Mijn vraag
Nadat ik een tijdje game op mijn laptop, komt er een moment dat mijn videokaart ineens niets meer wil doen, mijn fps daalt dan tot onspeelbare getallen.
Dit gebeurd in alle games na onbepaalde tijd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
ROG GL553VD met GTX1050 en i5
Laptop is aan stroom.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Temperatuur word niet te hoog.
Herinstallatie drivers had geen effect.
Wanneer het probleem voorkomt is de tijdelijke oplossing om de laptop opnieuw op te starten. Maar daarna komt het probleem helaas weer terug.
Na het monitoren zie ik dat de videokaart volop word gebruikt wanneer de game op de achtergrond staat, maar wanneer deze in beeld komt de videokaart ineens bijna niets meer doet.
Forceren van het gebruik van de Nvidia gpu in dat scherm van Nvidia had geen invloed.
Er zijn geen andere programma's die de prestaties drukken.
Nadat ik een tijdje game op mijn laptop, komt er een moment dat mijn videokaart ineens niets meer wil doen, mijn fps daalt dan tot onspeelbare getallen.
Dit gebeurd in alle games na onbepaalde tijd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
ROG GL553VD met GTX1050 en i5
Laptop is aan stroom.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Temperatuur word niet te hoog.
Herinstallatie drivers had geen effect.
Wanneer het probleem voorkomt is de tijdelijke oplossing om de laptop opnieuw op te starten. Maar daarna komt het probleem helaas weer terug.
Na het monitoren zie ik dat de videokaart volop word gebruikt wanneer de game op de achtergrond staat, maar wanneer deze in beeld komt de videokaart ineens bijna niets meer doet.
Forceren van het gebruik van de Nvidia gpu in dat scherm van Nvidia had geen invloed.
Er zijn geen andere programma's die de prestaties drukken.