Levensduur BR discs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen089
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-06-2023
Ook ik ben geintresseert om gewoon lekker eigenwijs toch een disc te willen branden
nu was ik bezig op dvds en cds die ik nog had rondzwerven, maar dat zijn stapels en stapels
met een blu ray branden heb je al 5x minder discs nodig dus 5x minder ruimte nodig

krassen maak ik me geen zorgen om, dat is een questie van voorzichtig ermee omgaan.

random brander met een philips schijfje geloof ik wel dat het goed moet komen, en daar wil ik best de 100 euro voor een brander aan besteden.
harde schijven zijn mij gewoon tevaak stuk gegaan dus daar verlies ik wat mn vertrouwen in.

nu hoorde ik van mijn zwager, die ict'er is, dat volgens hem een brandbare dvd maar een jaar of 10 mee gaat (heb ik mijn argumenten tegen want ik heb schijfjes liggen die prima werken en dik 18 jaar oud zijn)
maar ik vroeg mij af of een blu ray ook zo'n natuurlijke vervaldatum heeft?

http://www.replacedirect....DdrmHpvXCPDgaAieyEALw_wcB
deze site geeft namelijk levenslange garantie op die schijven, dus vroeg ik me af, zit hier een andere technologie bij dat deze niks biologisch heeft wat bewerkt word en dus eeuwig goed blijft als je het niet stuk maakt met krassen of iets anders? (met andere woorden, goed bewaard en voorzichtig mee om gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De gemiddelde levensduur zou best eens rond de 10 jaar kunnen zijn. dat je disks hebt die 18 jaar oud zijn kan prima. Zet je die af tegen een schijfje dat 't 2 jaar gedaan heeft, dan zit je weer op 10 jaar gemiddeld.

Dat replacedirect levenslange garantie geeft is leuk, maar wat heb je daaraan? Dan krijg je na 12 jaar een nieuw schijfje. Fijn, maar je data ben je dan wel kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:59

Tortelli

mixing gas and haulin ass

De prijs per GB van BR is zo hoog dat me dit financieel niet erg aantrekkelijk lijkt?. Zeker gezien de hoeveelheid tijd het kost om een grote hoeveelheid data te branden?.

€35 voor 6x50=300GB opslaan......

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
Jeroen089 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:54:
Ook ik ben geintresseert om gewoon lekker eigenwijs toch een disc te willen branden
nu was ik bezig op dvds en cds die ik nog had rondzwerven, maar dat zijn stapels en stapels
met een blu ray branden heb je al 5x minder discs nodig dus 5x minder ruimte nodig

krassen maak ik me geen zorgen om, dat is een questie van voorzichtig ermee omgaan.

random brander met een philips schijfje geloof ik wel dat het goed moet komen, en daar wil ik best de 100 euro voor een brander aan besteden.
harde schijven zijn mij gewoon tevaak stuk gegaan dus daar verlies ik wat mn vertrouwen in.

nu hoorde ik van mijn zwager, die ict'er is, dat volgens hem een brandbare dvd maar een jaar of 10 mee gaat (heb ik mijn argumenten tegen want ik heb schijfjes liggen die prima werken en dik 18 jaar oud zijn)
maar ik vroeg mij af of een blu ray ook zo'n natuurlijke vervaldatum heeft?

http://www.replacedirect....DdrmHpvXCPDgaAieyEALw_wcB
deze site geeft namelijk levenslange garantie op die schijven, dus vroeg ik me af, zit hier een andere technologie bij dat deze niks biologisch heeft wat bewerkt word en dus eeuwig goed blijft als je het niet stuk maakt met krassen of iets anders? (met andere woorden, goed bewaard en voorzichtig mee om gaat)
Ik zou een image van de DVD's maken en dan op een USB stick zetten? of een HDD? 2x 2.5" hdd als je het al extra safe wilt hebben nog minder ruimte nodig 8) :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik kom niet echt met nieuwe argumenten, maar ik adviseer je om niet met BR aan de slag te gaan.

1. Het branden van disks kost heel veel tijd
2. Het is relatief duur (relatief ten opzichte van harde schijven(edit: en/of cloud))
3. Geen garanties dat een disk OK blijft
4. Geen redundantie

Maar vraag: om wat voor data gaat het eigenlijk en hoeveel?

[ Voor 3% gewijzigd door Q op 14-01-2018 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:02

TommieW

Numa numa.

"Data is niet belangrijk, tenzij het op drie plaatsen staat." Ook hier is dat weer van toepassing. Je moet er niet op rekenen dat het schijfje goed blijft.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1