Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 18:22
Mijn vraag
Nadat ik een tijdje game op mijn laptop, komt er een moment dat mijn videokaart ineens niets meer wil doen, mijn fps daalt dan tot onspeelbare getallen.
Dit gebeurd in alle games na onbepaalde tijd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ROG GL553VD met GTX1050 en i5
Laptop is aan stroom.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Temperatuur word niet te hoog.
Herinstallatie drivers had geen effect.
Wanneer het probleem voorkomt is de tijdelijke oplossing om de laptop opnieuw op te starten. Maar daarna komt het probleem helaas weer terug.
Na het monitoren zie ik dat de videokaart volop word gebruikt wanneer de game op de achtergrond staat, maar wanneer deze in beeld komt de videokaart ineens bijna niets meer doet.
Forceren van het gebruik van de Nvidia gpu in dat scherm van Nvidia had geen invloed.
Er zijn geen andere programma's die de prestaties drukken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:24
Het klinkt toch wel als een temperatuur issue.

Heb je zowel de temperaturen van de CPU als de GPU doorgemeten en zo ja wat zijn de waardes precies?
Chipset drivers ook bijgewerkt?

Energieprofiel ingesteld op Hoge Prestatie (High Performance)?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 18:22
Wylana schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:47:
Het klinkt toch wel als een temperatuur issue.

Heb je zowel de temperaturen van de CPU als de GPU doorgemeten en zo ja wat zijn de waardes precies?
Chipset drivers ook bijgewerkt?

Energieprofiel ingesteld op Hoge Prestatie (High Performance)?
Ik snap dat het klinkt als een temperatuur issue, dacht ik zelf ook aan. Maar na de temperatuur waar mogelijk te hebben gemeten met coretemp en msi afterburner kon ik geen probleem vinden. CPU blijft onder de 90 (met throtteling maar komt niet onder de 3ghz, is een bekend dingetje met deze laptop.) en de videokaart komt niet boven de 80 graden.

Energieprofiel heb ik ook ingesteld staan op Hoge Prestaties. Ook heb ik handmatig alle energy saving features uit gezet waar mogelijk in Windows 10, maar dat helpt helaas ook niet.

Alle drivers heb ik ook bijgewerkt, ook oudere drivers geven hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:24
Afhankelijk van de leeftijd van de laptop zou ik hem dan aanmelden bij Asus.

Mogelijk dat zij nog een verklaring hebben hiervoor.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!