Mijn vraag
Ik heb het een en ander voorbij zien komen over de kwetsbaarheden in de Intel processoren en dat een patch hiervan een behoorlijke impact kan hebben op performance. Nu vraag ik mij af of mijn systeem daarmee niet te erg gaat degraderen zometeen. Daarnaast ben ik gelijk benieuwd of mensen nog eventueel verbeterpunten hebben voor mijn huidige build mocht deze nog wel even door kunnen, naar mijn idee heb ik destijds best capabele hardware uitgezocht. Ik heb namelijk gezien dat het opnieuw samenstellen van een pc behoorlijk in de prijs kan lopen door de huidige prijzen van o.a. ram. Mijn huidige systeem zal nu al niet meer zo veel opleveren waarschijnlijk
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn systeem draait uiteraard op Windows 10 64 bit.
Via de AI suite van Asus laat ik mijn processor op 4,4ghz draaien
Ik speel niet heel intensief maar spellen die ik speel zijn o.a. civ6, Battlefield 4, zometeen ook 1, Skyrim, c&c3, zometeen Farcry 5, gtaV, eigenlijk van alles met uitzondering van racegames.
Mijn huidige build is als volgt:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Evt. een betere cooler om pijn pc naar 4,6 op een veilige manier te laten draaien, meer ram (denk dat de 16gb van nu eigenlijk voldoende is)
Evt overclockt van videokaart maar heb hier geen kaas van gegeten. Gebruik nu de standaard oc. Mode van Sapphire.
Evt. Verkoop en naar ryzen 1600(x) build switchen maar denk dat ik dan alsnog veel bij moet leggen.
Ik denk evt een monitor switch naar een die freesync ondersteund, liefst een ultrawide 1440p maar wellicht dat dit te zwaar is voor mijn huidige videokaart.
Ik heb het een en ander voorbij zien komen over de kwetsbaarheden in de Intel processoren en dat een patch hiervan een behoorlijke impact kan hebben op performance. Nu vraag ik mij af of mijn systeem daarmee niet te erg gaat degraderen zometeen. Daarnaast ben ik gelijk benieuwd of mensen nog eventueel verbeterpunten hebben voor mijn huidige build mocht deze nog wel even door kunnen, naar mijn idee heb ik destijds best capabele hardware uitgezocht. Ik heb namelijk gezien dat het opnieuw samenstellen van een pc behoorlijk in de prijs kan lopen door de huidige prijzen van o.a. ram. Mijn huidige systeem zal nu al niet meer zo veel opleveren waarschijnlijk
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn systeem draait uiteraard op Windows 10 64 bit.
Via de AI suite van Asus laat ik mijn processor op 4,4ghz draaien
Ik speel niet heel intensief maar spellen die ik speel zijn o.a. civ6, Battlefield 4, zometeen ook 1, Skyrim, c&c3, zometeen Farcry 5, gtaV, eigenlijk van alles met uitzondering van racegames.
Mijn huidige build is als volgt:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 337,- | € 337,- |
1 | Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC | € 0,- | € 0,- |
1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB | € 71,95 | € 71,95 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 108,51 | € 108,51 |
1 | Dell P2314H | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,99 | € 28,99 |
4 | Fractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm | € 14,64 | € 58,56 |
2 | Gelid Solutions Silent 12 PWM, 120mm | € 5,59 | € 11,18 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 162,- | € 162,- |
1 | Seasonic G-Serie 550Watt PCGH Edition | € 85,50 | € 85,50 |
1 | Samsung 830 series SSD 256GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Dell USB Soundbar AC511 | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g) | € 5,79 | € 5,79 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 899,43 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Evt. een betere cooler om pijn pc naar 4,6 op een veilige manier te laten draaien, meer ram (denk dat de 16gb van nu eigenlijk voldoende is)
Evt overclockt van videokaart maar heb hier geen kaas van gegeten. Gebruik nu de standaard oc. Mode van Sapphire.
Evt. Verkoop en naar ryzen 1600(x) build switchen maar denk dat ik dan alsnog veel bij moet leggen.
Ik denk evt een monitor switch naar een die freesync ondersteund, liefst een ultrawide 1440p maar wellicht dat dit te zwaar is voor mijn huidige videokaart.