21:9 scherm met 2x HDMI - roadproof

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bazztardo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:20
Na jarenlang lurken, dan toch maar eens zelf een vraag stellen! :)

In een theatertour maak ik gebruik van 2 Mac Mini's. Ik ben op zoek naar een manier om tijdens de voorstelling beide bureaubladen beschikbaar te hebben. Het gunstigst lijkt het mij om te gaan voor 1 scherm met een 21:9 verhouding, waar ik beide machines via HDMI op aan kan sluiten.

De volgende punten zijn voor mij van belang:
  • Geschikt om 2x HDMI naast elkaar weer te geven
  • Compacte vorm. Uiteraard heb ik een bepaalde grootte nodig om de software te zien, maar een te groot scherm is geen optie
  • Robuustheid. Het scherm 2 keer per week (in een op maat gemaakte flightcase) een vrachtwagen in.
  • Hierom ook compact opbergbaar, voet makkelijk te demonteren
  • In hoogte verstelbaar.
...

Zoals gezegd, gebruik ik:
2x een Mac Mini in Sonnet-frame met elk een HDMI uitgang
...

Ik kwam de https://tweakers.net/pric...19/lg-25um58-p-zwart.html tegen. Wat me echter niet helemaal duidelijk word, is hoe dit scherm met 2 HDMI-bronnen omgaat. Geen idee of ze naast elkaar kunnen staan, of dat het enkel PIP kan zijn. Daarnaast vind ik het lastig om informatie over mijn andere punten te vinden.
...

Mocht iemand tips voor mij hebben, dan hoor ik het heel graag! Ook andere opties die ik misschien over het hoofd zie, krijg ik graag te horen!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-02 18:54
Ik heb zelf de LG 34UC88-B en daar kan je 2x hdmi aansluiten en met software van LG kan je dan met 1 muis en toetsenbord werken op 2 pc's. Zonder deze software zijn het 2 schermen naast elkaar.

• Bazztardo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:20
Kijk, als dat voor hun hele lijn monitoren geldt, geeft in elk geval al een beetje duidelijkheid. Werken met 1 muis en keyboard via software ga ik niet doen, ik ga voor een dubbel setje.

Dankjewel voor je ervaring!

[ Voor 7% gewijzigd door Bazztardo op 13-01-2018 23:23 ]