Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordytm03
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-05 23:06
Iemand hier ervaring met het importen van electronica met hoge waarde uit Amerika? Ik wil graag een Macbook Pro importeren (omdat dat gewoon veel goedkoper is daar). Nou vraag ik mij af of het voordeliger is om de importkosten van de voren bij de vervoerder aan te geven of om het er op te wagen en hopen dat mn pakket niet gecontrolleerd wordt. Kort samengevat: Krijg ik een boete als ik niet van te voren mijn importkosten betaal?

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Heb je al op het forum gezocht naar andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordytm03
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-05 23:06
Ik had al inderdaad al gezocht op dit forum (en ook andere trouwens) maar heb geen concreet antwoord op mijn vraag kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je krijgt geen boete, maar gewoon een naheffing. Hou er alleen rekening mee dat 't daarmee waarschijnlijk niet goedkoper is om 't van daar te halen (als je bedenkt dat je er ook nog eens BTW over mag betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Bedrag wat erbij komt is, 21%btw over hele bedrag, vanaf 150 euro invoerrechten 4.3%.
En daarbij komt nog inklaringskosten vanaf 13 euro, afhankelijk van de vervoerder.

Verder kon je dit heel makkelijk vinden via Google en ook op het forum, [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3 lees topic start.

Zal mij niks verbazen dat dit topic dadelijk gesloten wordt.

Edit invoer rechten heb je niet bij Computers @CyBeR thx

https://www.belastingdien...j_invoer_internetaankopen

[ Voor 39% gewijzigd door michael3 op 14-01-2018 14:12 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ow, en hou er rekening mee dat de meeste US prijzen die je ziet staan exclusief de daar geldende BTW (VAT) is.

Uiteindelijk gaat blijken dat het prijsverschil helemaal niet meer zo groot is om al de moeite er voor te doen die je bereid bent er voor te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-05 16:58
In de US kost een 15" met een 2,9ghz i7, 16GB ram en een 512GB ssd $2799,- (ex VAT.)... dat maakt het inclusief de bijna 9% VAT (NY) die je moet betalen circa $3050,- = circa €2500,-... dat is idd bijna €500,- goedkoper dan hier.

Maarrrr.... inclusief 21% belasting hier = €3025... daar bovenop komt dan nog de invoerrechten (4,3% en inklaringskosten... dan kom je circa op €3150,- uit.

Met exact dezelfde specs betaal je daar in Nederland €2999,- voor...

Oftewel... neem je de gok en heb je geluk dan heb je inderdaad flink wat voordeel... maar ze zijn ook niet gek bij de douane en dan zou je al snel €150,- duurder uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Invoerrechten zijn er niet voor computerapparatuur, maar je moet wel BTW betalen. Kijk of 't met 21% BTW bij de prijs opgeteld nog steeds goedkoper is, en zo nee koop 'm lekker hier.

En nee je komt niet weg met het ongedeclareerd verzenden van een laptop via de post. Als je 'm zelf meeneemt als bagage zal 't wel lukken. (Maar als ze je snappen mag je nog steeds de BTW aftikken plus een boete.)

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 14-01-2018 00:55 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:01
Naast bovenstaande posts, hou er ook rekening mee dat een US model waarschijnlijk maar 1 jaar garantie heeft terwijl een NL model minimaal 2 jaar heeft (en eigenlijk langer vanwege de wetgeving omtrent non-conformiteit).

Al met al is het veel gehannes voor een relatief kleine winst, of zelfs tegen een hogere prijs dan hier, met zeer waarschijnlijk minder service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
Misschien kan je wachten tot na mei 2018, dan vliegt Norwegian voor <200 euro naar NY. Als baggage meenemen en daarmee kosten ontlopen heeft een grotere kans van slagen dan verzending...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:51
Voor de mensen die denken met vliegen goedkoper te kunnen.

Ik ben regelmatig in Amerika voor mijn werk en laatst werd ik weer gecontroleerd toen ik terugkwam.
Alles eruit en er werd gekeken of ik meer dan 430 euro aan waarde bij me had.

Het kan ook zomaar zijn dat ze vragen om aankoopbewijzen van al je dure apparatuur.
Dit ben je verplicht om te overleggen.
Ook al is je laptop 1,5 jaar oud en ben je al meerdere keren in en uit Europa geweest.

Als je dit niet direct kan overleggen dan nemen ze je apparatuur in beslag en kan je later terugkomen om het te laten zien.

[ Voor 4% gewijzigd door joke_name op 14-01-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
joke_name schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:00:

Ik ben regelmatig in Amerika voor mijn werk en laatst werd ik weer gecontroleerd toen ik terugkwam.

Het kan ook zomaar zijn dat ze vragen om aankoopbewijzen van al je dure apparatuur.
Ook al is je laptop 1,5 jaar oud en ben je al meerdere keren in en uit Europa geweest.

Als je dit niet direct kan overleggen dan nemen ze je apparatuur in beslag en kan je later terugkomen om het te laten zien.
Daarom zei ik ook “grotere kans van slagen” en niet “gaat zeker lukken” ;) .. Het blijft gewoon een risico op hoge kosten en ik zou er zelf dan ook niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 06:44

WhiteDog

met zwarte hond

joke_name schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:00:

Ja want ik heb altijd alle kassabonnen bij van alles wat in mijn koffer zit... en wat als hij tweedehands is of van je werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-05 21:39
WhiteDog schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:14:
[...]

Ja want ik heb altijd alle kassabonnen bij van alles wat in mijn koffer zit... en wat als hij tweedehands is of van je werkgever?
Aan de hand van serienummer schijnen ze na te kunnen gaan of iets binnen of buiten EU gekocht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-05 07:53
Ik heb enkele jaren terug een MBP gekocht in Hong Kong en deze in de rugtas meegenomen, meerdere malen heen en weer nog eens (lees: tientallen keren), nooit vragen gehad.

Ik sluit niet uit dat je pech kunt hebben, maar naar mijn ervaring is het redelijk veilig een laptop mee te nemen.

Het is dus aan jezelf het risico te nemen of netjes aangifte te doen.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Meteen vol stickeren die MBP zodat ie oud lijkt......... een dikke kras bovenop gaat wellicht te ver... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:51
[...]

Ja, als je pech heb moet je dit kunnen laten zien.

[ Voor 9% gewijzigd door joke_name op 14-01-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

[...]

ja het moet blijkbaar wel, een kennis had al jaren een duur horloge, en op schiphol moest hij duidelijk maken dat hij m in nederland had gekocht, anders aanslag. Een kopie factuur nemen veel mensen dus blijkbaar toch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Anoniem: 454358 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:35:
[...]

ja het moet blijkbaar wel, een kennis had al jaren een duur horloge, en op schiphol moest hij duidelijk maken dat hij m in nederland had gekocht, anders aanslag. Een kopie factuur nemen veel mensen dus blijkbaar toch mee.
Ik heb dit echt nog nooit gehoord...
als het allemaal echt zo streng zou zijn dan zou het wel beter gscommuniceerd worden voor vliegvelden dat je altijd je aankoopbewijzen moet meesjouwen.
Iedereen heeft tegenwoordig een €600+ telefoon bij zich en €1000+ laptops....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Wellicht dat het bij horloges anders is, die dingen zien er vaak na jaren nog nieuw uit.
Het is bij een laptop toch al wel snel duidelijk dat die gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Wootism schreef op zondag 14 januari 2018 @ 17:44:
[...]

Ik heb dit echt nog nooit gehoord...
als het allemaal echt zo streng zou zijn dan zou het wel beter gscommuniceerd worden voor vliegvelden dat je altijd je aankoopbewijzen moet meesjouwen.
Iedereen heeft tegenwoordig een €600+ telefoon bij zich en €1000+ laptops....
Dit is al jaren zo en dit is terug te lezen op de site van de douane.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:18
Laat maar

[ Voor 97% gewijzigd door Ryur op 14-01-2018 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dit topic hoort niet in AZ maar in Shopping Forum maar wegens gebrek aan inzet en de vele plaatsen waar deze informatie gewoon te vinden is, verplaats ik dit topic niet maar zet ik hem op slot. Graag in het vervolg iets beter zelf zoeken.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.