Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13
Edit: Topic titel typo: COIRION moet zijn CORION.
Waarom kan ik dit niet wijzigen :X

In het ‘Grote cryptocurrency handelstopic #6’ had ik beloofd terug te komen op CORION nadat ik het CORION team zou ontmoeten. Omdat de post erg lang is geworden, heb ik besloten om een apart topic te maken.

Ik ben gisteren teruggekomen van een 3-daagse reis naar Budapest op uitnodiging van de CORION CEO. Ik ben daar goed ontvangen en heb een deel van het team ontmoet, waaronder de CEO, de hoofd developer, 2 personen voor marketing en iemand van support.

Ik zal voor jullie beeldvorming uitleggen wat CORION voor cryptocurrency is en wat deze munt bijzonder maakt.

Veel cryptocurrencies hebben geen product, waar CORION een nu al geaccepteerde cryptocurrency is in diverse kleine en middelgrote webshops in de wereld. Dat is ook het doel van CORION, een wereldwijd geaccepteerde cryptocurrency te worden inclusief een creditcard. Nu zijn er vele cryptocurrencies die dit als doel hebben, echter CORION is de enige cryptocurrency die stabiel rond de $1 blijft. Nu zal je wel met de opmerking komen dat CORION helemaal niet $1 is op de exchange, en dat klopt. Maar CORION garandeert dat je CORIONS bij de diverse webshops een waarde vertegenwoordigen van $1.

Hoe kan dat vraag je je nu waarschijnlijk af. CORION is op het moment hard aan het werk aan een nieuwe wallet met een ingebouwde exchange waar je straks CORIONS kan wisselen van/naar BTC, ETC en ETH en in de nabije toekomst ook direct van/naar FIAT. Het team is een bankpartij aan het zoeken voor de FIAT. Als de nieuwe wallet in februari live gaat, dan zal CORION hoogstwaarschijnlijk in de loop van tijd worden verwijderd van Cryptopia, waar ze nu te verhandelen zijn. Dit moet zorgen voor de stabiliteit en een waarde tussen $0,97 en $1,03, maar waarschijnlijk dichter rond de $1.

In de exchange van de wallet komen geen sell- en buy-orders zoals in andere exchanges. Er komt een ‘pool’ met CORIONS en als je wilt kopen, dan krijg je direct munten uit deze pool en bij verkopen gaan de munten naar die pool. En nu komt het, worden er meer munten gekocht dan verkocht, dan zal de prijs van de munten in de pool gaan stijgen. Elke 3 uur, na een x-aantal blocks in de onderliggende ETC-blockchain, wordt gekeken wat de prijs is. Ligt de prijs boven de $1, dan wordt er 0,3% aan nieuwe coins gereleased. Deze coins worden verdeeld over alle bezitters van CORIONS, mits zij in de wallet een connectie hebben gemaakt met een zogenoemde service provider. De service provider krijgt een deel van die 0,3% en de mensen die verbonden zijn aan de service provider krijgen ook een deel, waarover later meer.

Worden er meer coins verkocht dan gekocht, dan zal de prijs zakken onder de $1. Zakt de prijs te veel, dan worden automatisch coins opgekocht door de CORION foundation.

Wat zijn dan de service providers? Elke winkel, dienst of bijvoorbeeld goed doel kan een service provider worden. In het geval van een winkel kan bijvoorbeeld korting worden gegeven aan mensen die verbonden zijn met deze service provider/winkel. Bezit je namelijk CORIONS en er worden nieuwe munten gereleased, dan gaat bijvoorbeeld 40% van deze munten naar de winkel en 60% van de munten naar de bezitter van de CORIONS. De winkel heeft dan een 2e vorm van inkomen en de klant kan met korting artikelen kopen terwijl hij ook een beetje winst maakt met de gereleasde coins die hij heeft gekregen.
In het geval van een goed doel, kan bijvoorbeeld 100% van de gereleasde coins naar het goede doel gaan. Als de CORION eigenaar een 2e CORION-adres maakt in de wallet en deze verbind met het goede doel en er bijvoorbeeld 100 CORION op vastzet, dan zal elke keer dat er coins gereleased worden 0,3% van die 100 CORIONS geschonken worden aan het goede doel.

En dan nog een 3-tal voorbeelden van webshops/diensten waar CORION geaccepteerd wordt:

Coin Travel Agency waar je reizen kan boeken en betalen met BTC, ETH, CORION en fiat.
Aangezien de CORION $1 waard is maar op Cryptopia voor $0,65 getrade kan worden, kan je mooi een voordeel van zo’n 35% pakken op een reis.

Een quote van de website:
Our expert will map out your entire trip, providing the best flight deals and accommodation packages.
Sawal is een Slowaakse autoverkoper/verhuurder die CORIONS accepteerd.

Kaavwin is een grote Nigeriaanse webshop vergelijkbaar met BOL.com.

Ik werd in Budapest ook geïnformeerd over een ICO die nu een pre-sale houdt en geheel februari een publieke token sale houd met een bonus van 50% en als je met CORION betaald nog eens 10% extra tokens krijgt. Het gaat om het bedrijf R3Sec, een cybersecurity bedrijf met een aantal grote partners/klanten als US Naviy, US Department of Homeland Security, Lockheed Martin, HP en Amazon. Ik noem dit vanwege de 10% extra tokens die je kan krijgen bij betaling met CORION.

Afsluitend, mijn beeld van CORION is positief. Ze hebben een goed team met goede plannen en zijn een grote marketing campagne aan het voorbereiden die gelanceerd gaat worden als de nieuwe wallet online komt. Kort na het online komen van de wallet moet er ook een API komen voor webshops en dergelijke om de betalingen in CORIONS af te handelen, zonder gedoe met lange adressen of QR-codes. Ik heb natuurlijk nog veel meer gehoord, maar mag nog niet alles bekendmaken omdat eerst de nieuwe wallet online moet komen. Ik wordt door de CEO op de hoogte gehouden en zodra ik meer informatie krijg en mag vrijgeven zal ik zeker doen.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Leuk idee, dit is ongeveer hoe centrale banken valuta gekoppeld houden aan een andere valuta (zoals vroeger de Zwitserse Frank aan de Euro). Waardevol voor het vertrouwen en de bruikbaarheid als ‘echte’ valuata.
Echter redelijk oninteressant voor investeerders zolang de huidige zeepbel in stand gehouden wordt (of er moet nog iets zijn wat je nog niet verteld hebt) Zodra de gekte over is kan dit een interessante en stabiele cryptominvestering zijn.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27

Bouli

9000 rpm

Heel bot gezegd, een nieuwe USDT dus eigenlijk.... maar dan gericht op webshops en dagelijks gebruik?

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-06 10:06
Pfff, jammer dat Corion tot nu toe niet veel heeft kunnen waarmaken.
Ik mis ook nieuws, hopelijk snel iets positiefs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13
Casio fx-100 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:32:
Pfff, jammer dat Corion tot nu toe niet veel heeft kunnen waarmaken.
Ik mis ook nieuws, hopelijk snel iets positiefs
Volgens de CEO op Telegram komt er binnenkort, ik quote, "An announcement". Ik weet dat de devs flink aan het ontwikkelen zijn met de wallet waar een exchange in moet komen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com