Systeem is meer dan 114 graden. Ik denk dat die andere "aux" temperaturen niet echt zijn maar is mijn systeem (moederbord) nu echt zo heet?
Verwijderd
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
[ Voor 34% gewijzigd door ViperTim op 14-01-2018 11:42 ]
Verwijderd
Ja. Ik heb alles al geprobeerd. Andere software laat hetzelfde zien.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:34:
Heb je zelf al iets opgezocht met behulp van google?
Ander programma geprobeerd, zoals open hardware monitor?
Bedankt.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:51:
SpeedFan toont heel vaak onzin als het om temperaturen gaat. Probeer maar eens HWInfo64 (gratis):
https://www.hwinfo.com/download.php
Verwijderd
Het rare is dat mijn AI suite ook niet meer aan gaat. Fans draaien op volle toeren.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:00:
Beide proberen dus gegevens uit te lezen van niet bestaande sensoren, zou mij daar niet druk over maken.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2018 12:05 ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Stofzuigen bedoel je?Tommie12 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:10:
Ik zou de boel al eens eerst uitblazen.
Misschien is dat het.Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:05:
AiSuite ging pleite met de laatste Windows 10 Update...er zwerft al een geupdate versie rond.
Draak om dat programma te vinden online. Het was zo erg dat ik mijn usb dvd speler er maar bij gezocht heb en het vanaf de CD geïnstalleerd heb
Alles, en toch worden er nog genoeg opties genoemd.Tengri schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:53:
[...]
Ja. Ik heb alles al geprobeerd. Andere software laat hetzelfde zien.
Neen, absoluut niet. UItblazen met een busje perslucht. De statische elektriciteit die rond de afzuigmond van een stofzuiger ontstaat kan nefast zijn voor de hardware.
Stofzuigen zeker niet doen. Het kan lang goed gaan maar het wekt wel statische elektriciteit op wat je PC componenten zeker niet leuk vinden.
Elke moederbord heeft een andere AI suite. Je moet gewoon bij de officiele site kijken naar je moederbord en dan klikken op drivers en daar vind je het. Dat had ik gedaan. Die drivers die daar staan werken dus niet. Even die link nu proberen.sapphire schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:12:
[...]
Draak om dat programma te vinden online. Het was zo erg dat ik mijn usb dvd speler er maar bij gezocht heb en het vanaf de CD geïnstalleerd heb
[...]
Alles, en toch worden er nog genoeg opties genoemd.
PC openmaken en kijken of er stof in zit, voelen aan het koelblok of het warm is. Uiteraard dan zeker ook al gekeken of de koeler goed geïnstalleerd is, niet teveel koelpasta, geen beschermfolie er nog tussen ()
Anders negeer je de rest evenTengri schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:15:
[...]
Elke moederbord heeft een andere AI suite. Je moet gewoon bij de officiele site kijken naar je moederbord en dan klikken op drivers en daar vind je het. Dat had ik gedaan. Die drivers die daar staan werken dus niet. Even die link nu proberen.
Perslucht heb ik niet. Ik deed het altijd met de stofzuiger. Ik heb nu even gekeken. Er zit echt veel stof in de pc. Komt door mijn tapijt denk ik.ECP0WERS schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:14:
[...]
Stofzuigen zeker niet doen. Het kan lang goed gaan maar het wekt wel statische elektriciteit op wat je PC componenten zeker niet leuk vinden.
Schiet anders ook ff een fotootje van de binnenkant van je PC, kunnen we kijken of de airflow ook op orde is.
Wat wil je dat ik doe dan? Ik ga toch niet aan iets zitten wat 100+ graden is. Overigens zou ik niet weten waar ik moet voelen. Niet iedereen is een expert. Trouwens ik heb ook de BIOS gekeken. Daar laat die niet alle temps zien maar de gene die je kan zien waren in orde. Mijn fans doen nog steeds gek though. Dat moet wel aan iets andere liggen dan?sapphire schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:12:
[...]
[...]
Alles, en toch worden er nog genoeg opties genoemd.
PC openmaken en kijken of er stof in zit, voelen aan het koelblok of het warm is. Uiteraard dan zeker ook al gekeken of de koeler goed geïnstalleerd is, niet teveel koelpasta, geen beschermfolie er nog tussen ()
Nope, en niet bij iedereen werkt de asus website even goed maar dat is een andere discussie.Tengri schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:15:
[...]
Elke moederbord heeft een andere AI suite. Je moet gewoon bij de officiele site kijken naar je moederbord en dan klikken op drivers en daar vind je het. Dat had ik gedaan. Die drivers die daar staan werken dus niet. Even die link nu proberen.
Ik zeg ook niet dat je een expert hoeft te zijn maar mensen geven je wat opties en vragen en je zegt zelf dat je alles al geprobeerd hebtTengri schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:23:
[...]
Wat wil je dat ik doe dan? Ik ga toch niet aan iets zitten wat 100+ graden is. Overigens zou ik niet weten waar ik moet voelen. Niet iedereen is een expert. Trouwens ik heb ook de BIOS gekeken. Daar laat die niet alle temps zien maar de gene die je kan zien waren in orde. Mijn fans doen nog steeds gek though. Dat moet wel aan iets andere liggen dan?
[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 14-01-2018 12:32 ]
Wat ik vroeger deed was blazen met een busje perslucht, en de stofzuiger op minstens 10cm afstand.ECP0WERS schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:14:
[...]
Schiet anders ook ff een fotootje van de binnenkant van je PC, kunnen we kijken of de airflow ook op orde is.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Alleen als de je fan vasthoudt of de bedrading loshaalt van je moederbord !Tommie12 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:30:
[...]
Wat ik vroeger deed was blazen met een busje perslucht, en de stofzuiger op minstens 10cm afstand.
De poetsman/vrouw des huizes zal je dankbaar zijn.
Op een kastventilator kan je de stofzuiger wel eens loslaten.
Ik weet wel waar ik moet voelen voor de CPU en GPU temps maar waar zit de sensor voor de moederbord-temps? Trouwens mijn fans doen nu weer normaal sinds ik de ge-update AI suite heb geïnstalleerd. Voorheen draaide ze op 80-90% en nu 10-20%. Het was gewoon dat de fans niet wisten wat ze moesten doen zonde de AI suite maar nu is het opgelost.sapphire schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:30:
[...]
Nope, en niet bij iedereen werkt de asus website even goed maar dat is een andere discussie.
[...]
Ik zeg ook niet dat je een expert hoeft te zijn maar mensen geven je wat opties en vragen en je zegt zelf dat je alles al geprobeerd hebt
Maargoed je kan gewoon aan je koelblok voelen hoor, het metalen deel. Dat zal allereerst geen 100+ graden zijn want die temperatuur gaat over je CPU, niet het koelblok. Daarnaast kun je gewoon je hand er vlakbij houden en al voelen of iets heet is of gewoon kort tegen aan tikken
Als je blok onder load lauw-warm aanvoelt zou het kunnen zijn dat het contact ergens niet goed is en je CPU heet word omdat de warmte niet goed afgevoerd word. Als het onder load wel lekker warm is dan is de warmte overdracht naar je blok iig goed
Tot nu toe gok ik nog op fout uitgelezen software oid
Wat doen je fans?
[ Voor 3% gewijzigd door Tengri op 14-01-2018 12:39 ]
Als iets 100*c graden is dan voel je dat toch al als je in de buurt komt? Je hand wel eens boven een glas kokend water gehad? Of boven die frituurpan?Tengri schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:23:
[...]
Wat wil je dat ik doe dan? Ik ga toch niet aan iets zitten wat 100+ graden is. Overigens zou ik niet weten waar ik moet voelen. Niet iedereen is een expert. Trouwens ik heb ook de BIOS gekeken. Daar laat die niet alle temps zien maar de gene die je kan zien waren in orde. Mijn fans doen nog steeds gek though. Dat moet wel aan iets andere liggen dan?
Of een eitje op het moederbord breken en kijken wat die doet? Ja, ik weet wel hoe 100 graden aanvoelt maar welk gedeelde van het moederbord?ECP0WERS schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Als iets 100*c graden is dan voel je dat toch al als je in de buurt komt? Je hand wel eens boven een glas kokend water gehad? Of boven die frituurpan?
[ Voor 18% gewijzigd door ECP0WERS op 14-01-2018 13:50 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq