Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke Adobe/Autocad Laptop

Pagina: 1
Acties:

• RolenID
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-11 14:51
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga vooral het volledige Adobe pakket gebruiken. Autocad LT 2018 is ook aanwezig.
Dus een laptop met een goede Quadro kaart is een must.

Wat is je budget?
minimaal €2000,- ex BTW.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja vaak bij klanten aanwezig om projecten te laten zien en thuis werk. Accuduur hoeft niet 10uur te zijn want kan overal stroom tappen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het mag absoluut geen Gaming bak worden. Een Asus ROG zal dus al afvallen.

Zelf al gevonden is de Dell Precision 5520 - Anniversary Edition.
Deze laptop is ruim 2100 euro en heeft een 4K scherm en een NVIDIA Quadro M1200.
http://www.dell.com/nl-nl/work/shop/laptops-en-netbooks/precision-5520-anniversary-edition/spd/precision-15-5520-laptop/ctop5520emea_ae

Maar ik wil graag meer opties hebben om een goede beslissing op te maken.
Ik weet dat dit een moeilijk segment is met weinig keuze vandaar deze vraag.
Alvast bedankt! _/-\o_

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Heb je al eens gekeken naar wat HP(Zbook serie) en Lenovo Geloof de T serie's te bieden hebben? Dat zijn ongeveer soortgelijke laptops al denk ik dat HP met 4k scherm iets meer kost :p.
Maar het is de moeite waard.
Zelf heb ik geen super scherm nodig voor mij werk en gebruik ik naar alle tevredenheid een Zbook G3 15" met full HD scherm. Leuk ding, krachtig en robuust.

Game bakken heb ik ook niks mee, zal hier ook nooit in huis komen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:25
Check even of je 4K resolutie ook goed door Autocad ondersteund wordt. Mijn ervaring is dat applicaties nog niet altijd de hele hoge resoluties ondersteunen.
Waarbij 4K op een Laptop erg hoog is vs de scherm diameter
Daarnaast heb je erg weinig memory geselecteerd.

Alternatief Lenovo P51

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

HP Zbook of Elitebook, Dell Precision, Fujitsu Celsius. Kies maar: categorie: Laptops

LinkedIn WoT Cash Converter

• RolenID
Rolfie schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:37:
Check even of je 4K resolutie ook goed door Autocad ondersteund wordt. Mijn ervaring is dat applicaties nog niet altijd de hele hoge resoluties ondersteunen.
Waarbij 4K op een Laptop erg hoog is vs de scherm diameter
Daarnaast heb je erg weinig memory geselecteerd.

Alternatief Lenovo P51
Bedankt voor je reactie! Zouden jullie gaan voor een full HD scherm en dan 32gb. Bedoel je dat?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@ponyrijden Jij weet zelf toch wel wat je nodig hebt? Tenminste, ik proef uit de ts dat je Adobe pakketten en AutoCAD Lite al langer gebruikt. Je gaat immers niet zonder ervaring naar een klant, neem ik aan...

Wij hebben je nu vier merken gegeven. Lenovo Thinkpad P series kun je ook overwegen om @Daniel_Elessar te verbeteren.

• Rolfie
ponyrijden schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:55:
[...]

Bedankt voor je reactie! Zouden jullie gaan voor een full HD scherm en dan 32gb. Bedoel je dat?
Hangt er vanaf...... Ik heb een 4K laptops gehad van HP, voor solidworks, en hoewel de laatste versie van solidworks 4K ondersteund, werkt het voor geen meter voor de eind gebruik. De menu's zijn te klein.
1080 werkt een stuk beter voor hun.

8GB memory is ook erg weinig om te werken. Vaak is bij dit soort applicaties, meer is beter. Maar 8 GB is heel erg weinig. Dat is net genoeg voor standaard applicaties en zeker niet voor autocad of adobe er bij.

Mijn gevoel zegt 1080 en 32GB memory werkt veel beter. Maar jij zal hier vast meer ervaring mee hebben? Jij kent je applicaties en zal er vast vaker mee gewerkt hebben. Oa wat de specificaties zijn van de applicaties welke jij gebruikt.

Kijk eventueel ook als je veel thuis/ kantoor werkt, maar een goede dockingstation ondersteuning. Je kan daar dan gemakkelijk meerdere monitoren op aansluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door Rolfie op 15-01-2018 11:54 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Rolfie docking is voor Dell en HP geen enkel probleem. Lenovo heeft ook dockings in het assortiment. Fujitsu ken ik wat dat betreft niet zo goed. Top dat je het aanstipt.

• Rolfie
PcDealer schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:05:
@Rolfie docking is voor Dell en HP geen enkel probleem. Lenovo heeft ook dockings in het assortiment. Fujitsu kenik wat dat betreft niet zo goed. Top dat je het aanstipt.
Check even wat voor een docking stations ze hebben vanuit de hardware.
USB is waardeloos is mijn ervaring. Zeker voor wat jij wilt.
Ik weet dat bij bepaalde Dell modellen de docking station niet mooi past en er ook niet uit ziet. Of dit model dat ook heeft weet ik niet. HP (is misschien dell ook) zijn vaak op thunderbolt. Werkt redelijk.
Lenovo heeft nog wel echt docking stations waar je de laptop echt in zet.Werkt perfect moet ik zeggen. Ik heb meerdere Lenovo laptops hier, en ik kan ze er allemaal plaatsen.

En check eventueel hoeveel monitoren je kunt aansluiten op de docking station, sommige hebben maar 1 aansluiting.

• RolenID
Via een PB heb ik deze Lenovo laptop binnen gekregen https://www.bluelink.nl/product/20EN0008MH
Deze heeft een Xeon processor en de 16GB en nog een 4K scherm voor zelfs minder dan 2k..
Iemand ervaring met deze serie?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Rolfie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:09:
[...]
Check even wat voor een docking stations ze hebben vanuit de hardware.
USB is waardeloos is mijn ervaring. Zeker voor wat jij wilt.
Je bedoelt of er een dockingpoort aanwezig is. Dell, HP en Lenovo sowieso bij de juiste (eerder genoemde modelseries). Maar dockingstations en port reclicators zijn er in verschillende uitvoeringen. Pak inderdaad een met een decicated dockingpoort.
ponyrijden schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:21:
Via een PB heb ik deze Lenovo laptop binnen gekregen https://www.bluelink.nl/product/20EN0008MH
Deze heeft een Xeon processor en de 16GB en nog een 4K scherm voor zelfs minder dan 2k..
Laptop ontvangen of een link? Wat een Web 1.0 website trouwens... En als mensen een link sturen, dan graag de PW link pricewatch: Lenovo ThinkPad P50 20EN0008MH. Spammen is ook niet via DM toegestaan ;)

https://www3.lenovo.com/n...hinkPad-P50/p/22TP2WPWP50 heeft een dockingpoort.

• Rolfie
ponyrijden schreef op maandag 15 januari 2018 @ 15:21:
P50 is EOS (End Of Sale) en opgevolgd door de P51, welke oa een zwaardere videokaart heeft en er zullen vast nog wel meer verschillen in zitten.

De site van bluelink... Ik heb daar nooit durven te bestellen, voornamelijk vanwege het er niet uit zien van de website. En je moet nog wat geheugen uit te breiden.

Daarnaast komt je weer uit op 4K.. Iets waar ik persoonlijk te veel problemen mee heb op laptops. Op een Desktop werkt het perfect, Laptop helaas te veel issues.
Extra note: 4K kost ook nog eens extra energie op de battery.

Check eens gewoon de Lenovo site voor de P51. Lenovo site is trouwens incl BTW, dus dat gaat er nog af.

• maratropa
  • Niet online
In princiepe heb je voor adobe en autocad LT helemaal geen pro gpu nodig, maar ik zou waarschijnlijk wel voor een pro workstation laptop gaan, al is het alleen maar voor de bouwkwaliteit.

Besef ook dat je een prima refurbished HP Zbook hebt voor 500 euro. Niet echt licht enzo maar dat klinkt niet als een pré?

specs

Pagina: 1