Haperende Netflix stream

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saph
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 12:55
Ik heb al wat rond zitten neuzen op het internet maar heb geen oplossing kunnen vinden dus hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Sinds kort heb ik last van haperend beeld tijdens het afspelen van series op Netflix, zowel via de browser als via de Windows app. En dan bedoel ik niet af en toe maar om de paar seconde een hapering. Tot voor kort geen problemen hiermee, enkel kortgeleden de drivers van mijn grafische kaart geupdate.
Browsers: Chrome, Edge, Firefox. Allen up-to-date
Windows 10 Pro N (met Media Feature Pack) up-to-date
GPU: R9 380x up-to-date
Internet: 200 mbit van Ziggo

Er zijn momenteel geen andere internet gebruikers in huis en ik heb geen torrents/steam/andere downloads aan.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Media feature pack installeren
- Grafische drivers terug rollen naar de vorige versie (clean install)
- Cookies enzo verwijderen

Iemand nog tips of tricks? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heb je bij speedtests wel een fatsoenlijke daadwerkelijke bandbreedte?

Ook, misschien kan je testen met een andere device in hetzelfde netwerk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Wou ook al over Speedtest beginnen. Maar zou het toch in je netwerk zoeken.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:03

defiant

Moderator General Chat
Technische vraag, dus deze kan beter in CSA.
FTM->CSA

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saph
Speedtest.net geeft de volle snelheid aan met een strakke lijn. Zal zo inderdaad eens een andere computer in huis proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saph
Mijn op Intel + Nvidia gebaseerde laptop lijkt geen problemen te hebben met haperingen. Ik ben dus erg geneigd naar de AMD drivers te wijzen op mijn desktop (waar het haper probleem is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 15:46
Je kan nog een paar andere dingen proberen zoals de router even rebooten. (Liefst via de inlog portal)

Daarentegen buffert Netflix dus enige haperingen in het netwerk zouden niet meteen omhoog komen. Wel als voor een aantal seconden de verbinding weg valt.

Draait er iets op de achtergrond? Virus/ adware scanner?

Misschien iets van adware op de achtergrond die dingen onstabiel maakt. Google even adware removal Reddit en dan krijg je een mooi artikel met vier verschillende software tools die je in volgorde draait om ongewilde services weg te krijgen.

Misschien nog een onlangs een kleine update gedraaid? Kijken of je naar een restore point terug kan voordat het probleem zich voordeed.
(Als je restore points aan hebt staan)

[ Voor 4% gewijzigd door TopsNL op 16-01-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saph
Problemen lijken nu verholpen te zijn na het installeren van de optional drivers van AMD. Problemen waren onder 17.12.1 en heb nu 17.12.2 geïnstalleerd.

Buffering/virusscanner was het sowieso niet want heb de problemen pas sinds een week ongeveer, ongeveer sinds de AMD driver update. Maar dat bedacht ik mij later pas.

Andere applicatie's waren het probleem ook niet want ik kon probleemloos downloaden + WoW spelen + Netflix kijken tegelijkertijd voorheen.
Pagina: 1