Toon posts:

"groene" mining rig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen,

Al enige tijd loop ik met het idee een mining rig te willen bouwen, heb al wat ervaring opgedaan met een gtx1060 die ik kon tweaken naar 67 watt en 25 mh/s op ETH. Nu kan ik via een kennis een aantal zonnepanelen a 250wp krijgen voor een schappelijke prijs, en kan ik via mijn werk redelijk goedkoop aan heavy duty accu's komen.

Nou kan ik verdomd goed een pc bouwen en tweaken, maar stroomberekeningen zijn niet mijn sterkste kant :)
Mijn vraag is simpel, als ik een 1kw/h mining rig bouw, hoeveel panelen of wp heb ik dan nodig en wat voor accuvermogen om hem 24 uur per dag te laten draaien?

Misschien dat iemand mijn hierin kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je de miner in een groen datacenter hangt, hoef je geen zonnepanelen en accu's aan te schaffen en is de ROI een stuk beter voor je investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraag me af of een datacenter zit te wachten op mijn handel :)
Maar wil de panelen sowieso plaatsen, dus leek me een leuke combinatie voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 13:35
Ben je hier ooit nog mee aan de slag gegaan?
Probleem waar je waarschijnlijk tegenaan loopt is de enorme variabiliteit van de zon; ten opzichte van de 24/7 mission van je mining rig.

In de zomer kom je er wellicht nog wel mee uit; waarbij de nacht te overbruggen is met wat goede accu's (al valt dat ook nog tegen).
Maar met name in de wintermaanden vrees ik dat je er niet mee uit komt.

Zit zelf namelijk ook met dezelfde wens maar helaas kom ik niet tot een goede oplossing die het mogelijk maakt. Mocht jij hiermee verder zijn gegaan hoor ik het graag!