vloerverwarming problemen met infrezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
hallo allemaal.

Ik heb een maand of 3/4 geleden besloten om in mijn hele huis(begane grond, 1e en 2e verdieping) vloerverwarming aan te leggen.

Hij heeft een offerte gemaakt, na de offerte had hij mij gebeld om langs te komen om de situatie te beoordelen en een plan te maken. Hij heeft toen ook de vloer getest of deze gefreest kan worden, dit dermate van een betonhardheidtester (https://www.toolprofessio...MytwLnOInp7YaAnJVEALw_wcB).

Hij heeft beneden getest en mij verzekerd dat hij de vloer kan frezen, en het werk in 2 dagen zou kunnen realiseren, Elke verdieping in frezen, alles aansluiten en een nieuwe cv ketel.

Ze kwamen de eerste dag frezen, nadat hij de helft van de woonkamer had gedaan zei hij dat hij het niet kon frezen omdat de vloer te hard was. er zou een erg dikke laag egaline op liggen wat erg hard was. Ondertussen had ik boven en op zolder de vloer vrij gemaakt zodat hij daar ook kon frezen. Hij zei dat beneden niet ging, maar dat hij absoluut boven kan frezen. Dus de machine naar boven en frezen, na ik denk 5-7meter totaal zei hij dat dat ook niet ging. Later nog met een handfrees op zolder getest en dit kon hij ook niet doen.

Hij heeft mij gezegd en verzekerd dat hij alles in kon frezen alleen nu blijkt de vloer beton te zijn, zonder zandcement vloertje erboven op(of een heel dun laagje)

Het probleem van mij kant is dat ik niet op papier heb staan dat hij gezegd en bevestigd heeft dat hij de vloer kon frezen. In de opdrachtbevestiging staat zandcement/anhydrietvloer.

Benedenverdieping heeft hij inmiddels ingefreest, ik heb de vloer goed nat moeten houden en toen werd de egaline iets zachter.

In hoeverre is het nu wie zijn probleem? Hij heeft voorgesteld om op de 1e en 2e etage een dekvloer op de bestaande vloer te storten, en daaronder de slangen op netten te bevestigen. Alleen die kosten zijn dan voor mij, en daar heb ik niet echt trek in vandaar mijn vraag hier.

Als iemand mij zou kunnen adviseren dan zou ik daar zeer content mee zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:48
Wat staat er in de offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:24

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Er staat nergens op papier dat die het kan frezen? Zelfs niet in mail?

Zoniet vrees ik dat je aan het kortste eind gaat trekken.

Ik denk dat je 2 keuzes hebt, of je zet verder met extra kosten, of je probeert een deal te maken dat hij mag stoppen, het zijn schuld is, maar dat je niets moet betalen. En dan zelf de gefreesde gleuven terug dicht maakt.

Wat hierboven staat eigenlijk, staat het niet op papier, ben je fucked. Mondelinge afspraken stellen niets voor. Alleen hopen op goedwil van de aannemer als die zijn naam zuiver wil houden.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

_O-
Wat hierboven staat eigenlijk, staat het niet op papier, ben je fucked. Mondelinge afspraken stellen niets voor. Alleen hopen op goedwil van de aannemer als die zijn naam zuiver wil houden.
Ben ik niet met je eens. Als er in de offerte geen enkel voorbehoud staat over de hardheid van de vloer, en de aannemer is er aan begonnen, dan is dat toch een prima signaal dat er geen probleem verwacht wordt? Neem aan dat de TS niet met een mes de aannemer gedwongen heeft om te starten met frezen.

Aan de andere kant lijkt het me ook niet redelijk dat een nieuwe dekvloer (+aanpassingen aan deuren ed) helemaal voor rekening van de aannemer komt.

Ga eens met die man in gesprek. Kent hij collega's of andere tools waarmee het oorspronkelijke werk kan worden afgemaakt tegen redelijke kosten? Wellicht 50/50 op het meerwerk als leergeld voor beiden (aannemer: werk niet onderschatten, TS afspraken op papier vastleggen en uiteindelijk een goed resultaat)?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:22
Ik zie het probleem niet echt. Het werk is deels uitgevoerd maar niet alles, je gaat dus betalen maar niet alles. Er is vast wel een ander bedrijf die het af kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Reptile209 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:25:
[...]
_O-

[...]

Ben ik niet met je eens. Als er in de offerte geen enkel voorbehoud staat over de hardheid van de vloer, en de aannemer is er aan begonnen, dan is dat toch een prima signaal dat er geen probleem verwacht wordt? Neem aan dat de TS niet met een mes de aannemer gedwongen heeft om te starten met frezen.

Aan de andere kant lijkt het me ook niet redelijk dat een nieuwe dekvloer (+aanpassingen aan deuren ed) helemaal voor rekening van de aannemer komt.

Ga eens met die man in gesprek. Kent hij collega's of andere tools waarmee het oorspronkelijke werk kan worden afgemaakt tegen redelijke kosten? Wellicht 50/50 op het meerwerk als leergeld voor beiden (aannemer: werk niet onderschatten, TS afspraken op papier vastleggen en uiteindelijk een goed resultaat)?
Dat is waar, maar als er in de kleine lettertjes staat "onder voorbehoud van" ben je alsnog geneukt.

Als er niets staat moet de aannemer verder gaan, op zijn kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Jellabie op 14-01-2018 20:42 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316442

Stuur eens een paar foto's van je vloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Hij heeft wel wat gefreesd? Hoe ziet dat er dan uit? Is het inderdaad een laagje egaline/anhydriet en dan beton direct eronder?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
Dit heeft hij op zolder gefreest met een handmachineAfbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/r3dm0g.jpg
En dit is op de eerste etage, daar heeft hij een meter of 5 gedaan denk ik Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zod4qkzbj4y.jpg

Dit is het contract, ik hoop dat het werkt.
*snip* anonimiseer deze eerst aub. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 16-01-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

D-190 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:42:
Dit heeft hij op zolder gefreest met een handmachine[afbeelding]
En dit is op de eerste etage, daar heeft hij een meter of 5 gedaan denk ik [afbeelding]

Dit is het contract, ik hoop dat het werkt.
*snip*
Mocht de vloer zoals in bovenstaande gevallen niet gefreesd kunnen worden rekenen wij daar extra kosten voor aan.
Hij dekt zichzelf dus in door die zin.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 16-01-2018 15:19 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
Dan is het een mooie oplichter. Eerst komen de vloer te testen, en later zeggen dat hij het niet kan. dan ben je gewoon een oplichter in mijn idee. Dan kan ik ook wel een freesbedrijf beginnen en bij klanten over de vloer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 19:14
Lastig geval m.b.t. wie er voor wat op moet draaien vwb zoldervloer, maar zoals ik het lees heb je geen recht op coulance. Dat hij dan langs is geweest met een hardheidstester heeft nu geen enkele meerwaarde gezien er niets op papier staat.

In geen geval zou ik de freeswerkzaamheden in het beton verder laten gaan op zolder voordat je zeker weet dat er niet door een wapeningsnet wordt gefreest. Dan verzwak je de constructie van de hele vloer!

Dekvloer is een optie, mits dat je daar de ruimte voor heb natuurlijk (deuren inkorten etc.).

Voor wat betreft de 1e etage lijkt dit een anhdrytietvloer te zijn, dit staat onder punt 3 vermeld van de offerte. Dat het dan tegenvalt (ja dat is een stuk lastiger frezen dan zandcement) dat is dan zijn pakkie aan lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

smokem555 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:24:
Lastig geval m.b.t. wie er voor wat op moet draaien vwb zoldervloer, maar zoals ik het lees heb je geen recht op coulance. Dat hij dan langs is geweest met een hardheidstester heeft nu geen enkele meerwaarde gezien er niets op papier staat.

In geen geval zou ik de freeswerkzaamheden in het beton verder laten gaan op zolder voordat je zeker weet dat er niet door een wapeningsnet wordt gefreest. Dan verzwak je de constructie van de hele vloer!
Hij is niet verantwoordelijk als hij door eventuele leidingen enzo freest, dus daar hij heeft zich ook voor ingedekt.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:27
Jellabie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 18:07:
[...]

[...]

Hij dekt zichzelf dus in door die zin.
Nee dus. "Bovenstaande gevallen" betekent het in dit geval:

Afbeeldingslocatie: https://van-eembergen.com/frees.png

Volgens mij zit er niks "in" de vloer behalve de vloer zelf.

Uberhaupt vraag ik me af of dit in elkaar gehobbyde "contract" wettig is.

EDIT:

Punt 4: geen verborgen kosten. In dit geval is het aannemelijk te maken dat door schouw van de uitvoerder deze problemen niet naar boven hadden mogen komen. TS geeft aan dat er schouw heeft plaatsgevonden.

Rammelt aan alle kanten. Betalen voor reeds gedane arbeid en een ander zoeken zou ik zeggen.

[ Voor 34% gewijzigd door KnoxNL op 15-01-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

KnoxNL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:08:
[...]

Nee dus. "Bovenstaande gevallen" betekent het in dit geval:

[afbeelding]

Volgens mij zit er niks "in" de vloer behalve de vloer zelf.

Uberhaupt vraag ik me af of dit in elkaar gehobbyde "contract" wettig is.

EDIT:

Punt 4: geen verborgen kosten. In dit geval is het aannemelijk te maken dat door schouw van de uitvoerder deze problemen niet naar boven hadden mogen komen. TS geeft aan dat er schouw heeft plaatsgevonden.

Rammelt aan alle kanten. Betalen voor reeds gedane arbeid en een ander zoeken zou ik zeggen.
"in gevallen zoals bovenaan...." dus hij zegt niet alleen in de gevallen die hij daar boven heeft beschreven. onder "zoals" kan heel erg veel vallen. Bijvoorbeeld een hardere beton.

edit: het is zoals je zegt, het rammelt langs alle kanten.

offtopic:
Ben ik de enige dat de telkens de kriebels krijgt als je een "professioneel" email adres met @hotmail ziet staan? :X

[ Voor 9% gewijzigd door Jellabie op 15-01-2018 19:27 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 08:27
Als je het goed doorleest zitten er nog veel meer rare zaken in.

Zoals:

Wilt u zeker weten dat wij kunnen frezen stuur dan een foto...... etc..."

Zoals TS al zei is men vooraf komen kijken. Met de voorwaarden halen ze zichzelf onderuit. Leuk altijd dit soort dingen.

EDIT: Hoe langer ik erover nadenk (ja tijd te veel) hoe gekker het wordt. Ik kan hier zo nog 3 dingen neerzetten. En dat uit een document met amper tekst. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door KnoxNL op 15-01-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
Hoe meer infomatie hoe beter, ik wil dat ik hem goed op de feiten kan drukken, voor mij gevoel klopte het ook van geen kant.

Eerst komt hij testen, daarna is hij nog een keer geweest(hij was in de war met de dagen) toen heeft hij ook de rest beoordeeld(tapijt was inmiddels verwijderd) het was totaal geen probleem om te frezen dat is wat hij toen zei.

Hij had gerekend op 2 dagen werk, alles frezen installeren etc., maar hij was al een halve dag bezig met alleen de helft van de woonkamer. en toen begon hij over dat hij er niet doorheen kwam, en dat de machine thermisch uitviel. Ik heb verstand van techniek en heb geen 1 keer gemerkt dat hij uitviel. Hij kwam gewoon klem met zijn tijd.

Ik denk dat ik morgen maar even een paar gaten ga boren in de vloer, om te kijken hoe de rest is.

Ik ben nu al 3.5 maand aan het wachten tot hij eindelijk zijn werk afmaakt, dus als iedereen tips zou hebben om te zorgen dat hij zijn probleem wat betreft infrezen oplost op zijn kosten, dat zou mij zeer gelukkig maken.

Opzich is een dekvloer geen probleem, op de 1e etage de deuren inkorten, en op zolder 1 deur en alle kasten aanpassen. Het is een heel hoop werk, maar als er dan €1700 aan kosten bij komen dan vind ik dat best behoorlijk aan de prijs.

Als het een dekvloer wordt dan ga ik zoiezo zelf de slangen leggen, dan ben ik niet meer afhankelijk van hem en bespaar ik behoorlijk wat kosten.

Het is gewoon krom, net zoals KnoxNL zegt, "wilt u zeker weten dat wij kunnen frezen stuur dan een foto etc". Hij is notabene hier geweest om te kijken of hij kan frezen, hij heeft gezegd dat hij kon frezen, maar achteraf blijkt dat niet zo te zijn.

Beneden een stuk gedaan, toen zei dat het niet ging. Hij zei dat hij 100% zeker was dat hij boven kon frezen, 15 minuten later ging dat blijkbaar, na 5 meter ook niet... Het is gewoon een koekebakker eerste klas, maar ik zit er wel "aanvast"

Op beide etage's is het alleen de laatste paar milimeters wat beton is, alles erboven is absoluut geen beton, daar zie je geen kiezels in. Als je goed kijkt kan je dat zien op beide foto's

[ Voor 4% gewijzigd door D-190 op 15-01-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

D-190 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:50:

Opzich is een dekvloer geen probleem, op de 1e etage de deuren inkorten, en op zolder 1 deur en alle kasten aanpassen. Het is een heel hoop werk, maar als er dan €1700 aan kosten bij komen dan vind ik dat best behoorlijk aan de prijs.
Een dekvloer kost gemiddeld 25 euro per vierkante meter. Dat is dus wel degelijk een probleempje vind ik persoonlijk. En je hebt dan een trager werkend systeem (wat weer wel stabieler is).... unfortunately... i know...

En dan ben je ook een week niet welkom in je eigen woning zodat vloer kan uitharden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Misschien kan je het probleem uitleggen aan een andere aannemer? Laat hem komen, betaal hem desnoods een werkuur ofzo, maar dan heb je een mening van een professioneel. Als die zegt dat slijpen wel of geen probleem is weet je of je huidige aannemer al dan niet uit zijn nek kletst.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Als ik het zo bekijk is de begane grond klaar. Heeft-ie de rest daar ook afgemaakt (leiding leggen en verdeler aansluiten)? Betaal dan voor alleen het geleverde werk en schop hem eruit. Hij kan/wil er toch niets mee, want hij geeft zelf aan dat het niet kan, dus levert hij een wanprestatie. De afname en installatie van die ketel kan nog een discussiepuntje worden.

Dat je een vlakke vloer moet hebben klopt wel, omdat de freesmachine anders geen grip heeft en de gleuf gaat verlopen. Dat is overal zo.

Zo op de foto van de eerste etage ziet de gleuf eruit alsof het in een dekvloer zit. Als je in echt beton zou zitten, dan is de gleuf gladder. Bij mij zag de gleuf er exact zo uit (in een 3cm dekvloer). Dus theoretisch gezien zou het daar goed moeten gaan, maar ik kan het mis hebben omdat ik alleen op de foto moet afgaan.

Op de 2e etage heb je inderdaad kaal beton. Daar heb je een aantal mogelijkheden:
- matten met slangen monteren en daar overheen afwerkvloer storten
- dekvloer storten en infrezen (is goedkoper dan matten)
- electrisch systeem erop leggen (is dunner en apart te regelen)
- overwegen op de 2e geen vv te leggen (bleek bij ons ook niet nodig ivm open trap).

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-05 16:24

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

D-190 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:55:
Ze kwamen de eerste dag frezen, nadat hij de helft van de woonkamer had gedaan zei hij dat hij het niet kon frezen omdat de vloer te hard was.
Dus nadat hij de helft van de woonkamer afgerond heeft, geeft hij (pas) aan dat het niet lukt?

Aangezien hij de helft wel heeft kunnen doen, kan er toch prima gefreesd worden? Dat het hem meer tijd kost dan hij vooraf ingeschat heeft, of dat er zwaardere apparatuur voor nodig is, is niet jouw probleem.

Hij heeft al aangetoond dat het prima gefreesd kan worden.... De "bepalingen" in het contract over het niet kunnen fresen gaan daan ook niet op.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
KMF, laatste optie is een dekvloer is mijn idee. De extra kosten en de tijd die ik verlies met drogen, plus al het extra werk.

Jellabie, dat is inderdaad wel een goed idee. Ik heb al een ander bedrijf gebeld, en die zeiden dat je inderdaad niet door beton kan frezen, en dat je eigenlijk niet goed kan testen. Je kan zoiezo niet testen met dat ding waar mijn aannemer heeft getest, die pakt alleen de paar bovenste milimeters. Ik ga even een paar bedrijven een paar e-mails sturen met de vraag of ze vloer kunnen frezen, ook met de foto's erbij.

Muttley, Hij heeft de woonkamer ingefreest, slangen gelegd en de sleuven afgesmeerd. De rest moet allemaal nog gebeuren, aanstaande maandag en dinsdag komt hij het afmaken(dat hoop ik voor hem tenminste) Ik zal even een paar gaten maken/boren op diverse plekken in de vloer, om te beoordelen hoe het daar zit. Mijn idee was dat het ook gewoon een dekvloertje is, het is zoiezo geen beton. Alleen het onderste stukje is beton.
Op zolder wil ik af van de radiatoren, nu verlies ik zoveel ruimte door de leidingen en de radiatoren wat ik echt zonde vind.
Hij had het over een dekvloertje van een paar cm, ik dacht een cm of 4...
Mijn plan is om mijn zolder helemaal te isoleren, dus in principe is een verwarming daar niet nodig, maar toch wil ik voor de zekerheid de verdeler alvast ophangen(dan heb ik die gasten helemaal niet meer nodig)

Question Mark, Dat klopt inderdaad. De helft gedaan en toen zei hij dat het niet ging. Ik dacht dat ik in bananensplit zat, zoiets had ik nog nooit meegemaakt. Beneden is nu allemaal ingefreest, het probleem ligt nu nog op de 1e en 2e etage. Daar heb ik het het liefst ingefreest, alleen de aannemer zegt dat dat niet gaat, alleen ik heb daar andere ideeen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

D-190 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:51:

Hij had het over een dekvloertje van een paar cm, ik dacht een cm of 4...
ja. toedeledokie. 4cm is gewoon een volwaardige dekvloer 8)7
En die gaat ie zeker ook frezen als het droog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
Ik zat te denken aan een dekvloer, maar dit is misschien ook een optie:
Iemand ervaring met dit systeem: http://www.droogbouw-vloerverwarming.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Let wel even op dat hij voldoende diep freest. Bij mij gebeurde dat niet, waardoor de slangen op veel plaatsen iets boven de vloer uitstaken. Daar zijn ze maar 3x voor terug geweest 8)7 om alleen dat op te lossen (we praten maar even niet over de rest).

Je kunt op de eerste een paar gaatjes boren om te testen. Bij 3 a 4cm diepte moet je verschil voelen. Ik verwacht daar, afgaand op jouw informatie, geen probleem.

Het systeem dat je noemt ken ik niet, maar ziet er aardig uit. Wel prijzig, bijna 63 euro per m2 voor eps30 (heb ze niet allemaal gecontroleerd) plus dat je nog allerlei onderdelen nodig hebt en ook nog een pomp/verdeler. Ook hier moet je segmenteren. En het is niet veel dunner dan bij conventionele systemen met een dekvloer.
Als je de tweede goed isoleert, dan zou je evt ook IR-panelen kunnen nemen.

Even een tip, als je weinig ruimte hebt op de eerste, kun je de pomp/verdeler ook op een andere etage plaatsen. Je kunt de verlengde slangen in een koof via een gat in de vloer doorvoeren.

An 11 is a 10 that swallows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
Het is allemaal op de juiste diepte gefreest, alleen de punten waar alle slangen bij elkaar kwamen was iets te hoog. In mijn idee hadden ze dat wat beter kunnen doen.

Ik denk zelf dat het geen probleem zal zijn, ik ben er nog niet aan toe gekomen om gaten te boren, zal het zo spoedig mogelijk doen.

Dit is een goedkoper systeem, al kan ik nog niet veel informatie vinden over hoeveel kg/m2 ik hier op kan zetten, iets wat ook wel belangrijk is denk ik.
https://www.warmteservice.nl/Verwarming/Vloerverwarming/Vloerverwarming-droogbouw/Droge-dekvloerplaat-18mm-%280-72-m2%29-120-x-60-cm/p/33656505

het is 57m2 totaal, 1e en 2e etage. Dat komt op 1330.40 uit bij bovenstaand systeem, dan alleen nog de slang van 374. Dat komt uit op €1704.64= €29.90 per m2. Dat scheelt al de helft van het eerder genoemde systeem.

Met dat systeem hoef ik geen extra dekvloer, iets waar ik niet echt op zit te wachten vanwege al het extra werk/bende. En ik hoef niet beide verdiepingen in 1x te doen, iets wat me beter uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
Man man man, net alsof ik in bananensplit zit, wat een stel beunhazen.

Net een brief gestuurd dat hij nog 10 dagen de tijd heeft om zijn werk netjes af te maken. Ik heb toch behoorlijk wat opmerkingen over het werk wat gedaan is.

Kopie van de

Geachte heer ******,

Op 07-09-2017 sloot ik met u een overeenkomst om vloerverwarming in te frezen, en een nieuwe cv ketel met de daarbij behorende materialen aan te brengen en aan te sluiten. Helaas bent u de afspraken die ik met u heb gemaakt tot nu toe niet (volledig) nagekomen. Ik heb de volgende klachten:

Conform het contract, zouden de vloerverwarmingsverdelers beschikken over een Alpha 2 circulatiepomp. Nu zijn de verdelers gemonteerd met een a-label Wilo yonos para pomp, en niet met een Alpha 2 pomp. Alpha 2 pomp is energiezuiniger en draait niet, zoals de Wilo yonos pomp 24 uur per dag. De wilo Yonos pomp is ook erg luidruchtig (maakt meer lawaai dan mijn koelkast), dat is erg frustrerend ondanks dat het in een trapkast is. Ik eis daarom dat de vloerverwarmingsverdelers met de Alpha 2 pompen alsnog aangebracht worden en de reeds aangebrachte worden verwijderd

Tot op heden 26-01-2017 is mijn huis nog steeds niet voorzien van de nieuwe Intergas cw5 cv ketel die u zou leveren. Ook is op de zolder (2e etage) nog steeds de 2 groepsverdeler niet gemonteerd. Ondanks dat ik meerdere malen aangaf aan uw collega dat ik deze gemonteerd zou willen hebben. Het geheel is nu direct gemonteerd aan het oude systeem. Mijn bestaande CV ketel is hiervoor blijkbaar niet geschikt want deze heeft nu steeds storing en hij blijft de hele tijd stoken, iets wat voor de aansluiting van de voerverwarming nimmer het geval is geweest. Ook zijn de slangen, die van zolder naar de beneden verdieping lopen, nog steeds niet gemonteerd in beugels, waardoor ik nog steeds de koof niet kan afwerken.

Ook vind ik de aansluiting van de slangen op de verdeler op de benedenverdieping niet conform de eisen die ik hieraan mag stellen, en het neemt een heel hoop kastruimte in beslag. Op de eerste etage kan wel gewerkt worden met 90 graden bochten, en waarom niet op de benedenverdieping? Ik wil dit graag netjes opgelost hebben, want dit is totaal niet zoals ik het heb opgedragen.

Nadat de vloerverwarmingsslangen in de vloer zijn gemonteerd, heeft uw collega de vloer afgesmeerd. Dit is niet gebeurd conform de eisen die ik hieraan mag stellen. Op sommige plekken kwamen de slangen uit de gefreesde sleuf, waardoor de slangen boven de normale afwerkvloer uitstaken. Ik heb dit zelf op moeten lossen omdat ik tot op heden 26-01-2018 geen oplossing van uw kant heb vernomen. Op de plek waar de vloerverwarmingsslangen de trapkast in gaan, staken de slangen zo ver uit dat mijn kast nu scheef staat. Ik wil dit graag opgelost hebben conform de eisen die ik hier aan mag stellen. Ook om te zorgen dat het gewicht van die kast de slangen niet beschadigd.

Ook heeft u mondeling toegezegd dat u elke verdieping zou kunnen infrezen, dit heeft u ook getest met een betonhardheidtester. Dit bleek toen u uw werkzaamheden starten niet waar te zijn, u heeft met moeite de benedenverdieping gefreesd gekregen. Nu moet ik opzoek naar een andere oplossing voor de bovenverdieping, dit heeft voor mij financiële gevolgen(lees duurder) U heeft mij nooit gemeld dat er, ondanks dat u getest heeft met uw apparaat, dat de kans bestaat dat de vloer niet gefreest kan worden aangezien uw apparaat maar de bovenste paar millimeters meet en niet 16 mm diep. Ik heb vertrouwd op uw ervaring en uw woord en ik mag er van uitgaan dat u ter zake deskundig bent en mag er dan van uit gaan dat u daadwerkelijk de sleuven kunt frezen

Ook hebben uw collega’s 1 grote bende achter gelaten in mijn huis. Ze liepen voor mijn huis door het grasveld heen met vochtig weer, ze liepen met hun natte schoenen door het huis en een andere collega ging tegellijm mengen in mijn huis. En het afval werd achtergelaten in mijn huis en tuin. Het geeft een ander persoon niet het recht, dat als ik afval in mijn huis of tuin heb, dat hij zijn afval erbij mag leggen/storten zonder dat aan mij te vragen.

Ik heb u een aanbetaling gedaan van 50% (€3000) van de aanneemsom (€6000), deze heb ik binnen 24 uur betaald nadat u uw factuur gestuurd heeft, ik vind het dus niet netjes dat u een goed betalende klant zo behandeld!

Ook kan ik geen afspraken met u maken, u zou 22-01-2017 alles in orde komen maken, dit was niet gelukt. Toen zou u 23-01-2017 langs komen om alles aan te sluiten en af te maken, u was toen vertrokken na maximaal 2 uur. 24-01-2017 hebben uw collega’s de rest aangesloten maar niet zoals is afgesproken in de overeenkomst die wij hebben gesloten. Ik heb doordat u 2 extra dagen bent gekomen, 2 werkdagen gemist. Dit heeft voor mijn financiële gevolgen aangezien ik die dagen niet aan het werk kon. Dit is al de zoveelste keer dat dit is voorgekomen. U zou al uw werkzaamheden in 2 dagen kunnen realiseren, ondertussen zijn wij minimaal 4 maanden verder en ik heb nog niet geleverd gekregen conform contract. Ik heb dus Veel werkdagen gemist, daardoor met inkomsten misgelopen.

Ik heb u meerdere malen gevraagd uw verplichtingen na te komen en contact met u op te nemen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan. Met deze (aangetekende) brief bied ik u voor de laatste keer de mogelijkheid om binnen 10 dagen na dagtekening(26-01-2018) alsnog aan uw verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen. Hiervoor dient u minimaal 48 uur van te voren een afspraak met mij te maken zodat ik mijn eigen werkzaamheden in kan plannen.

Wanneer u niet binnen 10 dagen na dagtekening het geheel conform onze overeenkomst in orde maakt, bent u in verzuim en is er sprake van wanprestatie en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle materiele en financiële schade die ik heb geleden en nog zal lijden.
Ik verzoek u vriendelijk binnen 5 dagen na dagtekening van deze brief schriftelijk te reageren.
Hoogachtend,

Nu maar hopen dat hij zijn werk afmaakt zoals ik aangegeven heb, of dat hij niets laat horen want dan gaan we het juridisch aanpakken. Het is gewoon gekkenwerk dat je iemand dik 4 maanden laat wachten op verwarming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Laatst online: 21-05 10:23
Heb je de brief al verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
D-190 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:22:
Net een brief gestuurd dat hij nog 10 dagen de tijd heeft…
Ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
Ja, ik heb hem verstuurd. Ik heb nu genoeg achter zijn kont aangezeten. Nu wil ik wat progressie zien en anders bel ik een ander bedrijf die zich wel aan zijn afspraken houd en de klant normaal behandeld.

Hoe dom kan je zijn als bedrijf trouwens, nu vertel ik het aan iedereen dat ze dat bedrijf absoluut niet moeten bellen, hoe erg kan je je ramen ingooien...

Ze hadden alle tijd om langs te komen, maar ze laten het gewoon "verslonzen", ik kan er nog steeds niet bij met mijn hoofd dat mensen zo zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 21:05
D-190 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:59:
Ja, ik heb hem verstuurd. Ik heb nu genoeg achter zijn kont aangezeten. Nu wil ik wat progressie zien en anders bel ik een ander bedrijf die zich wel aan zijn afspraken houd en de klant normaal behandeld.

Hoe dom kan je zijn als bedrijf trouwens, nu vertel ik het aan iedereen dat ze dat bedrijf absoluut niet moeten bellen, hoe erg kan je je ramen ingooien...

Ze hadden alle tijd om langs te komen, maar ze laten het gewoon "verslonzen", ik kan er nog steeds niet bij met mijn hoofd dat mensen zo zijn....
dat maakt ze momenteel waarschijnlijk weinig uit, er is namelijk werk zat, en dus ook voor beunhazen.

de belangrijkste vraag is natuurlijk; heb je al betaald?
de helft lees ik nu in de brief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Dan maakt verdere reactie ook niet meer uit, had nog wel wat verbeteringen voor je brief (en een half a4tje minder nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:41
Denniz0229 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:10:
[...]

dat maakt ze momenteel waarschijnlijk weinig uit, er is namelijk werk zat, en dus ook voor beunhazen.

de belangrijkste vraag is natuurlijk; heb je al betaald?
de helft lees ik nu in de brief :+
Er is 50% als aanbetaling betaald.Sorry, te laat :+

[ Voor 3% gewijzigd door nielsn op 26-01-2018 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
De Rikster schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:11:
Dan maakt verdere reactie ook niet meer uit, had nog wel wat verbeteringen voor je brief (en een half a4tje minder nodig).
Wat zou u toevoegen als verbetering als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
D-190 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 12:16:
[...]

Wat zou u toevoegen als verbetering als ik vragen mag?
Alle emoties als eerste schrappen
Puur verwijzen naar de contractuele afspraken
“Niet conform de eisen die ik hieraan mag stellen” dien je te onderbouwen dmv contract en/of vastgelegde aanvullende afspraken.
Bijzaken lekker weglaten (door het gras lopen met nat weer, spullen bij jouw afval opstapelen, hoe snel je betaald hebt na gunning opdracht etc)

Dus heel simpel:
- aanhef
- kennisgeving van termijn waarbinnen het opgelost moet zijn
- feitelijke opsomming van tekortkomingen tov contract
- afsluiting

Sowieso bij ingebrekestelling altijd de brief door een jurist laten opstellen (RBV is toch wel fijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mijn bestaande CV ketel is hiervoor blijkbaar niet geschikt want deze heeft nu steeds storing en hij blijft de hele tijd stoken, iets wat voor de aansluiting van de voerverwarming nimmer het geval is geweest.
Exact dit had ik ook bij mijn nieuwe ingefreesde vloerverwarming. Bleek veel lucht in te zitten. Oplossing: ontluchten ontluchten ontluchten, pomp tijdelijk op volle bak (die van de CV vooral) en dan gaat het al gauw beter. Storing van CV kwam bij mij simpelweg omdat door de lucht de doorstroming matig was en de ketel zijn warmte niet kwijt kon en spreekwoordelijk overkookte. Kon zelfs niet meer douchen.
Pagina: 1