{EXCEL} van getallen naar woorden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een excel bestand met verschillende getallen. Nu wil ik deze getallen omzetten in woorden: bijvoorbeeld zo: 0 t/m 4 = 'Goed', 5 t/m 8 = 'Voldoende' etc.
Hoe doe ik dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Excel 2010
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Internet gezocht maar geen begrijpelijke uitleg over deze specifieke vraag gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Mijn belangrijkste tip voor je is om ook in het Engels te zoeken als je dat nog niet hebt gedaan, door de zoekterm "Convert range of numbers to text" te gebruiken kwam ik op deze link uit: https://stackoverflow.com...ers-to-text-in-excel?rq=1. Daar staat ook de oplossing voor je probleem :) Succes!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx.
Ga meteen aan de slag ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Arjan90 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:48:
[...] link naar stackoverflow [...]
En dat is jammer.

De gebruikelijke aanpak voor dit soort problemen is een oplopende hulptabel waarin je de grenswaarden koppelt aan een tekst:

0Goed
5Voldoende
9Onvoldoende

etc...
Met vert.zoeken() haal je dan de tekst bij een waarde op:
code:
1
=vert.zoeken(waarde;tabel;2;1).

Zoek hier op het het forum naar 'vert.zoeken' en je vindt een waslijst aan voorbeelden van het gebruik van vert.zoeken.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel @Lustucru , begrijpelijk uitgelegd.
Het duurde even voor ik het concept van vertikaal zoeken snapte op de database die ik heb. Maar gelukkig kan ik nu de leerlingen voorzien van een beoordeling ipv deze handmatig uit te moeten zoeken.

@moderator, kan een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Bij een klein aantal opties kan een geneste als ook uitkomst bieden:
=Als(A1<5;"Goed";als(A1<9;"Voldoende";"onvoldoende"))
Pagina: 1