Toon posts:

WIN10 installatie is niet voltooid start installatie opnieuw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanochtend mijn laptop geupdate, tenminste dat heb ik geprobeerd, maar sindsdien kom ik mijn laptop niet meer in. Vóór de update was er niks aan de hand, tijdens de update in de eerste instantie ook niet. Windows was netjes aan het updaten tot hij bij 92% procent kwam, waar hij een hele tijd bleef hangen, vervolgens opnieuw opstartte en sindsdien niet meer doorstart. De laptop blijft bij het Acer opstartscherm hangen met de melding. ''De installatie is niet voltooid. Start de installatie opnieuw als Windows op deze computer wilt installeren''. Als ik dan op ok klik, start hij opnieuw op, om vervolgens op hetzelfde punt te blijven hangen.

Volgens Microsoft zouden updates via de Windows safe mode verwijderd moeten kunnen worden, maar ik kom dus niet in de Safe Mode van mijn laptop. Herhaaldelijk op F8 drukken werkt niet, de Windows knop +R of +L indrukken werkt ook niet. Sterker nog de laptop reageert helemaal nergens op. Ik kan alleen de aan/uit knop gebruiken voor een harde reset en F2 om in de Bios komen. De laptop herhaaldelijk aan en uit zetten met de harde reset om zo bij 'automatisch herstellen' of 'herstelomgeving' te komen werkt ook niet. Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is via een bootable recovery drive Windows opnieuw te installeren, maar dat wil ik absoluut niet. Ik heb een heleboel bestanden en programma's op mijn laptop staan die ik niet kwijt wil. Hier vind je nog meer mensen met hetzelfde probleem op het Microsoft forum.
https://answers.microsoft...6e-49a5-ba0d-d22adacec7d8
Microsoft blijft maar dezelfde oplossingen bieden die niet werken en uiteindelijk schepen ze je af met ''ja installeer Windows maar opnieuw, maar dan ben je wel al je bestanden en instellingen kwijt''. Echt heel erg slecht. Vóór de update was er niks aan de hand met mijn laptop. Ik ben hier dus in de hoop dat er mensen zitten die wel weten hoe ik dit kan oplossen zonder Windows opnieuw te moeten installeren. Ik wil mijn laptop terugzetten naar het punt vóór de laatste update, want daar zijn alle problemen mee begonnen. Wie kan mij helpen?

Ik heb een Acer E15 laptop en Windows 10 als besturingssysteem, 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Wat gebeurd er als je Shift indrukt nadat je het opstart?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Dit zijn mogelijke opties:
https://support.microsoft...ndows-10-recovery-options

Booten van herstel DVD / usb en dan herstelpunt terugzetten?
https://www.seniorweb.nl/...systeemherstel-windows-10

Terug naar eerdere versie:
http://nl.ccm.net/faq/172...n-naar-een-eerdere-versie

Maar.. heb je een systeem backup gemaakt voordat je ging backuppen (of een image met een andere tool)?
Dit dus:
https://www.schoonepc.nl/optim/backup.html

Eigenlijk moet je dit standaard doen systeem backup maken. Gaat het mis zet je die terug. Klaar.
Heb er van de week nog een gemaakt voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de input.

Als ik op shift indruk bij het opstarten dan gebeurt er niks. Hij start door tot het Acer scherm en dan krijg ik dezelfde foutmelding.

Die herstelopties link had ik ook gevonden, alleen er staat er voor mij geen oplossing bij die werkt, behalve dan Windows opnieuw installeren. Ik wilde eerst Windows herstellen via een herstelpunt, maar ik kom het besturingssysteem niet in. Voor de meeste oplossingen op de herstelpagina, moet je in het besturingssysteem of in ieder geval bij het Windows opstartscherm kunnen komen, maar mijn laptop blijft dus al hangen bij het Acer opstartscherm..waardoor die oplossingen voor mij dus al afvallen, want ik kom er niet in. Het maken van een herstelmedium, ik noemde het recovery boot drive, is volgens mij ook geen optie. Op de eerste website staat inderdaad je via een herstelmedium je Windows kunt herstellen, dus ik dacht dat dat mijn oplossing zou kunnen zijn, maar als je dan doorklikt zie je dat je met het maakte herstelmedium Windows opnieuw installeert en dus niet 'herstelt' zoals Microsoft bij de eerste link aangeeft (of ik zie iets over het hoofd).

Ik heb jammer genoeg geen back up gemaakt van mijn systeem, ja heel stom achteraf gezien. Ik kan dus ook niet met mijn eigen back up Windows herstellen. Ik had nooit gedacht dat een Windows update voor zoveel problemen kon zorgen. Ik bedoel hoe kan dit zomaar? Er was niks aan de hand met mijn laptop, ik heb zelf ook niet gevraagd om de update. Windows gaf aan dat er 'belangrijke updates' klaar stonden en ik heb met volle vertrouwen op bijwerken geklikt. En nu kan ik mijn laptop helemaal niet meer gebruiken, terwijl er niks mee aan de hand was. Echt ontzettend vervelend. Ik ben erg afhankelijk van mijn laptop voor zowel mijn studie als mijn werk en ja het is misschien ook wel deels mijn eigen fout, omdat ik een back-up had moeten maken, maar ik ging er vanuit dat het met de updates van Microsoft wel goed zat, maar blijkbaar dus niet.

Aangezien ik zo 1, 2, 3 ook geen andere oplossing weet, zal ik morgen toch kijken of ik ergens een USB stick vandaan kan toveren, want die heb ik hier niet liggen. Hopelijk kom ik er uit met het herstelmedium en herstelt hij daadwerkelijk mijn Windows zonder mijn bestanden te wissen. Nogmaals bedankt voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Als ik op shift indruk bij het opstarten dan gebeurt er niks. Hij start door tot het Acer scherm en dan krijg ik dezelfde foutmelding.
@Verwijderd en als je shift de hele tijd snel indrukt?

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg ook geen verandering als ik shift snel indruk.. Er is geen manier om via de Bios in het besturingssysteem te komen? Of bij mijn instellingen of het Windows startscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Helaas niet, maar als je hem een paar keer via de powerknop uitzet tijdens het opstarten, krijg je dan niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ben ik een stapje verder. Uit frustratie heb ik nogmaals gewoon op alle knoppen op mijn toetsenbord gedrukt en opeens verscheen onderaan een regel met automatisch herstel gestart oid en nu zie ik de blauwe herstelpagina voor me. Ik weet niet precies wat ik heb ingedrukt, maar volgens mij was het een combinatie van control, shift, alt, delete en de windowsknop. Moment, ik ga kijken of hem kan herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Vanaf daar kun je volgens mij eventueel in veilige modus; kijk dan eens of hij doorstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag geen optie voor veilige modus. Ik had eerst een scherm met 2 opties, pc opnieuw opstarten en geavanceerde opties. Aangezien opnieuw opstarten niet werkt, heb ik gekozen voor geavanceerd.Toen gekozen voor probleem oplossen. Toen kreeg ik weer 2 opties, gekozen voor geavanceerd en toen voor teruggaan naar de vorige versie. Windows is het systeem nu aan het terugzetten naar de vorige versie met behoud van alle bestanden. Hopelijk werkt dit.

Edit: De hersteloptie leek eerst te werken, maar na een paar seconden gaf hij een foutmelding dat de versie niet kon worden teruggezet. Windows raadde aan om pc opnieuw in te stellen, dus daar heb ik voor gekozen met behoud van bestanden en programma's. Hij is nu bezig..Ben benieuwd.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:43:
Ik bedoel hoe kan dit zomaar? Er was niks aan de hand met mijn laptop, ik heb zelf ook niet gevraagd om de update. Windows gaf aan dat er 'belangrijke updates' klaar stonden en ik heb met volle vertrouwen op bijwerken geklikt.
Ben benieuwd hoe dit nu afloopt wat er nu gebeurt op je laptop.Hopelijk OK.

Tja, niet om het in te wrijven, maar waarom bestaat er een backup optie, die je nl zelf wel in de hand hebt in tegenstelling tot de laatste blijkbaar fatale update. Maak iig altijd meteen een image van een kant en klare installatie, daar zit het meeste werk in. Die paar zaken die je er na nog installeert kun je altijd nog bijwerken.
Jouw data horen nooit weg te zijn, je moet minimaal ook nog een backup hebben op een ander medium.

Maw als het goed is zou je dus met een schoon systeem ook zo verder moeten kunnen werken op mogelijk wat settings na. Heb je geen tijd om te herinstalleren maar je kunt meteen ergens een laptop regelen, boot dan de probleem laptop van een Win10 -PE boot USB stick en je kunt je data eraf halen mocht je geen backup hebben.....
Sterkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er weer in. Mijn bestanden lijken allemaal aanwezig te zijn, die heb ik ook maar meteen op mijn externe schijf gezet. Ik zie wel dat er aan mijn programma's en instellingen is gesleuteld en dat ik mijn bookmarks kwijt ben, waar ik absoluut niet blij mee ben. Ik zal komende week mijn programma's en instellingen herstellen en daarna een back-up maken van mijn gehele systeem. Ik voer ook nooit meer een update uit zonder eerst een back-up te maken.

Wat betreft het niet regelmatig maken van een back-up. Bij mijn vorige laptops maakte ik eigenlijk altijd back-ups van mijn systeem, maar met de jaren is dat steeds minder geworden tot ik helemaal geen back-ups meer maakte. Ik had nooit problemen met mijn laptops en vond het op een gegeven moment niet meer nodig. Misschien wat naïef of gemakzuchtig om te denken dat het nooit mis zou kunnen gaan met Windows. Deze fout maak ik geen 2e keer. Dank voor die PE boot link, ga ik opslaan. Komt misschien ooit nog van pas.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het meedenken en voor de hulp. Ik kan verder en heb mijn bestanden iig kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds gisterenavond...
Ik zou graag de toetsencombinatie kennen om tot aan die regel met automatisch herstel te komen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:38: Ik weet niet precies wat ik heb ingedrukt, maar volgens mij was het een combinatie van control, shift, alt, delete en de windowsknop.
Bij mij lukt er niets met deze combinatie 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 11:18
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:58:
[...]

Bij mij lukt er niets met deze combinatie 😔
Zodra de PC opstart en je dat ronddraaiende ding krijgt, pc uitdrukken. Dit 2x doen en je komt vanzelf in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ouichef
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-07 10:04
^^Dit 2x doen >> gouden tip
Daarna herstel>met behoud van

Maar wat is de oorzaak van het ontstane probleem? Update fail? Komt het dan later weer terug?

Surface pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem.
Het betreft een pc met oorspronkelijk Windows 7.
Hierop was de gratis upgrade naar Windows 10 geïnstalleerd.
Tijdens de installatie van de laatste grote update was de pc ook vastgelopen met hetzelfde scherm, dat telkens blijft terugkomen.
Om in 1 keer van alles af te zijn, heb ik een licentie voor Windows 10 gekocht en Windows schoon geïnstalleerd. alles ging goed, totdat Windows uit zichzelf de update ging installeren.
Nu weer hetzelfde probleem.
Microshit bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:35

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

ik heb laatst met Veeam een backup getrokken. Met recovery media.
https://helpcenter.veeam.com/endpoint/11/image_create.html

En daar met een andere pc mijn zut eraf gehaald. Vervolgens met diezelfde recovery proberen te herstellen via de command prompt.

[ Voor 4% gewijzigd door kromme op 20-02-2018 12:19 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat bij mij al niet meer om een backup van gegevens, deze zijn toch al weg na een schone installatie.
Maar ik krijg de pc niet meer werkend, doordat telkens dezelfde fout optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:22:
Het gaat bij mij al niet meer om een backup van gegevens, deze zijn toch al weg na een schone installatie.
Maar ik krijg de pc niet meer werkend, doordat telkens dezelfde fout optreedt.
Sorry, ik heb niet de hele post gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig heb ik zelf nog wel een werkende pc, waar de update gewoon op is uitgevoerd.
maar hoe ik de pc met het probleem weer kan laten werken, weet ik niet.

Het zou toch te verwachten zijn dat Microsoft met een oplossing voor dit probleem komt!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de pc kunnen terugzetten naar de vorige versie.
Nu draait de update opnieuw.
Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kromme

kromme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat de update opnieuw is uitgevoerd, weer dezelfde fout:
''De installatie is niet voltooid. Start de installatie opnieuw als Windows op deze computer wilt installeren''
Resumé:
3 keer deze fout, waarvan 2 na een volledige nieuwe Windows installatie.

Inmiddels weer terug naar de vorige Windows-versie, maar vraag me af hoelang het duurt, totdat Windows uit zichzelf weer de update installeert en weer vastloopt.

Verwijderd

Inmiddels heeft Windows zelf de update ongevraagd opnieuw geïnstalleerd.
Dus nu weer de zelfde vastloper:
''De installatie is niet voltooid. Start de installatie opnieuw als Windows op deze computer wilt installeren''
Hier wordt je toch moedeloos van!

Hoe voorkom je dat Windows ongevraagd deze update uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na herhaalde contacten met Microsoft, heb ik op hun advies de Windows Update functie uitgezet.
Microsoft werkt aan een reparatie van de update.

Uitzetten doe je in Services; Windows Update; eigenschappen; uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dezelfde malaise. Herhaaldelijk aan en uitgezet zoals geadviseerd. Helaas gebeurt er niets. Blijft maar aangeven: "Instalatie is niet voltooid. Start de installatie opnieuw als Windows op deze computer wilt instaleren"

Iemand nog een idee? Harde reset is geen optie dan is mijn dochter al haar schoolwerk kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde!

Dacht eerst dit is een virus door het slechte icoontje en spelfout...

Help ;w

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2018 18:19 ]

Pagina: 1