar nooit nodig hebt en als het om een zware auto gaat, maar als je dat doet kun je altijd nog zeggen dat er iets veranderd is waardoor je de auto nu wel moet gebruiken.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:22:
[...]

Ok tnx voor de belerende vinger. Ik weet dat ik bewust de keus heb gemaakt de auto te gebruiken terwijl die deze maand niet op de openbare weg mag. Zoals ik aangaf was dit eenmalig om een grote berg boodschappen te doen. Maar de reden doet er niet toe.

Aangezien die boete extreem hoog zou kunnen zijn, ben ik benieuwd naar hoe dat trajectcontrole systeem werkt. Indien dit 100% zeker geregistreerd wordt, overweeg ik om mezelf te melden bij de belastingdienst en de situatie te schetsen in de hoop dat dit de kans op boete zou verminderen. Dit forum is er om elkaar te helpen? E5k boete is wel erg veel...
Vind je het gek? Je zit gewoon 100% fout 8)7 En door mensen zoals jij gaan ze al die regelingen heroverwegen.

Wij moeten jou helpen om uit te vinden of je een boete krijgt? Zie je toch vanzelf?
Of moeten wij jou helpen om onder een boete uit te komen?

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 14-01-2018 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36
Zoals ze het mij uitgelegd hebben werkt trajectcontrole door een hash te maken van je auto en deze op te slaan + tijd. Bij het exit-portaal wordt weer die hash gemaakt, gematcht met die van het entry-portaal en gekeken of je te hard hebt gereden. Pas als blijkt dat je op het traject te hard hebt gereden gaan ze de foto doorsturen en kentekenherkenning uitvoeren.

Of dat klopt, geen idee, en trajectcontrole is verre van het enige systeem dat langsrijdende auto's controleert...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Destruction en Paul, dank voor jullie replies. Ik weet voldoende zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MOD: topic kan dicht.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hé geen hit & run topic!

Eerst wordt er nog pagina's gediscussieerd over hoe moralistisch fout het wel niet was.
Maar over een paar weken wil men nog wel weten of er een boete kwam en hoe hoog die was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Paul in belgie is dat ook gekoppeld aan een db die dan nog eens controleert of de nr plaat is ingeschreven en verzekerd + gekeurd. Nu dat laatste wil wel eens falen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Vergeet niet de milieu zone camera's he. Wellicht dat die ook wat registreren.
Wel interessant om te weten of de traject controle hem pakt en hoe ze de boete berekenen. Of ze alle overgangsregeling jaren gaan meepakken of alleen dit jaar bijvoorbeeld.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Een snelle google actie brengt mij o.a. naar de site van de rijksoverheid

Daar vind je ook deze informatie;
Privacy
De camera’s van de trajectcontrole mogen alleen worden gebruikt om snelheidsovertredingen vast te leggen. Daarom zijn deze controles niet in strijd met de Wet bescherming persoonsgegevens.

BMW 535D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Gelukkig heb je geen ongeluk met blijvende invaliditeit veroorzaakt. Dan kon je titel ongeveer geweest zijn: Mijn verzekeraar verhaalt meer dan een ton op mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

TheBrut3 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 23:23:
Gelukkig heb je geen ongeluk met blijvende invaliditeit veroorzaakt. Dan kon je titel ongeveer geweest zijn: Mijn verzekeraar verhaalt meer dan een ton op mij.
Het gaat om de wegenbelasting, de verzekering moet in die periode gewoon doorlopen en als de verzekeraar geen verdere voorwaarden opgelegd heeft lijkt het me niet dat dat een issue is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Destruction schreef op zondag 14 januari 2018 @ 23:28:
[...]

Het gaat om de wegenbelasting, de verzekering moet in die periode gewoon doorlopen en als de verzekeraar geen verdere voorwaarden opgelegd heeft lijkt het me niet dat dat een issue is eigenlijk.
Schorsen: https://www.rdw.nl/partic.../tijdelijk-niet-gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Met een geschorste auto rijden is in beginsel niet direct een probleem. Je hoeft slechts een paar boetes te betalen plus enkele naheffingen. Kosten: Minder dan 10.000 euro.

Wel wordt het een probleem bij letselschade. Dan kun je je leven lang gaan betalen aan een ander. Kosten: Meer dan 10.000 euro, soms wel tot meer dan 500.000 euro. Dus nee, niet doen. Bovendien kun je toch gewoon een Car To Go nemen? Elektrisch rijden is veel goedkoper als je zelf niet zo vaak rijdt.

Met een geschorste auto kun je overigens prima langs de trajectcontrole rijden. De trajectcontrole vergelijkt pas kentekens op het moment dat dezelfde auto te snel tussen twee portalen door rijdt. Pas als dan blijkt dat het om hetzelfde kenteken gaat, pas dan wordt er iets opgeslagen.

Maar Amsterdam staat wel vol met mobiele ANPR's, o.a. van de belastingdienst! Dus ik zou als de sodemieter je auto uit de overgangsregeling trekken, eventueel met terugwerkende kracht. Motiveer maar een noodgeval ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 15-01-2018 06:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:25

QuattroNL

It is I.

Of je moet aannemelijk kunnen maken dat je onderweg was naar een APK keuring, dat is een van de weinige (enige?) uitzondering waarmee je met een geschorste of auto in de overgangsregeling de weg op mag (mits natuurlijk wel verzekerd).

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de heren hierboven, het gaat niet om een geschorste auto. Zo werkt de overgangsregeling niet. Je hoeft hem niet te schorsen, je mag hem gewoon in die maanden niet gebruiken.

@TS - de boete is vrij fors. Ik heb hem gehad, betrof met terugwerkende kracht wegenb en iets van 800eu boete. (mijn auto was gestolen en de dief had niet aan de overgangsregeling gedacht :+ Dus gelukkig verviel het hele verhaal voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Onverzekerd een ongeval veroorzaken ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:51

Aganim

I have a cunning plan..

Sander schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:24:
[...]
Onverzekerd een ongeval veroorzaken ook...
Wat hier niet van toepassing is, want een auto in de overgangsregeling dient gewoon verzekerd te zijn. Dus tenzij de verzekering expliciet aangeeft dat met een verzekerde auto in de overgangsregeling niet gereden mag worden, is de OuweRus gewoon verzekerd. Het betreft hier alleen de wegenbelasting die nu verschuldigd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:47
Dit forum is er om elkaar te helpen? E5k boete is wel erg veel...
Dit forum is niet om te helpen met belastingontduiking. Wij betalen nu extra belasting omdat jij het niet wilt betalen, maar wel er gebruik van wilt maken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
QuattroNL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:02:
Of je moet aannemelijk kunnen maken dat je onderweg was naar een APK keuring, dat is een van de weinige (enige?) uitzondering waarmee je met een geschorste of auto in de overgangsregeling de weg op mag (mits natuurlijk wel verzekerd).
Overduidelijk niet het geval zoals te zien is in het verhaal van de TS. Aanzetten tot valsheid in geschrifte lijkt me niet bijzonder handig

Veel boodschappen moeten doen != noodgeval

IMHO is het vrij simpel, wie zijn billen brandt moet mogelijk op de blaren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-09 01:38

MeesterPieter

PnP Pinball

punt 1 over de verzekering, je rijdt NIET met een geschorste auto maar met een auto waarvoor voor kwarttarief gekozen is, juridisch gezien is je auto niet geschorst, je verzekering geldt daarom gewoon. (sterker nog tijdens gebruik van de kwarttarief ben je verplicht om de auto verzekerd te hebben).

in 2016 is in het nieuws geweest dat er totaal niet op gehandhaafd is, (ook ANPR was toen niet geintegreerd) zo'n bericht heb ik vorig jaar niet gezien maar ik kan me voorstellen dat de ANPR ondertussen wel de kwarttariefregeling kunnen inzien.

trajectcontrole zou idd enkel snelheidsovertredingen moeten kunnen registreren, het gevaar zit hem in de ANPR's

qua boete kun je verwachten dat bij een 1e overtreding de volledige wegenbelasting voor het lopende jaar alsnog betaald moet worden (dus 1 jaar wegenbelasting, of dat min het betaalde kwart is geen idee) en volgens mij indien 1e overtreding maximaal 1x de hoogte van de naheffing extra als boete. dus ik zou verwachten dat je een naheffing krijgt van 2x 1 (of 3/4) jaar wegenbelasting,

wat als je toch gereden hebt en verwacht dat je door een anpr bent gereden?
wat je dan had kunnen doen is om de auto op de dag van de overtreding over te schrijven op iemand anders naam, dan krijgt de "nieuwe bestuurder" namelijk de keus om voor het reguliere tarief te kiezen of voor het kwarttarief. geldend vanaf de dag van overschrijven.

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:06:
Kan ik hieruit afleiden dat je vaker de auto pakt terwijl dat niet mag, maar normaal alleen op binnenweggetjes blijft?
Die boete is zo hoog omdat je ook zeer veel belastingkorting krijgt. En die oldtimerregeling is juist aangepast om te voorkomen dat zwaarvervuilende auto's dagelijks gebruikt worden. Dat deze "overgangsregeling" bestaat, is een tegemoetkoming aan liefhebbers van oldtimers, en dat je daar misbruik van maakt mag van mij zwaar beboet worden.
De auto is 33 jaar, dan heb je dus al 8 jaar een enorme belastingkorting, de pakkans is laag, dus een veilige aanname zou zijn om je voor al die jaren te laten betalen, plus boete. Dan kom je met 800 euro goedkoop weg!
Napo schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:47:
Veel boodschappen moeten doen != noodgeval
De rechter ziet je aankomen, met een verhaaltje dat je toch echt drank moest kopen en dat niet op de fiets kon doen :+

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 15-01-2018 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:04

PauseBreak

derp!

Harry schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:21:

[...]
Dit gaat over de camera's voor de trajectcontrole. Er staan echter ook ANPR-camera's op de Ring Amsterdam die mede voor dit soort doeleinden (belastingontduiking) ingezet kunnen worden. Of ze ook al daadwerkelijk hiervoor ingezet worden weet ik niet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Harry schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:21:

[...]
Ondertussen weten we ook dat de Politie die regeltjes niet zo heel nauw neemt......

In het verleden hebben ze de gegevens van de trajectcontrole ook aan de belastingdienst door gegeven zodat ze die zelf tot 5 jaar naderhand nog zouden kunnen opvragen.
In dat geval ga je dus gewoon nat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PauseBreak schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Dit gaat over de camera's voor de trajectcontrole. Er staan echter ook ANPR-camera's op de Ring Amsterdam die mede voor dit soort doeleinden (belastingontduiking) ingezet kunnen worden. Of ze ook al daadwerkelijk hiervoor ingezet worden weet ik niet.
ANPR-cameras staan overal en tussen de politie en de belastingdienst is een schattig convenant opgesteld. In dat convenant wordt ook het mooie handhaven/toezien op de wet op motorrijtuigenbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 18:21

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik zou me niet te druk maken als je niet te hard gereden hebt. En al die ...mensen hier die zeuren over fraude, letselschade en schorsen weten gewoon niet waar ze het over hebben.

Ik heb zelf jaren een Mazda Rx-7 uit 1984 gehad, daar reed ik minder dan 1000 kilometer per jaar mee. En toen kwam de belastingdienst met hun kut regels omdat een paar kuttekoppen bedacht hebben dat je lekker met je oude diesel naar het werk kunt rijden voor weinig. Ik heb mijn auto weg moeten doen omdat de last van de wegenbelasting, het gewoon allemaal te duur maakte. Bedankt voor het slopen van mijn hobby.

Zolang ze geen brieven sturen niets doen. En voortaan je auto laten staan.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Vermoed dat dit wel losloopt, ik heb nog geen enkel geval voorbij zien komen dat iemand hier op beboet werd.

Als je wel een boete krijgt, dan je auto tenaamstelling overschrijven naar iemand anders. Vervolgens tenaamstelling terugzetten en je kan je weer "opnieuw" aanmelden voor de overgangsregeling.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 07-09 16:10
artificial_sun schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:15:
Ik zou me niet te druk maken als je niet te hard gereden hebt. En al die ...mensen hier die zeuren over fraude, letselschade en schorsen weten gewoon niet waar ze het over hebben.

Ik heb zelf jaren een Mazda Rx-7 uit 1984 gehad, daar reed ik minder dan 1000 kilometer per jaar mee. En toen kwam de belastingdienst met hun kut regels omdat een paar kuttekoppen bedacht hebben dat je lekker met je oude diesel naar het werk kunt rijden voor weinig. Ik heb mijn auto weg moeten doen omdat de last van de wegenbelasting, het gewoon allemaal te duur maakte. Bedankt voor het slopen van mijn hobby.

Zolang ze geen brieven sturen niets doen. En voortaan je auto laten staan.
Jij doet je auto weg om 120 euro per jaar? Ben benieuwd hoe je dat ding onderhoud dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

480 euro + Brandstof + onderhoud + APK + Verzekering

Ik reed al weinig en kluste wat aan die auto, maar die 480 euro die er even bijgefietst werd gaf wel de doodsteek

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
artificial_sun schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:15:

Ik heb zelf jaren een Mazda Rx-7 uit 1984 gehad, daar reed ik minder dan 1000 kilometer per jaar mee.
Het is gewoon fraude. En daarom kun je een hoge boete krijgen.

Weet jij wel hoe de overgangsregeling werkt, en waarom heb je er geen gebruik van gemaakt voor je RX7?
Je betaald max 120 euro, geen 480 euro.

Dus ja, dan vind ik het maar gezeik. Maarja ik moest dan ook mn diesel weg doen die 2400 euro per jaar ging kosten :( (zware terreinwagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ja ik kende de overgangsregeling. Maar ik had op dat moment ook geen stalling, waardoor ik de auto bij mij achter moest parkeren, wat dus openbare weg is.

Al met al was dat niet de enige reden. Voor mensen die voor de hobby een oude landrover oid. hadden (jij waarschijnlijk ook) was het helemaal zuur.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik zou zeggen, zorg dat de wagen zsm bij een garage komt en dan een APK krijgt. Bij vragen heb je de auto weggebracht voor de APK.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
bombadil schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:19:
Ik zou zeggen, zorg dat de wagen zsm bij een garage komt en dan een APK krijgt. Bij vragen heb je de auto weggebracht voor de APK.
Is de APK uitgezonderd in de overgangsregeling?

Ik weet dat je naar de APK mag met een geschorste auto (moet wel verzekerd zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
!null schreef op maandag 15 januari 2018 @ 11:21:
[...]

Is de APK uitgezonderd in de overgangsregeling?

Ik weet dat je naar de APK mag met een geschorste auto (moet wel verzekerd zijn)
Apk is een uitzondering ja. Echter moet je kunmen aantonen dat de auto echt voor de apk moest. Dus de papieren van de garage dienen dan als bewijs.

Enkel.zeggen was voor de apk is niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Nee, bij een overgangsregeling oldtimer is schorsen niet van toepassing.

Je betaald een kwart van de normale wegenbelasting, in ruil voor een rij- en parkeerverbod op de openbare weg in december, januari en februari. In die maanden is de auto niet geschorst en lopen APK en verzekeringsplicht gewoon door. Vandaar ook dat de TS, zou hij kunnen aantonen dat de auto gekeurd moest worden (en dat is vrij simpel als de APK vervaldatum in deze maanden ligt), wel onder een boete uit kan komen, want je mag zo'n auto naar de APK brengen in die periode.

Maar zoals al eerder gezegd, het verhaal van een APK gaat niet op in dit geval, de TS is absoluut fout in deze, het enige wat hij kan doen (om een ander beeld van zichzelf te schetsen richting belastingdienst) is de auto voor dit jaar uit de overgangsregeling te halen. Of je daarmee onder boetes uit komt is de vraag, maar je kunt dan wel aangeven dat je er niet direct bij stil had gestaan en later alsnog de wijziging in je situatie hebt doorgegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 15-01-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Was de auto wel verzekerd met geldige APK ?

Mijn gedachte is dat de camera's bij trajectcontrole op snelheid (flitsen), soms is er registratie voor de belastingdienst en is er een systeem gekoppeld aan (gezochte kentekens), ik kan niet zeggen dat er geen registratie is geweest voor jouw geval. en of je überhaupt het deel van trajectcontrole hebt bereden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Modbreak:De vraag is beantwoord. En wat we nu lijken te krijgen is een hulp bij fraude topic. Natuurlijk allemaal goed bedoeld, maar niet wat we hier willen zien.

Aangezien er verder geen discussie waarde is, kan hij dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ghostrider schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:19:
Vermoed dat dit wel losloopt, ik heb nog geen enkel geval voorbij zien komen dat iemand hier op beboet werd.
Op basis van wat kun je zo stellig beweren dat je het niet hebt gezien en in hoeverre is dat voor ons relevant?
Als je wel een boete krijgt, dan je auto tenaamstelling overschrijven naar iemand anders. Vervolgens tenaamstelling terugzetten en je kan je weer "opnieuw" aanmelden voor de overgangsregeling.
Bij de tweede maal schorsen binnen een bepaalde tijd gaat de prijs omhoog. Lijkt mij dat het ook voor de overgangsregeling geldt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.