Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste router onder 140 euro

Pagina: 1
Acties:

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:35
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede router. Ik ga de Draytek Vigor 130 als modem gebruiken. Ik wil graag een dualband router met 2.4 GHz en 5GHz. Liefst met externe antennes en wen doorvoersnelheid van tenminste 600Mbps op 2.4GHz en 1300 Mbps op 5 GHz.

Ik heb al gevonden:

- Netgear R7000
- Asus RT-AC68U

De Netgear heeft wisselende reviews betreft stabiliteit van Wifi en firmware. De Asus lijkt ook problemen te hebben met Wifi.

Daarom vraag ik of jullie nog andere suggesties hebben. Budget: rond de 140 euro.

Welke andere opties zijn er nog?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik zou voor een leuke MikroTik of Ubiquiti Edgerouter of USG gaan met een Ubiquiti AP.

Die all in one appraten zijn bijna allemaal waardeloos, meestal alleen al door de plaatsing, door een kabeltje te trekken kan je het AP op de beste locatie ophangen.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:16
In de topictitel heb je het over router, maar uit je eigenlijke bericht blijkt eerder dat je alleen een Access Point zoekt. De juiste term is al het halve werk, dus ga eens gericht zoeken met de juiste zoekterm.

• Dennisweb
Nee, ik zoek een router met Wifi, want er moeten ook 4 poorten op zitten om mijn switches op aan te sluiten. :-))

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Dennisweb schreef op zondag 14 januari 2018 @ 13:36:
Nee, ik zoek een router met Wifi, want er moeten ook 4 poorten op zitten om mijn switches op aan te sluiten. :-))
Je Draytek is toch al een router?
Gewoon een kabel van je Draytek naar een van je switches of een extra switch nemen en een (of meerdere)Ubiquiti AP AC Pro('s) nemen.

Sowieso geeft het scheiden van de modem, routering, switch en AP's functionaliteiten een betere stabiliteit, schaalbaarheid maar ook flexibiliteit in je netwerk.

[ Voor 18% gewijzigd door Shaggie_NB op 14-01-2018 14:03 ]

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:41
Je zoekt een AP met ingebouwde switch. Je kan ook KPN/TELFORT Wi-Fi versterker nemen kost je €49,- heeft 2.4 en 5 GHz en 4 poorts switch en is 1 van de betere versterkers in de lagere prijsklasse.

Heb je met 1 niet genoeg dekking dan neem je een 2e en hou je alsnog 42 euro over.

• Dennisweb
Ik heb nu het volgende samengesteld:

- Draytek Vigor 130
- Netgear 8 poorts switch (daar heb ik er al veel van thuis, dus waarom niet nog een :+ )
- Ubiquiti AC Pro

Goedgekeurd? :)

Verwijderd

Je kan toch niet harder gaan dan 1 Gbit (alle "normale" routers hebben max 1 Gbit UTP). Dus als jij over WiFi 1300 Mbps "kan".... dan gaat het toch niet sneller dan 1 Gbit "het internet" op.

Heb jij een 1 Gbit glasvezel of Ziggo met 1 Gbit verbinding?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

lier

MikroTik nerd

Kan je de UAP-AC-Pro ophangen aan het plafond? Ubiquiti is vooral mooi als én de omstandigheden goed zijn én als je meer dan één accesspoint nodig hebt. Als het in de praktijk om een beperkt aantal clients gaat en maximale throughput zou ik zeker iets anders nemen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Op zich is die AC-Pro geen slecht apparaat. Maar ook die KPN AP blijkt redelijk te functioneren.

Maar ik ben het eens met @lier dat als het maar op één verdieping is, en het aanta WiFi users niet over de 20 gaat, dan kan je ook makkelijk een KPN kastje neerzetten. Hoeft niet aan het plafond.

Als je wél ruimte aan het plafond hebt, dan is die Unifi AC-Pro wel heel erg strak zo aan het plafond.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan zoek je nog geen router maar een access point met ingebouwde switch.

Als je dat per se wilt, kijk eens naar de KPN 'WiFi versterker', dat exact zelfde hardware heeft als de Asus AC68U / Netgear R7000, maar dan voor EUR 50, en out-of-the-box als AP werkend.

Maar eens met hierboven, je wilt idealiter router, switch en AP scheiden. Beste plek voor draadjes samen te laten komen is vrijwel nooit beste plek voor WiFi dekking.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1