Toon posts:

Wallet beveiligingsvraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al mijn wallets van de cryptovaluta staan op 1 pc. Pc is mijns inziens goed beveiligd.
Tevens maak ik ook gebruik van een Ledger Nano S voor valuta die dat ondersteunt.
De wallets directories worden gebackupped naar een encrypted secure cloud backup. (iaso)

Echter nou lees ik ook dat je je private keys moet backuppen, maar zitten die niet al in de wallet.dat ?
Ik begrijp wel hoe ik die eruit kan halen, maar vraag me af of ik dat nou dan ook moet gaan extracten en backuppen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:49
Ja, als de harddisk crashed ben je alles op je PC kwijt. Net zoals je de seed van de Ledger op een papiertje moest schrijven, moet je minimaal één extra kopie van je wallet.dat hebben op een andere lokatie. Bij voorkeur een fysiek andere lokatie, en niet in de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaCoTa schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:33:
Ja, als de harddisk crashed ben je alles op je PC kwijt. Net zoals je de seed van de Ledger op een papiertje moest schrijven, moet je minimaal één extra kopie van je wallet.dat hebben op een andere lokatie. Bij voorkeur een fysiek andere lokatie, en niet in de cloud.
Maar je hoeft dus niet de private keys te extracten en deze ook backuppen ?>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 23:34:
[...]

Maar je hoeft dus niet de private keys te extracten en deze ook backuppen ?>
Nee, dat hoeft niet. Die zitten in je wallet.dat opgeslagen.