Toon posts:

vraagje over verschillen geforce SDR en geforce DDR - waardoor problemen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS P3B-F waarop een normale geforce (CLA) goed draait, en de pro-versie blaast zichzelf op. (Symtonen lijken op overklokkingsproblemen, terwijl de kaart 1/2 uurtje zonder OC draaide. Twee pro versie laten draaien, beide naar resp. 1/2 uurtje en 1 dag)

Daarom lijkt het mij zinvol om de verschillen tussen de beide kaarten te weten te komen.

Het enigste verschil wat ik me kan bedenken, is dat er ander geheugen op de kaart zit, waardoor de kaart warmer wordt, en dus zichzelf op blaast. (Dit lijkt logisch, maar waarom zitten er dan geen extra koelers op de kaart)

Of zou het gewoon stom toeval zijn.

Kan iemand mij helpen met dit probleem????
(Ander merk Geforce pro, koelers, aanpassingen aan drivers.......)

Thanx!!!

Pieter

Verwijderd

"Symptomen lijken op overclockingsproblemen."

Eh, kan je iets duidelijker zijn?

Je zou kunnen proberen je kaart even vet te underclocken, en dan kijken of ie het wel goed blijft doen. Zo ja, dan heeft ie waarschijnlijk last van oververhitting.

Verwijderd

Topicstarter
nou, er komen witte strepen in beeld, bij het restarten heeft ie 16 mb aan, in dos-modes (ook bij restarten) komen er witte pixels in beeld.

Dit gebeurt er toch als je kaart zichzelf opblaast? nu, opblazen doet ie meestal door de warmte -> overklokken.

Zou jij een oplossing weten?? Extra koelers is een optie, maar blijf ik met de vraag waarom ie te warm wordt.

Pieter