Toon posts:

maximum gewicht van een frameaccu op eenfietsframe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een accu gekocht voor bevestiging op het frame van een fiets.

De batterij weegt bijna 6 kilo en het is blijkbaar de bedoeling deze te bevestigen met twee bouten op de plaats van de bidonhouder op de schuine buis.

Is het OK om een batterij van 6 kg te bevestigen met 2 boutjes op een aluminium frame?

Bart

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

De gemiddelde amateur fietser compleet in uitrusting weegt 90 kilo. Batterij van 6 kilo is niks voor een frame.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-11 22:02
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:24:
Ik heb een accu gekocht voor bevestiging op het frame van een fiets.

De batterij weegt bijna 6 kilo en het is blijkbaar de bedoeling deze te bevestigen met twee bouten op de plaats van de bidonhouder op de schuine buis.

Is het OK om een batterij van 6 kg te bevestigen met 2 boutjes op een aluminium frame?

Bart
Ligt er heel erg aan hoe stevig die moeren zijn. Heb genoeg frames gezien waar de busjes niet echt vast zaten en dan is zes kg veel te veel. En het ligt er natuurlijk aan wat je met de fiets wil gaan doen. ik denk dat ik bij zo'n bevestiging graag nog iets van een brede slangenklem om batterij+buis zou doen, als tenminste het geen carbon frame is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:50
Zitten de schroeven aan de onderkant of de bovenkant? Niet toevallig ook nog een plaats op de zadelstang?
Ik zou het toch ook een beetje risky vinden.
Paar brede tie wraps er om heen? Of als het nog steviger moet een slangklem? (was ook al gezegd zie ik nu :)

[ Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 15-01-2018 00:31 ]

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-11 09:58
azz_kikr schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:33:
De gemiddelde amateur fietser compleet in uitrusting weegt 90 kilo. Batterij van 6 kilo is niks voor een frame.
Niet lullig bedoeld maar die krachten die je nu noemt zijn totaal niet te vergelijken. De zadelpen is zo ontworpen om die kracht af te dragen aan de wielen. De stang waar het nu om gaat is niet ontworpen om 6kg te dragen op die twee boutjes.

Ik denk dat ik het er wel op zou durven monteren als het een stadsfiets is met soortgelijk rustig gebruik.

Always look on the bright side of life.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet zozeer de buis waar ik me zorgen over maak, maar de 2 kleine boutjes.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
Die boutjes houden dat gewicht ook wel, geen probleem.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Pagina: 1