Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Word ik gebottlenecked?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wrhabbel
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14-01 16:47
Mijn vraag
Beste tweakers, ik heb een jaar of 2 terug een systeem gekocht op alternate. Een vrij standaard systeem.
Ik speel graag shooters en vraag dus minder van graphics maar meer voor frames.
Nu heb ik laatst mijn GPU een upgrade gegeven van MSI R7 250 naar een GTX1060 maar ik heb geen betere prestaties.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Specs:
cpu AMD a8 7600
gpu GTX1060strix 6gb
12 gb ram
mobo: GA-F2A88XM-HD3 gigabyte

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn lijst in beeldschermadapters geeft aan dat er nog AMD R7 Graphics als stuurprogramma bij staat naast mijn Nvidea1060. Dus daarom dacht ik dat er nog oude drivers mee gemoeid waren.
Ik heb dat proberen te verwijderen maar lijkt niet verwijderd te kunnen worden?

Zou het kunnen liggen aan dat mijn bios firmware niet up to date is? moet ik dan mn bios flashen(wat dat ook inhoud..)? en zo ja hoe?

bij voorbaat dank Robbie

Beste antwoord (via Wrhabbel op 14-01-2018 16:48)

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
quote:
Wrhabbel schreef op zondag 14 januari 2018 @ 01:58:
Dus de a8 is zo low end dat hij pubg rond de 40-50 fps draait?
Is een nieuwe processor het antwoord? misschien ook een nieuw mobo?
Dat lijkt mij ook zeer waarschijnlijk. En je zal zeker een nieuw moederbord nodig hebben, op die socket is niks met fatsoenlijke prestaties te krijgen :P

Ik zou een leuk AM4 bordje uitzoeken en daar een Ryzen 5 1600 op plakken, afhankelijk van je wensen kan je ook prima met minder uit de voeten. Het probleem is dat DDR4 geheugen zo duur is...
Alternatief is een tweedehands Core i5 op V&A zoeken.

Mijn PC | Mijn MiLight app Android

Alle reacties

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

unfor

delukz

Tja, zo'n A8 kan niet echt meer mee komen met hedendaagse processoren.
4 jaar geleden eigenlijk al niet.

Steam - BF1 - PUBG

• Wrhabbel

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
PUBG draait overal 'slecht', maar een betere processor zou wel helpen ja.
Op je huidige moederbord is niet echt veel snellers beschikbaar, dus dan zou je die ook moeten upgraden inderdaad (en waarschijnlijk geheugen ook afhankelijk van wat je haalt).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online
quote:
Dat lijkt mij ook zeer waarschijnlijk. En je zal zeker een nieuw moederbord nodig hebben, op die socket is niks met fatsoenlijke prestaties te krijgen :P

Ik zou een leuk AM4 bordje uitzoeken en daar een Ryzen 5 1600 op plakken, afhankelijk van je wensen kan je ook prima met minder uit de voeten. Het probleem is dat DDR4 geheugen zo duur is...
Alternatief is een tweedehands Core i5 op V&A zoeken.

Mijn PC | Mijn MiLight app Android

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 19:36

iCore

Uh, it's Vista

quote:
Wrhabbel schreef op zondag 14 januari 2018 @ 01:39:
cpu AMD a8 7600

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn lijst in beeldschermadapters geeft aan dat er nog AMD R7 Graphics

bij voorbaat dank Robbie
Je CPU bottleneckt je systeem. (Koop Nieuwe CPU + Mobo + RAM)

De AMD R7 Graphics is ingebouwd in je CPU (Net zoals Intel HD), dus volgens mij kan je de drivers daarvan niet verwijderen? maar als je alles in je BIOS goed heb staan, dan zal je er geen last van moeten hebben.

We're going to die!!!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:08
quote:
mitsumark schreef op zondag 14 januari 2018 @ 02:01:
PUBG draait overal 'slecht', maar een betere processor zou wel helpen ja.
Op je huidige moederbord is niet echt veel snellers beschikbaar, dus dan zou je die ook moeten upgraden inderdaad (en waarschijnlijk geheugen ook afhankelijk van wat je haalt).
Met een mix van high en medium settings draait PUBG op mijn systeem toch echt tegen de 100fps vrijwel constant, ook met een 1060 :P
quote:
Jep. De APU's waren nooit echt snel. Qua instructies per kloktik staan ze gelijk aan Core 2 Duo's uit 2007, dus in wezen een Core 2 Quad met een AMD stickertje.

• Sorbo
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 19:32

Sorbo

Uw hulp in huis!

Even terug naar het begin: Op welke aansluiting heb je je monitor verbonden? Degene op de videokaart, of die op het moederbord?

En je drivers deinstalleren kan met DDU: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

• Wrhabbel
quote:
nelizmastr schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:52:
[...]

Met een mix van high en medium settings draait PUBG op mijn systeem toch echt tegen de 100fps vrijwel constant, ook met een 1060 :P

[...]

Jep. De APU's waren nooit echt snel. Qua instructies per kloktik staan ze gelijk aan Core 2 Duo's uit 2007, dus in wezen een Core 2 Quad met een AMD stickertje.
Dus 40-50 fps was te verwachten?

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

unfor

delukz

quote:
Wrhabbel schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Dus 40-50 fps was te verwachten?
Met die a8 wel ja.
Ik vind 40-50 FPS nog best netjes gezien de minimum cpu vereisten: Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300

unfor wijzigde deze reactie 14-01-2018 12:11 (22%)

Steam - BF1 - PUBG

• Wrhabbel
quote:
Sorbo schreef op zondag 14 januari 2018 @ 11:00:
Even terug naar het begin: Op welke aansluiting heb je je monitor verbonden? Degene op de videokaart, of die op het moederbord?

En je drivers deinstalleren kan met DDU: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html
ik heb een adapter voor DVI naar VGA gehaald omdat ik nog een oude monitor heb, dus van digitaal naar analoog, aangesloten op GPU

• Wrhabbel
Ok guys, ik denk dat ik genoeg weet!
het antwoord is dus ja :P
hartstikke bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2018 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*