Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• brnbtc
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-01 21:40
Dag allemaal,

Als eerste super gaaf wat hier allemaal te vinden is over domotica.

Ik heb wat advies nodig.

Ik ben mijn bovenverdieping aan het verbouwen en wil hier beginnen met domotica. Ik twijfel tussen domoticz of een homey als server. Ik kan klein beetje programmeren.

Wat ik ga toepassen is Fibaro actoren i.c.m. Pulsdrukker/Fibaro jaloezie/aeotec multisensor 6/ stuk of 15 actoren totaal.
Ik beschik over een Synology Nass.
Verlichting en scenes kom ik wel uit.

Waar ik nog advies bij nodig heb:
ik wil ook muziek integreren. Ik lees dat dit bij de homey vrij simpel kan. Ik heb nu vrij simpel muzieksysteem waar ik eventueel met Google chromecast wat mee kan doen. Maar wil iets als Sonos niet Uitsluiten. Ik lees bij bijvoorbeeld Domoticz niet veel over integratie van muziek. Wat ik graag wil kunnen is internetradio op nass via domoticz streamen. Bijvoorbeeld opstarten van muziek bij bepaalde scenes. Vanuit YouTube e.d. Wat is er allemaal mogelijk?

Raden jullie mij de honey aan, ik neig zelf naar Domotica, maar vraag me af hoe dit dus zit met muziek/multiroom audio?

Alvast bedankt!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:25
Tsja, van alles is er mogelijk en soms ook weer niet... Begin eens met het zoeken naar componenten binnen domoticz (of Home Assistant, ook een erg goede!) om te kijken wat voor opties er zijn. Maak een lijstje met (concrete) wensen en kijk of er iets is wat dat kan doen.

Vanuit Home Assitant(HA) kan ik iig mp3's van mijn server (wel publiek beschikbaar) afspelen om een Google Home (maar dus ook een chromecast). Dat zal vast ook kunnen met internetradio. Youtube betwijfel ik dan weer, maar wie weet. Verder kan ik vanuit HA ook kodi bedienen en mijn versterker aan/uit zetten en dergelijke. Verder laat ik een deurbel-geluid afgaan op mijn Google Home als iemand op de deurbel drukt.

Dus, zo zie je, er zijn heel veel componenten die vast wel iets kunnen van wat je wil. Je zal het alleen wel allemaal aan elkaar moeten knopen en kijken of je (beoogde) apparatuur ook geschikt is.

• brnbtc
Bedankt voor je antwoord!

Home Asistant is inderdaad veel meer te vinden wat betreft muziek. Sonos e.d.

Wat mij aanspreekt aan Domoticz is het redelijke makkelijk programmeren middels Blok editor. Ik kan niet goed programmeren. Code lezen gaat wel maar meer ook niet.

Is home Asistant makkelijk te programmeren middels blocks of soortgelijk iets?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:25
Voor zover ik weet niet nee... Maar je kan het altijd eens proberen ;) .

Blocky is ook niet altijd zaligmaken en Domoticz hangt vol met losse scripts op de achtergrond voor zover ik weet die ook maar moeten werken, anders mag je alsnog de code in. Je doet er goed aan om te leren programmeren en het rustig op te bouwen in mijn ogen. Er zijn zat voorbeelden waarop je je code kan baseren en mee aan de lag kan. Je hoeft nooit iets vanaf 0 te bedenken. En er zijn genoeg mensen om je te helpen.

Om je een voorbeeldje te geven over het afspelen van een MP3 in Home Assistant als de deurbel gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
- alias: Deurbel
  initial_state: 'on'
  trigger:
    platform: event
    event_type: signal_received
    event_data:
      entity_id: sensor.deurbel_sound
  action:
    - service: media_player.play_media
      data:
        entity_id: media_player.huiskamer
        media_content_id: 'https://www.website.nl/deurbel.mp3'
        media_content_type: 'audio/mp3'

[ Voor 50% gewijzigd door GENETX op 14-01-2018 15:21 ]

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:31
Je zou ook eens verder kunnen kijken. ik ben een homeseer gebruiker en het gebruik van bv sonos is vrij eenvoudig hiermee.
Je kan homeseer een tijdje gratis gebruiken, dit zou je eens kunnen proberen,

• brnbtc
Bedankt voor jullie feedback. Ik ga home Asistant en homeseer goed bekijken
Pagina: 1