Muiscorsor van laptop "loopt weg" uit zichzelf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 13:39
Mijn vraag
...
Van de een op de andere dag begon de cursor van mijn laptop vanzelf "weg te lopen". Meestal is dat naar de rechter bovenhoek of de linker onderhoek.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ulcT_nrJeEU]

Soms is het probleem eventjes weg en komt weer terug zodra ik het touchpad of het touchscreen bedien. In de praktijk kan ik 'm dus niet meer gebruiken :/

Ik herken dit probleem op hele oude laptops (als in Pentium/Pentium 2), maar daar loste het zich altijd op als je 'm even een paar secondes de tegengestelde richting in bewoog. Op deze Dell blijft het probleem echter.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
- Dell Latitude E6410ATG laptop
- Windows 7 Pro 32-bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
- Drivers zijn reeds up-to-date
- Externe muis aangesloten, probleem blijft.
- Geboot vanaf een Ubuntu USB-stick. Probleem is daar ook, dus lijkt me een hardware-probleem.

Ik heb dus het idee dat er een probleem is met het touchpad. Is dit een vaak voorkomend probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37
Je pookje is vast niet meer goed dan, haal het rubbertje eens los en maak hem daar schoon met een hoge luchtdruk bus.

Dit heeft dus niks met je touchpad te maken maar met het pookje in het midden van het toetsenbord.

[ Voor 30% gewijzigd door DutchKel op 14-01-2018 14:46 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:28
Mijn eerste gevoel zegt dat het muis'knopje' in het midden van het toetsenbord roet in het eten gooit. Werkt die wel gewoon als je die gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dat is waarschijnlijk de calibratie van de Acupoint.
Dat blauwe nubbie in het midden van het toetsenbord. Duw daar eens tegenaan als hij dit issue heeft en kijk wat dat uithaalt.

Het kan zijn dattie stuk is, misschien heb je de mogelijkheid om hem los te koppelen door een flatcable onder het toetsenbord los te trekken. Soms zitten ze geintegreerd in de toetsenbord kabel en dan kan je t schudden.
Misschien dat een vers toetsenbord dan een oplossing is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:12

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Is helaas een standaard kwaal bij de 6x10 series (google maar op mouse drift). Een optie is de pointer stick uitschakelen of een nieuw keyboard.
Neem aan dat er geen supportcontract meer opzit, part is 54 ex btw via dell of een paar euros op ebay.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 14-01-2018 14:52 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Josefien
Ah, het is inderdaad dat muis-knopje in het midden :o Als ik die de tegengestelde richting op duw met de juiste kracht kan ik de cursor stil krijgen. Alleen... zodra ik 'm los laat, begint het weer :/

Nu ik in de juiste richting ben gestuurd vond ik via Google dat je die knop "af kan koppelen" door de bruine pinnen van de toetsenbord-kabel af te plakken :D

Uiteraard geprobeerd en ja hoor... de cursor blijft weer stilstaan en ik kan m'n laptop weer gebruiken :D Alleen dat muis-knopje doet het natuurlijk niet meer, maar gebruikte ik toch al niet :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hSjiLcT.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OxU6vG8.jpg

Wel een trieste laptop dit... eerst die problemen met bubbeltjes in het scherm door een ontwerpfout en nu problemen met de cursor... :/

En uiteraard geen garantie, want ik heb 'm ooit 2e hands gekocht...

[ Voor 4% gewijzigd door Josefien op 14-01-2018 15:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Josefien schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:09:
Nu ik in de juiste richting ben gestuurd vond ik via Google dat je die knop "af kan koppelen" door de bruine pinnen van de toetsenbord-kabel af te plakken :D
Uitzetten in de settings was dan toch veel makkelijker geweest ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Met een verspringende cursor is dat niet zo makkelijk :P

Dit loshalen en afplakken was amper 5 minuten werk ook :D

Los daarvan vind ik een hardware-oplossing beter. Met uitzetten in de software komt het terug na bijv. een herinstallatie of als je om wat voor rede dan ook ooit een herstelsysteem moet booten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Josefien schreef op zondag 14 januari 2018 @ 20:32:
Met een verspringende cursor is dat niet zo makkelijk :P
FN + 2x F5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Werkt die sneltoets ook als het OS is geherinstalleerd en de drivers er nog niet op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Josefien schreef op zondag 14 januari 2018 @ 22:39:
Werkt die sneltoets ook als het OS is geherinstalleerd en de drivers er nog niet op staan?
Ja maar als de drivers er nog niet op staan werkt ie hoe dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Dat muisknopje doet het voor zover ik weet al zonder drivers, net als het touchpad. Het gedraagt zich toch als standaard pointing device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:44
Volgens mij is het touchpad + pointing stick èèn PS/2 apparaat.
Zo zit het bij mijn Dell tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Dat zal best kunnen :D

Ik heb net getest of dat knopje het doet zonder driver, dus plakbandje eraf en een Windows 7 installatie-DVD geboot... en de cursor loopt weg :P Hij doet het dus ook zonder specifieke driver, ofwel in de software uitschakelen is geen goed idee op lange termijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:10

dragonhaertt

@_'.'

Ik had precies hetzelfde met mijn Lenovo, maar ook een nieuw toetsenbord kon niet baten. In de driver is hij wel uit te schakelen, maar daarmee zijn de knoppen boven het touchpad ook uitgeschakeld. Misschien een goed idee om eens uit te zoeken welke pinnen precies van de trackpoint zijn en deze ook afplakken.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:44
Je kunt de interne PS/2 automatisch uitzetten wanneer er een externe muis is via een setting in de BIOS.
Pagina: 1