Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sony kd-55xe9005 DTS via receiver lukt niet, Ac3 wel

Pagina: 1
Acties:

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Gisteren een Sony kd-55xe9005 gekocht en tot diep in de nacht bezig geweest om geluid goed te krijgen. Beeld is trouwens even schikken als je van een oude Sony 37 inch afkomt. Wat een verschil in detail, genieten dus.

Ten eerste lukte het me niet om via ARC geluid naar mijn Denon AVR4000 te krijgen. Nadat ik de optische kabel er in had geprikt was dat gelukt. Signaal van de tv (meerdere kanaals) werd keurig doorgeven.

KODI er op gezet, prima beeld ook UHD streaming, echter geluid wordt standaard op stereo gezet. Kan wel in KODI geluid zetten op Ac3 dan heb ik wel surround signaal. Mijn receiver kan DTS prima verwerken, ging ook via mediaplayer op deze manier altijd. De Sony tv zou ook DTS moeten aankunnen.
Heb het ook nog geprobeerd om via VLC player DTS te krijgen, maar hier hetzelfde resultaat.

Voor de duidelijkheid de optische kabel gaat van mijn TV naar de 1ste optische ingang op de receiver.
In KODI staat pass trough aan en uiteraard ook de juiste aantal speakers zijn ingesteld.

Heb het zelf nu opgegeven, nadat ik voor mijn gevoel alles heb geprobeerd.

Hopelijk zie ik wat over het hoofd, suggesties meer dan welkom.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:56
Via optisch gooit de tv er waarschijnlijk alleen stereo uit. Als de tv alleen dts via de kabelaansluiting accepteert, geeft hij via hdmi-edid aan alle apparaten door dat het een stereo apparaat is. Ook al geef je aan dat je er 5.1 of 7.1 door wil jagen komt er toch maar 2.0 uit.

Ik heb zelf geen receiver met hdmi, dus heb van alixpress een geluidskaartje van 3,88 gekocht met toslink en die verwerkt alles prima.

who put a "stop payment" on my reality check

• Fresno
  • Nu online
AC3 meer kanaals geeft hij wel door, dus hier laat hij wel 5.1 zien. Mijn receiver geeft signaal puur direct door, dus maakt er geen surround van.

[ Voor 36% gewijzigd door Fresno op 14-01-2018 12:21 ]

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:56
Soeey, daar had ik overheen gelezen. Heb je het geluid wel op audiosysteem staan in het menu? Dus niet op speakers van tv?

who put a "stop payment" on my reality check

• Fresno
  • Nu online
Ja dat moet wel in de Sony anders krijg je geen geluid uit de optische kabel.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 19:05

Sorbo

Uw hulp in huis!

ARC wordt niet op alle HDMI poorten ondersteund. Heb je je versterker wel op de correcte HDMI poort aangesloten in je TV? Er staat waarschijnlijk een ARC-logotje bij de poort die dit ondersteunt.

Edit: Als ik het internet mag geloven is dat poort 3: https://ksassets.timeincu...kd-55xe90-1-2-920x554.jpg. Als je dit test, haal dan wel even de optische kabel er uit :)

[ Voor 35% gewijzigd door Sorbo op 14-01-2018 12:32 ]

• Fresno
  • Nu online
Klopt op de tv is dat poort 3 ARC. Op mijn receiver heb ik ook ARC monitor. Als ik hier mijn HDMI in stop dan krijg ik er met geen mogelijkheid geluid uit. Mijn vorige tv ging wel op deze manier, dus lijkt mij dat dit niet aan de receiver ligt.

• Fresno
  • Nu online
Misschien ook handig om te zeggen, is dat als ik youtube een film afspeerl met dts dan blijft ook hier slechts stereo over

• Fresno
  • Nu online
Nu veel zoeken blijkt DTS niet te worden doorgegeven. Ligt dus niet aan mijn tv. Heb ik alleen DTS dan moet ik een externe mediaplayer gebruiken of accepteren dat het stereo is.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=315537

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-11 14:59

FeaR

In GoT we trust

De configuratie in de link geeft aan dat 5.1 nooit werkt, jij krijgt Dolby Digital 5.1 wel werkend. Ik houd het er toch op dat de TV geen DTS 5.1 output via S/PDIF Out. Dat een TV het DTS logo draagt wil niet zeggen dat de TV DTS 5.1 dan ook via S/PDIF Out uitstuurt.

Verzoek is wel om een vorige post te wijzigen en niet meerdere malen achter elkaar te posten en daardoor het topic omhoog te kicken.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 14-01-2018 19:44 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Sb3
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-03 14:09

Sb3

Bovenstaand klopt niet geheel. De TV is wel degelijk in staat om DTS via HDMI ARC door te sturen naar de versterker, vanuit de Android Video app gebeurd dit ook. Het probleem is softwarematig en Sony is hiervan op de hoogte, ik ben al 3 maanden hierover in gesprek en ze gaan (zo beloven ze) dit oplossen in een volgende update. Het probleem is sinds Android Oreo (v8) nog groter geworden en door meerdere gebruikers gemeld.

Probleem zit zover ik het heb kunnen ontdekken in de implementatie van de DTS codec. 3rd party apps zijn niet in staat DTS via HDMI passthrough door te geven, waar de Android Video app dat wel kan. Nog even wachten dus..

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 17:02
Heb je goed gekeken naar het systeem-audio menu van Kodi? check even of de schuifjes staan op 'allow passtrough', en bij 'dts capable receiver' ? ik heb hier ook een tijdje mee gestoeid namelijk tot ik dit ontdekte... krijg nu wel gewoon DTS was voorheen iets van multi noch wat op mijn Denon x2100
https://www.google.com/ur..._wZu&ust=1555411127133264

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 15:37
Sb3 schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:35:
Bovenstaand klopt niet geheel. De TV is wel degelijk in staat om DTS via HDMI ARC door te sturen naar de versterker, vanuit de Android Video app gebeurd dit ook. Het probleem is softwarematig en Sony is hiervan op de hoogte, ik ben al 3 maanden hierover in gesprek en ze gaan (zo beloven ze) dit oplossen in een volgende update. Het probleem is sinds Android Oreo (v8) nog groter geworden en door meerdere gebruikers gemeld.

Probleem zit zover ik het heb kunnen ontdekken in de implementatie van de DTS codec. 3rd party apps zijn niet in staat DTS via HDMI passthrough door te geven, waar de Android Video app dat wel kan. Nog even wachten dus..
Dit dus. Mijn grote frustratie bij gebruik van de app Plex en Kodi. Niet voor elkaar te krijgen om dat goed door te zetten. Het werkt bij mij wel voor TV kanalen.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Sb3

Sb3

Djampire schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:40:
Heb je goed gekeken naar het systeem-audio menu van Kodi? check even of de schuifjes staan op 'allow passtrough', en bij 'dts capable receiver' ? ik heb hier ook een tijdje mee gestoeid namelijk tot ik dit ontdekte... krijg nu wel gewoon DTS was voorheen iets van multi noch wat op mijn Denon x2100
https://www.google.com/ur..._wZu&ust=1555411127133264
Ja, passthrough staat uiteraard aan in de apps van Plex of Kodi. Wat er gebeurd is dat je simpelweg geen geluid hoort vanuit de versterker, wel als het een DD signaal is. Als workaround heeft het een tijdje gewerkt door Optical passthrough aan te zetten met DD en DTS ondersteuning. Gek genoeg werkte de HDMI passthrough toen wel. Hoe dan ook, op moment dat je een DTS signaal doorstuurt vanuit Plex of Kodi middels HDMI Arc, loopt de TV vast in die DTS codec en is een herstart vereist.

• Sb3

Sb3

Er is een update beschikbaar op de Sony ondersteuningspagina. Ben benieuwd.

https://www.sony.nl/elect...xe9005/downloads/00016046

EDIT: Opgelost!

[ Voor 4% gewijzigd door Sb3 op 23-05-2019 12:51 ]

Pagina: 1