Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

Snowboarden met het werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Begin feb. ga ik met het werk een weekend snowboarden/skieen. Ik heb dit 1 keer eerder gedaan met mijn vorige werkgever, inmiddels al 2 jaar geleden.

Mijn ervaring met snowboarden is dus 1 weekend. Ik heb toen alles gehuurd (kleding gelneend) en een priveles van een paar uur genomen.

Nu ik dus weer ga is het misschien een idee om een aantal zaken aan te schaffen en wat beter voorbereid de piste op te gaan.

- Wat is een goede volgorde voor het aanschaffen van kleding/materiaal? Een aantal zaken heb ik al;
Jas (geleend), Broek (geleend), handschoenen en skibril. Maar een helm, schoenen en een board ontbreekt nog. Wat kan ik het beste kopen en huren?
- Hoevaak moet ik naar snowworld om de basis onder de knie te krijgen? Uiteraard hangt dit van veel factoren af maar er is een verschil tussen 3 weken lang elke dag een paar uur of 2 keer een weekend bijvoorbeeld.

Uiteraard zijn andere tips ook altijd welkom :)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Alle reacties

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:52
Schoenen zijn het belangrijkste en daar zou ik het eerste in investeren! Board gewoon lekker huren de eerste paar jaar.

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Allereerst wat is je budget? Daarna is de vraag, waar ga je skiën? Indoor of outdoor? Helm is fijn om zelf te hebben, neem dan meteen een goede dat betaald zich wel terug. Daarnaast heb ik een backprotector om omdat je bij het snowboarden vaak op de piste zit met je rug naar boven. Ongeveer zo iets heb ik https://www.blue-tomato.c...outh+Rugprotector-416766/.

Om de vraag te beantwoorden hoe snel je snowboarden leert, daar is niet echt een zinnig antwoord op te geven. De eerste keer dat ik ging snowboarden was ik de eerste 2/3 dagen alleen maar aan het vallen en opstaan. Daarna ging het steeds beter en het jaar erna kon ik prima snowboarden. Misschien ben jij sneller of langzamer, maar dat kan ik niet zeggen hier vanachter mijn computer.

Ten slotte, als je gaat snowboarden op hoogte, zou ik thermo ondergoed en thermo shirtjes meenemen. Boven kan het nog al eens koud zijn. Als je bijvoorbeeld een weekend naar Botrop indoor ofzo gaat, daar is het niet eens echt koud.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Board en schoenen huren, zeker als je nog niet weet of je het nog jaren wil gaan doen. Een helm heb je zeker nodig, je gaat sowieso wel een keer (of vaker) hard onderuit en dan ben je blij dat je zo'n ding op hebt :Y Een lesje nemen is altijd slim, beetje de basis op orde en dan kun je langzaam meekomen met de groep.

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:59

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik zou als eerste de schoenen doen. Die moeten echt goed zitten. Dan kan je het langer volhouden en heb je dus ook meer plezier. Daarna de kleding dat is niet zo duur en wel fijn als dat ook zeer goed past. Board zou ik als laatste doen.

Maar je moet wel zeker weten dat je het leuk vind anders zou ik de schoenen nog niet doen.

Usenet handleidingen

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
Als je 2 jaar geleden een weekendje gesnowboard hebt en je gaat nu weer een weekendje, dan zou ik zeker geen schoenen en/of board kopen. Dat is echt niet nodig, veel te duur en prima te huren.

Heel belangrijk bij snowboarden (ook wel bekend als sneeuwzitten, zeker als je een beginner bent) lijkt mij een waterdichte broek en goede handschoenen. Met name die handschoenen zelfs denk ik. Een helm is ook geen overbodige luxe, en voor een paar tientjes bij de decathlon aan te schaffen.

Qua kleding wil je laagjes. Liefst een thermolaag, een warmte laag (pulli en/of fleece) en een buitenlaag (dat is je jas en skibroek). Sokken zou ik normaal ook niet te hard op bezuinigen, maar als echte beginner en snowboarder voldoen nu bijvoorbeeld hema skisokken ook prima.

Qua les: vaak en kort lijkt me beter dan soms en lang, zeker als je daarna nog kan oefenen. De basis is echt prima in Snowworld te leren, als je 3 weken 1 a 2 uurtjes les neemt, en dan nog een uurtje ofzo zelf gaat, dan ga je waarschijnlijk met sprongen vooruit.

Als je het echt leuk gaat vinden, kun je altijd nog schoenen en (daarna) een board kopen, maar wacht daar mee tot je het een stuk beter kan en zeker weet dat je het leuk vindt. Ik zou nu zelfs eerst een broek en jas zelf kopen, als je toch wat geld wil uitgeven.

Dus; wil je zo min mogelijk kopen, dan alleen een helm. Daarna evt jas/broek (ervan uitgaande dat je de overige lagen al hebt) en handschoenen (tenzij je al prima handschoenen hebt). Investeer het geld voor crashpants, schoenen en een board eerst maar eens in les.

Ps: weet je zeker dat je snowboarden het leukst vindt? Je kunt nu nog makkelijk switchen zonder helemaal opnieuw te hoeven beginnen...je zou een skilesje kunnen proberen bij Snowworld...

Ps2: ik herhaal t nog maar een keer, want in tegenstelling tot de meeste reacties denk ik dat je na 3 dagen ervaring echt nog geen eigen schoenen nodig hebt, dat vind ik echt zonde van het geld.

Of je kleding warm genoeg is, kun je in Snowworld ook prima testen. Ik vind het daar meestal kouder (zeker Zoetermeer) dan wat ik gemiddeld in de Alpen tegenkom (winderige uitzonderingen daargelaten natuurlijk :)).

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 14-01-2018 12:03 ]

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:38
Pandemic schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:28:
Schoenen zijn het belangrijkste en daar zou ik het eerste in investeren! Board gewoon lekker huren de eerste paar jaar.
Dit. Ik heb ook na 1x proberen direct schoenen gekocht, en huur na 8 jaar nog steeds een board. Heb er niet echt de ruimte voor. Daarnaast is eigen kleiding ook wel zo fijn, maar ga bij jezelf na of je verwacht met boarden nog jaren doorgaat.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:02
ZieMaar! schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:01:
Als je 2 jaar geleden een weekendje gesnowboard hebt en je gaat nu weer een weekendje, dan zou ik zeker geen schoenen en/of board kopen. Dat is echt niet nodig, veel te duur en prima te huren.
Precies. Waar komt de nood vandaan om nu ineens van alles te kopen?

Vind je het leuk, en wil je in je vrije tijd ook gaan snowboarden?
Of koop je nu van alles, in de hoop dat je over 2 jaar nog eens mag snowboarden met je werk?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme opmerking maar (hard plastic) polsbeschermers? Als je valt, en zeker als je met je rug naar de berg gedraaid staat, heb je de reflex om met je handen de klap op te vangen.

En andere domme opmerking; hoe is de verzekering geregeld? Geen idee wat "snowboarden met werk" inhoudt maar dat kan nog wel eens gedoe opleveren als je je poot breekt door toedoen van een collega.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:15
Mijn ervaring met wintersport is dat huren echt prima is als je niet zo vaak gaat. Schoenen en boards zijn vaak goed onderhouden en voor schoenen hebben ze verschillende maten/modellen en kan je vaak ook ruilen als iets niet bevalt.

Qua les; ik ben ooit begonnen met een paar privélessen in snowworld ofzo. Daarna veel geoefend op een tapijtbaan in Den Hoorn. Het tapijt rolt onder je door en de snelheid/helling kan ingesteld worden. Zo kan je een eindeloze afdaling maken. Daardoor krijg je de techniek heel goed onder de knie. In de sneeuw is het daarna veel makkelijker :-)

Wellicht overwegen om nog een lesje op de berg te nemen, dat kan sowieso nooit kwaad. Niet als beginner en ook niet als je wat meer ervaren bent.

Verwijderd

Skiën is geen optie? De basis daarvan is gewoon wat eenvoudiger te leren dan snowboarden. Het ligt natuurlijk aan de groep, maar het is wat ongemakkelijk als je collega's de hele tijd moeten wachten omdat jij om de 2 meter valt. Tenzij er nog meer mensen meegaan die het ook nog niet kunnen, natuurlijk.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-11 08:58

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik kom net terug van wintersport. Ben ook wezen snowboarden (na ongeveer 13 jaar geleden voor het laatste ... ). Ik zou kniebeschermers ook aanraden. Ik zou ze zelf wel graag willen want mijn knieën waren behoorlijk verrot. Dit kwam omdat ik het vrij moeilijk vond om vanaf mijn kont weer overeind te gaan op het board nadat de ik de bindings vast had gemaakt dus moest ik mijzelf 180 graden draaien zodat ik met mijn neus naar de berg stond en dit deed ik dan rollend over mijn knieën. Na een poosje kon ik weer staand mijn bindings vastmaken, maar toch.

En nog iets, ondanks dat ik wel les heb gehad had ik nu wel graag 3 dagen weer 2-3 uren privéles gehad. Scheelt zoveel om de techniek weer goed onder de knie (ha) te krijgen in plaats van eerste uren weer proberen. En jezelf beter leren snowboarden gebeurd ook niet echt. Ik ben niet echt beter geworden na deze trip.

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 27-02-2018 15:08 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-11 10:33

Tjark

DON'T PANIC

MrVegeta schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:07:
Ik kom net terug van wintersport. Ben ook wezen snowboarden (na ongeveer 13 jaar geleden voor het laatste ... ). Ik zou kniebeschermers ook aanraden. Ik zou ze zelf wel graag willen want mijn knieën waren behoorlijk verrot. Dit kwam omdat ik het vrij moeilijk vond om vanaf mijn kont weer overeind te gaan op het board nadat de ik de bindings vast had gemaakt dus moest ik mijzelf 180 graden draaien zodat ik met mijn neus naar de berg stond en dit deed ik dan rollend over mijn knieën. Na een poosje kon ik weer staand mijn bindings vastmaken, maar toch.
Dit. Ik wilde ‘t posten, maar MrVegeta was me net voor. Je kan skate beschermers nemen, of, lekker comfortabel, volleybalbeschermers. Niet alleen voor bescherming goed, maar als je even op je knieën zit ook lekker warm :)

[ Voor 15% gewijzigd door Tjark op 27-02-2018 15:10 ]

*insert signature here

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tjark schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:10:
[...]

Dit. Ik wilde ‘t posten, maar MrVegeta was me net voor. Je kan skate beschermers nemen, of, lekker comfortabel, volleybalbeschermers. Niet alleen voor bescherming goed, maar als je even op je knieën zit ook lekker warm :)
Dat ook ja! Ik kon gelukkig nog wel goed vallen, dus polsbeschermers etc heb ik niet maar de knieën krijgen gewoon veel te voorduren.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-11 10:33
MrVegeta schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:07:

En nog iets, ondanks dat ik wel les heb gehad had ik nu wel graag 3 dagen weer 2-3 uren privéles gehad. Scheelt zoveel om de techniek weer goed onder de knie (ha) te krijgen in plaats van eerste uren weer proberen. En jezelf beter leren snowboarden gebeurd ook niet echt. Ik ben niet echt beter geworden na deze trip.
TS is allang weer terug van wintersport, dus jammer genoeg heeft hij er nu niks meer aan. :+ Maar het is wel een goede tip voor beginners denk ik!

Tip (mocht je vaker op wintersport willen gaan): probeer jezelf aan te leren om te gaan staan en je bindingen aan te doen. Scheelt wat geklungel op den duur. Over het algemeen zal je toch enkel op de vlakke stukken je bindingen los- of vastmaken.

En het voorkomt dat de skiërs in de groep weer grappen gaan maken over hoe zij altijd op boarders moeten wachten :9

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Panini schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:20:
[...]

TS is allang weer terug van wintersport, dus jammer genoeg heeft hij er nu niks meer aan. :+ Maar het is wel een goede tip voor beginners denk ik!

Tip (mocht je vaker op wintersport willen gaan): probeer jezelf aan te leren om te gaan staan en je bindingen aan te doen. Scheelt wat geklungel op den duur. Over het algemeen zal je toch enkel op de vlakke stukken je bindingen los- of vastmaken.

En het voorkomt dat de skiërs in de groep weer grappen gaan maken over hoe zij altijd op boarders moeten wachten :9
En leer glijden vanaf de lift op de plank in plaats van te steppen :p. Maar goed. Zo kan ik nog wel 10 dingen bedenken.

• Panini
MrVegeta schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:23:
[...]

En leer glijden vanaf de lift op de plank in plaats van te steppen :p. Maar goed. Zo kan ik nog wel 10 dingen bedenken.
Dat geldt toch wel echt als right of passage als snowboarder. Heerlijk altijd om te zien hoe erg mensen daar mee klungelen.

Maar zo is er inderdaad nog wel een hele lijst. Net zoals de gevreesde pannenkoekliftjes. :o
Daarbij helpt het ook om gewoon je bindingen allebei vast te laten.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@Panini Bindings vast laten op een liftje staat wel een beetje gelijk aan zelfmoord :p. Ik vind het in ieder geval erg lastig om van het zitliftje af te springen en door te glijden zonder iemand omver te duwen. Ik heb zelf ook 3 dagen gestept. Pas bij de 4e en laatste dag kon ik goed van het liftje afglijden met 1 voet op het bord ipv steppen. De pannenkoekliftjes heb ik gelukkig niet gezien, da"s ook gewoon niet leuk.

Enne mocht je een dagje kapot zijn van het boarden, dan deze ff draaien! YouTube: Guano Apes - Lords of The Boards.flv

[ Voor 17% gewijzigd door MrVegeta op 27-02-2018 15:40 ]

• Panini
MrVegeta schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:28:
@Panini Bindings vast laten op een liftje staat wel een beetje gelijk aan zelfmoord :p. Ik vind het in ieder geval erg lastig om van het zitliftje af te springen en door te glijden zonder iemand omver te duwen. Ik heb zelf ook 3 dagen gestept. Pas bij de 4e en laatste dag kon ik goed van het liftje afglijden met 1 voet op het bord ipv steppen. De pannenkoekliftjes heb ik gelukkig niet gezien, da"s ook gewoon niet leuk.

Enne mocht je een dagje kapot zijn van het boarden, dan deze ff draaien! YouTube: Guano Apes - Lords of The Boards.flv
Ik doelde ook enkel op de anker/pannenkoekliftjes waar je bindingen vast kan laten. ;). Zou het bij de normale liften ook niet doen. Deze krengen dus:
Afbeeldingslocatie: https://www.skiresort.nl/typo3temp/_processed_/38/88/8c/cf/93148e6131.jpg
Die vind ik nog steeds erg irritant na een aantal jaar snowboarden. Gelukkig kom je ze in veel gebieden niet meer tegen.

Het normaal leren wegglijden bij een liftje is altijd weer een gedoe. Vooral als mensen aan het dringen zijn om het liftje uit te komen. Voet goed tegen de achterste binding drukken en dan komt het wel goed. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 27-02-2018 15:53 ]

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-11 15:50
Wat betreft dat glijden met je backstrap open (dus ook in situatie van sleepliftjes) regel even een klein matje wat je tijdelijk op je board kan plakken (tussen front en backstrap). Dan heb je redelijk wat grip met je achterbeen. Glijd een stuk stabieler, je voet blijft staan en je kunt zowaar een beetje sturen.

Als je het onder de knie hebt dan kun je het matje er weer af halen.

Wat betreft huur van spullen: als beginner (en zelfs licht gevorderde) gewoon lekker huren. Vooral in de wat grotere gebieden krijg je vaak het nieuwste spul van dat jaar (spul wordt gegarandeerd binnen een seizoen afgeschreven). Dus een non-camber/rocker boardje en schoenen met snelsluiting. Ideaal voor een beginner. Naarmate je gevorderd raakt en de standaard huurboards niet meer lekker vind gedragen zoals jij dat wilt, dan is het tijd om eens wat setjes te gaan uitproberen.

Ik zeg dit omdat het zonde geld is om het begin spul te kopen. je bent al snel 600 tot 800 euro lichter (150 tot 200 voor je schoenen en 300 tot 400 voor je basisplank, en komen de straps er ook nog bij, reken daar zeker ook 200 voor) en je doet er waarschijnlijk niet eens 4 seizoenen mee. Want dan ben je toe aan wat andere kwaliteit spul.

Oh ja, zorg voor goede waterdichte en warme mittens met binnenhandschoenen!!!!

[ Voor 3% gewijzigd door righthand op 27-02-2018 16:06 ]

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-11 12:27
Hoe was het?

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 19:32

Typhone

Who Dares Wins

We will never know ^^

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

He ded.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:41

_Arthur

blub

Laatste reactie 31 december 2017, 01:41

Die komt niet meer terug...

Maar met beide voeten vast in een stoeltjeslift word door de operators vaak niet in dank afgenomen. Beide voeten vast in een sleeplift werkt prima.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-11 18:04
Oefening baart kunst in de sleeplift... Grote ankers zijn wel de fijnste, ene poot los, andere poot vast, anker tussen je benen aan de voorkant en gaan. Eventueel nog iemand anders mee. Toch gaat er niets boven een stoeltjeslift met goede voetsteun.
Pagina: 1