Toon posts:

Harddisk nog te repareren ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een tijd terug een keer een (3Gb) Quantum Fireball gekregen met een aantal bad sectors. Wanneer ik deze schijf met het schijfcontrole proggie van Win98 wil checken (en fouten repareren) hangt dat programmaatje op een gegeven moment bij een bepaald cluster. Met Scandisk voor DOS heb ik het zelfde probleem.
Zou deze schijf nog bruikbaar zijn en welk programmaatje kan ik evt. nog gebruiken om de schijf te repareren ?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Op de site van quantum staat ergens een low-level proggie, die kan die slechte sectoren uit de tabel mikken en enkele reserve sectoren activeren.

Waardoor je maar een heel klein beetje capaciteit verliest.

(mijn link naar het proggie blijkt van voor de laatste site verandering te zijn dus ff zoeken)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:58
Ik zou hem lekker weggooien en een nieuwe kopen (geen fabrieksgarantie meer natuurlijk :'() want zelfs mocht een low-level format hem nog aan de praat krijgen dan staat je data echt niet meer veilig op dat ding en is het zeer waarschijnlijk dat de schijf zeer binnenkort helemaal de pijp geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het programmaatje "quantum Data Protection system" ff geprobeerd. Komt met de melding dat er weinig meer te redden valt aan de schijf :( Weggooien dus. Ik wou de schijf overigens gebruiken om cd images op te zetten. Dus had in principe niets uitgemaakt als deze over een paar maanden helemaal dood was :)

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

/offtopic

Mischien leuk om uit te proberen:

Als je bad sectors ergens achter op de schijf bevinden, moet je in de bios voor je hd maar eens de helft van je sectors opgeven.
(zorg er wel voor dat alle partities van de hd eraf zijn).

ok, jr schijf is nu de helft kleiner, maar met een beetje geluk vallen de bad sectors nu buiten de hd.

Dit werkt alleen maar als de fouten zich achter op de hd bevinden en het is ook niet slim om belangrijke data hier op e gaan zetten.

Maar het is leuk als je met je hd wild experimenteren. (8>

DOC.

DOC.

• DOCACE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11-2025

DOCACE

Whut's up

Op vrijdag 13 juli 2001 00:36 schreef DOCACE het volgende:
/offtopic

Mischien leuk om uit te proberen:

Als je bad sectors ergens achter op de schijf bevinden, moet je in de bios voor je hd maar eens de helft van je sectors opgeven.
(zorg er wel voor dat alle partities van de hd eraf zijn).

ok, je schijf is nu de helft kleiner, maar met een beetje geluk vallen de bad sectors nu buiten de hd.

Dit werkt alleen maar als de fouten zich achter op de hd bevinden en het is ook niet slim om belangrijke data hier op e gaan zetten.

Maar het is leuk als je met je hd wild experimenteren. (8>

DOC.

DOC.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:21
mocht je een PC Chips mobo hebben( hoop het niet voor je :) ) dan kan je met een tooltje daar een low level format vandaan toveren... misschien werkt dat? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] ;)
Pagina: 1